Komunikaty PR

Warsztaty medytacji i dodatkowy miesięczny urlop, czyli nowe podejście do benefi

2024-07-30  |  15:05
Biuro prasowe

W pracy liczy się tylko wynagrodzenie? Nic bardziej mylnego. Firmy od lat oferują benefity, aby przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty. Tradycyjne świadczenia, jak pakiet medyczny, szkolenia czy praca hybrydowa to za mało. Świat się zmienia, podobnie jak potrzeby pracowników, stąd benefity ewoluują. Najciekawsze propozycje w ostatnim czasie skupiają się na zdrowiu psychicznym, rozwoju zawodowym, pracy zdalnej i urlopie w nowym wydaniu. Poznajcie listę Personnel Service najbardziej zaskakujących benefitów dla pracowników.

– Z naszego raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” wynika, że tradycyjne świadczenia obejmują w Polsce zazwyczaj paczki na święta (57%), pakiety medyczne i karty sportowe (po 52%). Te elementy przez pracowników są traktowane jako pewnik, stąd nie pozwalają się wyróżnić. Dlatego firmy coraz częściej sięgają po unikalne świadczenia, takie jak elastyczne godziny pracy i programy prozdrowotne. Dopiero kombinacja tradycyjnych benefitów z nowatorskimi rozwiązaniami pozwala na tworzenie atrakcyjnych pakietów, które nie tylko przyciągają, ale również zatrzymują najlepszych pracowników, tworząc jednocześnie przyjazne i motywujące środowisko pracy – mówi Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service i ekspert rynku pracy.

Focus na zdrowie psychiczne

Pakiety medyczne są istotnym benefitem pozapłacowym, jednak często są ubogie w świadczenia z zakresu zdrowia psychicznego. A te koncentrują się na wspieraniu emocjonalnego i psychicznego dobrostanu pracowników, pomagając im radzić sobie ze stresem i zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Dlatego firma Meditopia oferuje wirtualne sesje terapeutyczne na żądanie. Dodatkowo zapewnia spersonalizowane programy medytacji i uważności, dostosowane do indywidualnych potrzeb pracowników. Podobnie firma Logo oferuje program mindfullness, czyli uważności, który zwiększa produktywność, lojalność i poprawia nawyki związane ze snem.

Rozwój zawodowy w nowej odsłonie

Korzyści z rozwoju zawodowego koncentrują się na ciągłym doskonaleniu i awansie pracowników. Dlatego tak ważne są dostosowane programy edukacyjne, zgodne z indywidualnymi celami zawodowymi pracowników. Ocena potrzeb działów pozwala tworzyć efektywne plany nauki dostosowane do specyfiki pracy. Tradycyjnie były to szkolenia wewnętrzne, ale nowatorskim podejściem jest łączenie pracowników z doświadczonymi mentorami, którzy oferują wsparcie i porady dotyczące rozwoju kariery. Przykładem jest General Electric, gdzie program rozwoju przywództwa kojarzy pracowników z liderami wyższego szczebla, umożliwiając mentoring i wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego. Innym rozwiązaniem jest wsparcie finansowe dla pracowników chcących kontynuować edukację, zdobywać certyfikaty lub uczestniczyć w kursach rozwoju zawodowego. Przykładem takiej inicjatywy jest program Career Choice firmy Amazon, który pokrywa z góry 95% czesnego za kursy w dziedzinach cieszących się dużym zainteresowaniem. Dzięki temu pracownicy mogą rozwijać swoją karierę zarówno w ramach firmy, jak i poza nią, co znacząco podnosi ich kompetencje i wartość na rynku pracy.

Szyta na miarę praca zdalna

Nowoczesne korzyści z pracy zdalnej skierowane są do pracowników pracujących poza tradycyjnym środowiskiem biurowym, którzy mogą nie posiadać w domu ergonomicznych mebli czy niezbędnego sprzętu. Zatem pomoc finansowa na stworzenie wygodnego i produktywnego biura domowego mogłaby być kluczowa. Przykładem jest polityka Twittera, który oferuje jednorazowe stypendium w wysokości 1000 dolarów, aby pomóc pracownikom w zakupie niezbędnych elementów wyposażenia stanowiska do pracy w domu. Kolejną innowacją może być umożliwienie pracownikom ustalania własnych godzin pracy, co wprowadził Spotify. Organizacja pozwala pracownikom na stworzenie harmonogramu, który najlepiej im odpowiada.

Urlopu nigdy dość

Umożliwienie pracownikom brania tyle wolnego, ile potrzebują, pod warunkiem, że zrealizują swoje zadania i założone cele, staje się coraz bardziej popularne. Przykładem jest HubSpot, który oferuje nieograniczony urlop, ufając, że pracownicy odpowiedzialnie zarządzają swoim czasem. Inne formy to oferowanie krótkoterminowych urlopów, aby pracownicy mogli zająć się projektami osobistymi, działalnością twórczą lub zdobyć doświadczenie edukacyjne poza obowiązkami służbowymi. Adobe posiada program urlopów sabatycznych, w ramach którego pracownicy mogą wziąć cztery tygodnie płatnego urlopu po pięciu latach pracy. Dzięki temu mogą zaangażować się w osobiste projekty, podróże lub wolontariat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność

Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.

Polityka

Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.

Transport

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.