Komunikaty PR

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

2025-04-10  |  17:00
Biuro prasowe

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia) wykorzystywana przez pracodawców, żeby powiedzieć pracownikom „dziękuję” i wzmocnić ich zaangażowanie poprzez wsparcie budżetu na świąteczne wydatki. ​Pracodawcy mogą rozważyć różne formy wsparcia dla zatrudnionych z tej okazji, aby zwiększyć ich satysfakcję i motywację. Warto jednak pamiętać o dostosowaniu ich do potrzeb i oczekiwań.

  • Coraz częściej w firmach pojawia się „zajączek wielkanocny” – według badań już 31% pracodawców przekazuje prezenty z tej okazji. To kolejny obok Bożego Narodzenia moment, w którym mały gest, jak karta podarunkowa, może wzmocnić emocjonalne więzi w zespole.
  • W dobie utrzymującego się rynku pracownika oraz rosnącej różnorodności pokoleniowej w zespołach sposób doceniania ludzi zyskuje na znaczeniu. Firmy coraz lepiej rozumieją, że benefit to nie tylko wsparcie domowego budżetu, ale też skuteczny sposób na budowanie zaangażowania i pozytywnych emocji – podkreśla Arkadiusz Rochala, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska.
  • Pracownicy cenią prezenty, które stanowią nie tylko materialne wsparcie, 90% oczekuje także regularnego doceniania – można to połączyć dzięki odpowiednim benefitom.
  • Coraz więcej organizacji poszukuje benefitów, które łączą wartość dla pracownika z troską o środowisko, przy czym na razie dopiero 39% firm weryfikuje, czy ich dostawcy działają zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

 

Wielkanocny boost zaangażowania

 

Nawet 69% pracowników deklaruje, że korzysta ze wszystkich benefitów, jakie otrzymuje, co oznacza, że przemyślany świąteczny podarunek ma dużą szansę zostać doceniony i dobrze zapamiętany. Chcą też, by to wsparcie miało charakter finansowy, ale ponad połowa (58%) przyznaje, że same nagrody i premie nie są wystarczającym motywatorem do pozostania w firmie. Warto pamiętać, że aż 90% pracujących podkreśla, że uznanie i podziękowanie wzmacniają motywację do pracy, a dla 63% badanych relacje budowane na zaufaniu i bezpieczeństwie stanowią najważniejszy element pozytywnej kultury.

Dlatego najlepiej połączyć finansowe wsparcie z gestem docenienia. Symboliczna karta podarunkowa, przekazana z intencją i w odpowiednim momencie, może zdziałać więcej niż gotówka. Z jednej strony wspiera codzienne wydatki, z drugiej – buduje emocjonalny pomost między pracownikiem a firmą.

W dobie utrzymującego się rynku pracownika oraz rosnącej różnorodności pokoleniowej w zespołach sposób doceniania ludzi zyskuje na znaczeniu. Firmy coraz lepiej rozumieją, że benefit to nie tylko wsparcie domowego budżetu, ale też skuteczny sposób na budowanie zaangażowania i pozytywnych emocji. Jak pokazuje nasz raport Benefit Trendbook 2025, aż 82% pracowników traktuje benefity jako okazję do drobnych przyjemności dla siebie lub bliskich. Wręczona osobiście karta podarunkowa z podziękowaniem za zaangażowanie to więcej niż finansowy bonus – podkreśla Arkadiusz Rochala, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska. – To moment uznania, który zostaje w pamięci, wzmacnia relację z firmą i sprawia, że ludzie chcą być częścią tej organizacji.

Przedpłacona karta podarunkowa to opcja 2 w 1: wspiera finansowo i docenia

Najbardziej pożądanym benefitem według ogólnopolskiego badania pracowników są prezenty okazjonalne, takie jak karty przedpłacone – wskazuje na nie ponad połowa badanych. Ich popularność wynika nie tylko z wartości finansowej, ale też elastyczności oraz możliwości dowolnego wykorzystania. Dodatkowo mają wymiar symboliczny – pokazują troskę i docenienie pracownika. Dla 51% z nich to forma uznania, a dla 40% – motywacja do dalszej pracy.

Wielkanocna karta podarunkowa, taka jak Pluxee Prezent na święta, łączy te wszystkie cechy. Wspiera domowy budżet, daje swobodę wyboru i jest namacalnym symbolem wdzięczności. To gest, który zostaje w pamięci dłużej niż cyfry na wyciągu z konta.

Zamiast pytać wyłącznie o koszty, budżetowanie i zgodność z regulaminem ZFŚS, warto przyjrzeć się emocjom, jakie budzi ten gest. Upewnić się, że benefit zostanie z pracownikiem na dłużej niż przelew na konto. I zastanowić się, czy rzeczywiście pasuje do tego, jak chcemy być postrzegani jako marka – zaznacza Katarzyna Turska, Dyrektor HR, członek Zarządu Pluxee Polska.

Gotówka, która trafia na konto pracownika, może zniknąć w natłoku świątecznych wydatków. Zgodnie z teorią księgowania mentalnego przelew zostanie potraktowany jako integralna część pensji i straci swą wartość w obliczu rachunków, rat i rosnących kosztów życia. Tymczasem karta podarunkowa stworzy w głowie pracownika osobną „szufladkę” na przyjemności, na które szkoda pieniędzy z głównego rachunku.

Wielkanocny benefit nie musi oznaczać skomplikowanej logistyki

Dla wielu firm liczą się proste i szybkie rozwiązania, które można łatwo wdrożyć w organizacji – bez dodatkowych zasobów, zbędnej biurokracji czy presji czasowej.

Karta Pluxee Prezent to narzędzie doceniania, które pracownikom daje swobodę, a pracodawcom wygodę i korzyści. Pracownicy mogą korzystać z niej wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności Mastercard, zarówno stacjonarnie, jak i online, także przez Google Pay i Apple Pay. Co więcej, środki można również wypłacić z bankomatu, co daje pełną elastyczność – zwraca uwagę Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska. – Dzięki promocji Pluxee 500=560 zł, doładowanie karty kwotą 500 zł daje pracownikowi realną siłę nabywczą nawet 560 zł, za co odpowiadają dedykowane rabaty u naszych partnerów. Karta może być finansowana z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i tym samym zwolniona z podatku PIT do kwoty 1000 zł. To rozwiązanie, które łączy elastyczność i pozytywne doświadczenie z korzyścią dla obu stron.

Wielkanoc to wyjątkowa okazja, by wzmocnić relacje z zespołem i podkreślić wartości firmy. Mimo że tylko co trzecia organizacja decyduje się na benefity z tej okazji, właśnie taki nieoczywisty gest może zostać zapamiętany najmocniej – szczególnie w czasie rosnących kosztów życia i niskiego zaangażowania pracowników.

Więcej informacji o ofercie Pluxee Prezent na święta.

Źródło: Pluxee

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.