Pracownicy polskich hoteli Leonardo, otrzymują „Dzień na U”
Od października 2019 roku możemy obserwować rosnącą popularność Programu Dzień na U, Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj Życie! Akcja zachęca pracodawców do przyznania dodatkowego dnia wolnego dla pracowników, w którym wykonają badania profilaktyczne. 1 kwietnia do programu dołączyły 3 polskie obiekty grupy Leonardo Hotels: NYX Hotel Warsaw, Leonardo Royal Warsaw oraz krakowski Leonardo Butique Old Town.
Z sondażu wynika, że 25% Polaków nie wie, jakie badania profilaktyczne należy wykonać w ich wieku, a tylko 30% badanych wykonało komplet tych zalecanych[1]. Najczęstszą wymówką, aby je pomijać jest brak czasu. Naprzeciw temu wychodzi właśnie program Fundacji Rak’n’Roll, znanej z aktywnego propagowania badań. Zgodnie regulaminem pracodawca oferuje pracownikom dodatkowy pełnopłatny dzień wolny na wykonanie badań - wtedy właśnie przypada ich „Dzień na U”.
Załoga hoteli Leonardo to nie tylko pracownicy – traktujemy się jak rodzina. Spędzamy ze sobą mnóstwo czasu, dlatego zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich członków zespołu jest dla mnie priorytetem – mówi Paulina Kołodziejczyk, General Manager NYX Hotel Warsaw.
Po dwóch latach pandemii wszyscy zrozumieliśmy, jak ważne jest dbanie o siebie i swoich bliskich. Przez wdrożenie tego działania w hotelach Leonardo chcielibyśmy podkreślić nasze zaangażowanie, ale też pokazać naszym przyszłym pracownikom, że nie tylko mówimy o dbaniu - faktycznie to robimy – skomentowała Irina Ignacik, HR Manager Leonardo Hotels Poland.
Z dodatkowego dnia skorzystać będzie mogło ponad 80 pracowników z Warszawy i Krakowa, którzy w ramach „Dnia na U” mogą zrobić badania takie jak: USG, morfologia, cytologia, PSA, kolonoskopia czy kontrolę znamion.
[1] Sondaż przeprowadzony w 2019 roku przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.