Komunikaty PR

Warsztaty medytacji i dodatkowy miesięczny urlop, czyli nowe podejście do benefi

2024-07-30  |  15:05
Biuro prasowe

W pracy liczy się tylko wynagrodzenie? Nic bardziej mylnego. Firmy od lat oferują benefity, aby przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty. Tradycyjne świadczenia, jak pakiet medyczny, szkolenia czy praca hybrydowa to za mało. Świat się zmienia, podobnie jak potrzeby pracowników, stąd benefity ewoluują. Najciekawsze propozycje w ostatnim czasie skupiają się na zdrowiu psychicznym, rozwoju zawodowym, pracy zdalnej i urlopie w nowym wydaniu. Poznajcie listę Personnel Service najbardziej zaskakujących benefitów dla pracowników.

– Z naszego raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” wynika, że tradycyjne świadczenia obejmują w Polsce zazwyczaj paczki na święta (57%), pakiety medyczne i karty sportowe (po 52%). Te elementy przez pracowników są traktowane jako pewnik, stąd nie pozwalają się wyróżnić. Dlatego firmy coraz częściej sięgają po unikalne świadczenia, takie jak elastyczne godziny pracy i programy prozdrowotne. Dopiero kombinacja tradycyjnych benefitów z nowatorskimi rozwiązaniami pozwala na tworzenie atrakcyjnych pakietów, które nie tylko przyciągają, ale również zatrzymują najlepszych pracowników, tworząc jednocześnie przyjazne i motywujące środowisko pracy – mówi Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service i ekspert rynku pracy.

Focus na zdrowie psychiczne

Pakiety medyczne są istotnym benefitem pozapłacowym, jednak często są ubogie w świadczenia z zakresu zdrowia psychicznego. A te koncentrują się na wspieraniu emocjonalnego i psychicznego dobrostanu pracowników, pomagając im radzić sobie ze stresem i zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Dlatego firma Meditopia oferuje wirtualne sesje terapeutyczne na żądanie. Dodatkowo zapewnia spersonalizowane programy medytacji i uważności, dostosowane do indywidualnych potrzeb pracowników. Podobnie firma Logo oferuje program mindfullness, czyli uważności, który zwiększa produktywność, lojalność i poprawia nawyki związane ze snem.

Rozwój zawodowy w nowej odsłonie

Korzyści z rozwoju zawodowego koncentrują się na ciągłym doskonaleniu i awansie pracowników. Dlatego tak ważne są dostosowane programy edukacyjne, zgodne z indywidualnymi celami zawodowymi pracowników. Ocena potrzeb działów pozwala tworzyć efektywne plany nauki dostosowane do specyfiki pracy. Tradycyjnie były to szkolenia wewnętrzne, ale nowatorskim podejściem jest łączenie pracowników z doświadczonymi mentorami, którzy oferują wsparcie i porady dotyczące rozwoju kariery. Przykładem jest General Electric, gdzie program rozwoju przywództwa kojarzy pracowników z liderami wyższego szczebla, umożliwiając mentoring i wspieranie rozwoju osobistego i zawodowego. Innym rozwiązaniem jest wsparcie finansowe dla pracowników chcących kontynuować edukację, zdobywać certyfikaty lub uczestniczyć w kursach rozwoju zawodowego. Przykładem takiej inicjatywy jest program Career Choice firmy Amazon, który pokrywa z góry 95% czesnego za kursy w dziedzinach cieszących się dużym zainteresowaniem. Dzięki temu pracownicy mogą rozwijać swoją karierę zarówno w ramach firmy, jak i poza nią, co znacząco podnosi ich kompetencje i wartość na rynku pracy.

Szyta na miarę praca zdalna

Nowoczesne korzyści z pracy zdalnej skierowane są do pracowników pracujących poza tradycyjnym środowiskiem biurowym, którzy mogą nie posiadać w domu ergonomicznych mebli czy niezbędnego sprzętu. Zatem pomoc finansowa na stworzenie wygodnego i produktywnego biura domowego mogłaby być kluczowa. Przykładem jest polityka Twittera, który oferuje jednorazowe stypendium w wysokości 1000 dolarów, aby pomóc pracownikom w zakupie niezbędnych elementów wyposażenia stanowiska do pracy w domu. Kolejną innowacją może być umożliwienie pracownikom ustalania własnych godzin pracy, co wprowadził Spotify. Organizacja pozwala pracownikom na stworzenie harmonogramu, który najlepiej im odpowiada.

Urlopu nigdy dość

Umożliwienie pracownikom brania tyle wolnego, ile potrzebują, pod warunkiem, że zrealizują swoje zadania i założone cele, staje się coraz bardziej popularne. Przykładem jest HubSpot, który oferuje nieograniczony urlop, ufając, że pracownicy odpowiedzialnie zarządzają swoim czasem. Inne formy to oferowanie krótkoterminowych urlopów, aby pracownicy mogli zająć się projektami osobistymi, działalnością twórczą lub zdobyć doświadczenie edukacyjne poza obowiązkami służbowymi. Adobe posiada program urlopów sabatycznych, w ramach którego pracownicy mogą wziąć cztery tygodnie płatnego urlopu po pięciu latach pracy. Dzięki temu mogą zaangażować się w osobiste projekty, podróże lub wolontariat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej Biuro prasowe
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć
Praca Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.