Pracownicy PepsiCo zebrali śmieci w ramach akcji Czysta Rzeka

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
PepsiCo kontynuuje realizację swojej misji w obszarze zrównoważonego rozwoju. W ramach operacji „Czysta Rzeka” wolontariusze PepsiCo zaangażowali się w akcję sprzątania śmieci w 8 lokalizacjach, m.in. na prawym brzegu Wisły, czyli w sąsiedztwie nowego biura na warszawskiej Pradze. Zebrano rekordową ilość 117 worków śmieci o łącznej wadze 1,5 tony. Projekt „Czysta Rzeka” realizowany jest przez PepsiCo już po raz drugi.
Warszawska edycja tegorocznej akcji rozpoczęła się 23 czerwca o godzinie 11:00 przy La Playa, skąd wolontariusze firmy wyruszyli na poszukiwanie porzuconych nad rzeką śmieci. Prawy brzeg Wisły jest bardzo atrakcyjny pod względem rekreacyjnym i przyrodniczym – znajduje się tam m.in. ścieżka pieszo-rowerowa. To także szczególne miejsce dla praconików PepsiCo – od ponad 30 lat działalności w Polsce główna siedziba firmy znajduje się właśnie na prawym brzegu Wisły.
– Kontynuowanie tradycji „Czystej Rzeki” ma dla nas kluczowe znaczenie. Obrazuje jak istotną wartość stanowią dla PepsiCo działania w obszarze ekologii – powiedział Daniel Paluchowski, dyrektor sprzedaży w PepsiCo Polska. – Podczas poprzedniej edycji pomogliśmy oczyścić warszawski brzeg Wisły. W tym roku rozszerzyliśmy operację o kolejne miejsca i posprzątaliśmy okolice naszych lokalizacji w Tomaszowie Mazowieckim, Mszczonowie, Michrowie, Prząśniczce oraz Krakowie. Wkrótce inicjatywa zostanie przeprowadzona także w Grodzisku Mazowieckim oraz Środzie Śląskiej, gdzie już niedługo otworzymy nasz najnowszy i najbardziej przyjazny środowisku zakład produkcyjny. Poprzez zbieranie odpadów pokazujemy, jak ważne jest dbanie o najbliższe otoczenie. Nasi wolontariusze pokazali, że każdy może troszczyć się o środowisko. Warto zacząć już dzisiaj, ponieważ nawet lokalne inicjatywy mają znaczenie dla przyszłości naszej planety – dodał Daniel Paluchowski.
Firma PepsiCo nie po raz pierwszy pokazuje, że dbałość o przyrodę i zachowania ekologiczne to podstawa funkcjonowania we współczesnym świecie biznesu. Założeniem operacji „Czysta Rzeka” było reprezentowanie wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem, którymi na co dzień kieruje się organizacja i jej pracownicy. Wspólnymi siłami tylko w Warszawie zebrano aż 117 worków śmieci, pobijając jednocześnie rekord z ubiegłego roku.
– Z chęcią ponownie wzięłam udział w akcji „Czysta Rzeka”. Jako członek Green Team’u PepsiCo oczywiście identyfikuję się z misją zrównoważonego rozwoju, jaką realizuje nasza firma – powiedziała Jessica Krymuza, starsza specjalistka w zespole rekrutacji – Wolontariuszom, którzy zaangażowali się wraz ze mną w zbieranie śmieci, naprawdę zależy na środowisku, więc pomimo ilości napotkanych odpadów oraz zmęczenia operacja przebiegła bardzo sprawnie. Efekt był zaskakujący – zebraliśmy 1,5 tony śmieci! Ich ilość nie napawa optymizmem, ale tym bardziej jesteśmy dumni z tego osiągnięcia. Praca nad rzeką była także okazją do rozmów i integracji, co ma szczególne znaczenie dla naszego zespołu po okresie izolacji związanej z pandemią. Zdecydowanie wezmę udział w kolejnej edycji – dodała Jessica Krymuza.
PepsiCo wraz z partnerem, organizacją „Operacja Czysta Rzeka”, zapewniło zbierającym wsparcie w postaci niezbędnego ekwipunku: preparatów chroniących przed kleszczami, rękawiczek, worków i chwytaków. Zorganizowano również poczęstunek. PepsiCo od dawna posiada dedykowany zespół Green Team odpowiedzialny za koordynację projektów z zakresu ekologii. Zrównoważone działania mają wiele wymiarów oddziaływania – nie tylko środowiskowy, ale także społeczny. Jest to wartość dodana i może stanowić zachętę do podejmowania podobnych aktywności przez inne firmy oraz inspirację do realizowania pozytywnych zmian dla Ziemi.
***
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.