Komunikaty PR

FORIGI rozwija platformę do zarządzania treścią w Internecie

2023-03-06  |  10:30
Biuro prasowe

FORIGI, LegalTech wyspecjalizowany w usuwaniu bezprawnych treści z Internetu, przygotowuje się do dynamicznego wzrostu. Spółka pozyskała kilkunastu klientów i zakończyła z sukcesem pierwszą rundę finansowania. Środki od inwestorów zostaną przeznaczone na rozwój platformy technologicznej do zarządzania treścią w sieci. Głównym celem FORIGI jest dalsze skalowanie biznesu i rozwój wspomnianej platformy. 

- FORIGI powstała, aby wspierać firmy i osoby fizyczne w zarządzaniu reputacją i ochroną prywatności cyfrowej. Wolność słowa nie może oznaczać zgody na mowę nienawiści, zamieszczanie nieprawdziwych informacji i opinii, zniesławienie, naruszanie dóbr osobistych, czy praw majątkowych. Naszym głównym celem jest jak najszybsze zminimalizowanie szkody i uzyskanie oczekiwanego efektu, czyli usunięcia nielegalnych treści. Warto podkreślić, że rozwiązujemy sprawy bez postępowania sądowego w kilka godzin od zgłoszenia. Nasze działania nie wykluczają postępowania sądowego i uzyskania zadośćuczynienia lub odszkodowania, ale z pewnością minimalizują straty wizerunkowe pokrzywdzonego – komentuje Magdalena Maruszczak, założycielka i prezes FORIGI.

Od stycznia 2023 roku FORIGI aktywnie skaluje biznes. W tym okresie spółka pozyskała ponad 10 klientów z różnych branż – nowe technologie, gaming, budownictwo, IT, farmacja oraz nieruchomości. Rozwój platformy technologicznej został sfinansowany przez inwestorów, którzy na bieżąco pomagają w doskonaleniu oferty i sprzedaży usług. Platforma technologiczna FORIGI umożliwia spersonalizowaną obsługę klienta, monitoring w czasie rzeczywistym oraz natychmiastowe podejmowanie niezbędnych działań.

- Badania wskazują, że zarówno klienci, pracownicy, jak i kontrahenci wnikliwie czytają opinie na temat danej osoby czy firmy w Internecie. Informacje, które w ten sposób pozyskują bezpośrednio wpływają na reputacje i wizerunek, a w konsekwencji przekładają się na kondycję biznesu i możliwość generowania przychodów. Dlatego szybkość działania w ochronie prywatności cyfrowej jest kluczowa – tłumaczy Magdalena Maruszczak.

FORIGI bezpośrednio kontaktuje się z serwisami, na których pojawiają się bezprawne treści i na podstawie regulaminów oraz odpowiednich przepisów prawa – rozpoczyna proces ich usunięcia. Pozyskany w ten sposób materiał może być dowodem w przyszłym postępowaniu sądowym. Klient nie ponosi ryzyka finansowego współpracy, ponieważ firma rozlicza swoje usługi w oparciu o wynagrodzenie za sukces.

 - Warto podkreślić, że z roku na rok rośnie świadomość w zakresie nielegalnego wpływania na opinie użytkowników poprzez generowanie fałszywych opinii na temat firm i ich produktów lub usług. Może to przybrać formę zarówno nieprawdziwych pozytywnych opinii, jak i fałszywych negatywnych. Z naszych doświadczeń wynika, że wiele fałszywych treści dodawana jest przez konkurencję. Wciąż jednak wiele osób nie jest świadomych, że bezprawne treści można usuną i to bardzo szybko. Dobrą zmianą w tym zakresie jest dyrektywa Omnibus, która już obowiązuje oraz Akt o Usługach Cyfrowych, który w pełnym zakresie wejdzie w życie w przyszłym roku. Proszę pamiętać, że z hejtem w Internecie można „walczyć” – i to skutecznie! - bez konieczności długotrwałego postępowania sądowego. Jest to uprawnienie każdego z nas, a administratorzy stron internetowych ponoszą odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalach, którymi zarządzają – dodaje Magdalena Maruszczak.

 

***

O SPÓŁCE:

FORIGI to LegalTech wyspecjalizowany w usuwaniu bezprawnych treści. Na czele spółki stoi Magdalena Maruszczak, radca prawny z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Spółka, w oparciu o platformę technologiczną, może w czasie rzeczywistym monitorować i podejmować niezbędne działania, których celem jest jak najszybsze usunięcie nielegalnych treści. FORIGI kontaktuje się bezpośrednio z administratorami odpowiedzialnymi za prowadzenie różnych portali, forów internetowych, agregatorów i wyszukiwarek danych. Szybkość działania, wysoką skuteczność i jakość FORIGI zawdzięcza wykorzystaniu wiedzy prawniczej oraz znajomości nowoczesnych technologii.

https://forigi.pl/ 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Prawo Żądanie ewentualne pozwu tylko gdy żądanie główne zostanie oddalone Biuro prasowe
2024-04-24 | 01:00

Żądanie ewentualne pozwu tylko gdy żądanie główne zostanie oddalone

Powód wnosząc powództwo dąży do zapewnienia ochrony swojego interesu prawnego. W niektórych okolicznościach pozostaje w niepewności co do skuteczności wybranego
Prawo Jak zabezpieczyć majątek w rodzinach patchworkowych?
2024-04-18 | 16:44

Jak zabezpieczyć majątek w rodzinach patchworkowych?

Rodzina patchworkowa, inaczej rodzina zrekonstruowana lub wielorodzinna to coraz częstszy model relacji w Polsce. Tworzona przez osoby mające potomstwo z poprzednich związków i często
Prawo Nowa szansa na usprawnienie dialogu z przedsiębiorcami
2024-04-03 | 01:00

Nowa szansa na usprawnienie dialogu z przedsiębiorcami

Powołany przez ministra rozwoju i technologii Krzysztofa Hetmana Zespół ds. Deregulacji i Dialogu Gospodarczego, w którego skład wchodzi aż 18 organizacji pracodawców, ma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.