FORIGI rozwija platformę do zarządzania treścią w Internecie
FORIGI, LegalTech wyspecjalizowany w usuwaniu bezprawnych treści z Internetu, przygotowuje się do dynamicznego wzrostu. Spółka pozyskała kilkunastu klientów i zakończyła z sukcesem pierwszą rundę finansowania. Środki od inwestorów zostaną przeznaczone na rozwój platformy technologicznej do zarządzania treścią w sieci. Głównym celem FORIGI jest dalsze skalowanie biznesu i rozwój wspomnianej platformy.
- FORIGI powstała, aby wspierać firmy i osoby fizyczne w zarządzaniu reputacją i ochroną prywatności cyfrowej. Wolność słowa nie może oznaczać zgody na mowę nienawiści, zamieszczanie nieprawdziwych informacji i opinii, zniesławienie, naruszanie dóbr osobistych, czy praw majątkowych. Naszym głównym celem jest jak najszybsze zminimalizowanie szkody i uzyskanie oczekiwanego efektu, czyli usunięcia nielegalnych treści. Warto podkreślić, że rozwiązujemy sprawy bez postępowania sądowego w kilka godzin od zgłoszenia. Nasze działania nie wykluczają postępowania sądowego i uzyskania zadośćuczynienia lub odszkodowania, ale z pewnością minimalizują straty wizerunkowe pokrzywdzonego – komentuje Magdalena Maruszczak, założycielka i prezes FORIGI.
Od stycznia 2023 roku FORIGI aktywnie skaluje biznes. W tym okresie spółka pozyskała ponad 10 klientów z różnych branż – nowe technologie, gaming, budownictwo, IT, farmacja oraz nieruchomości. Rozwój platformy technologicznej został sfinansowany przez inwestorów, którzy na bieżąco pomagają w doskonaleniu oferty i sprzedaży usług. Platforma technologiczna FORIGI umożliwia spersonalizowaną obsługę klienta, monitoring w czasie rzeczywistym oraz natychmiastowe podejmowanie niezbędnych działań.
- Badania wskazują, że zarówno klienci, pracownicy, jak i kontrahenci wnikliwie czytają opinie na temat danej osoby czy firmy w Internecie. Informacje, które w ten sposób pozyskują bezpośrednio wpływają na reputacje i wizerunek, a w konsekwencji przekładają się na kondycję biznesu i możliwość generowania przychodów. Dlatego szybkość działania w ochronie prywatności cyfrowej jest kluczowa – tłumaczy Magdalena Maruszczak.
FORIGI bezpośrednio kontaktuje się z serwisami, na których pojawiają się bezprawne treści i na podstawie regulaminów oraz odpowiednich przepisów prawa – rozpoczyna proces ich usunięcia. Pozyskany w ten sposób materiał może być dowodem w przyszłym postępowaniu sądowym. Klient nie ponosi ryzyka finansowego współpracy, ponieważ firma rozlicza swoje usługi w oparciu o wynagrodzenie za sukces.
- Warto podkreślić, że z roku na rok rośnie świadomość w zakresie nielegalnego wpływania na opinie użytkowników poprzez generowanie fałszywych opinii na temat firm i ich produktów lub usług. Może to przybrać formę zarówno nieprawdziwych pozytywnych opinii, jak i fałszywych negatywnych. Z naszych doświadczeń wynika, że wiele fałszywych treści dodawana jest przez konkurencję. Wciąż jednak wiele osób nie jest świadomych, że bezprawne treści można usuną i to bardzo szybko. Dobrą zmianą w tym zakresie jest dyrektywa Omnibus, która już obowiązuje oraz Akt o Usługach Cyfrowych, który w pełnym zakresie wejdzie w życie w przyszłym roku. Proszę pamiętać, że z hejtem w Internecie można „walczyć” – i to skutecznie! - bez konieczności długotrwałego postępowania sądowego. Jest to uprawnienie każdego z nas, a administratorzy stron internetowych ponoszą odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalach, którymi zarządzają – dodaje Magdalena Maruszczak.
***
O SPÓŁCE:
FORIGI to LegalTech wyspecjalizowany w usuwaniu bezprawnych treści. Na czele spółki stoi Magdalena Maruszczak, radca prawny z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Spółka, w oparciu o platformę technologiczną, może w czasie rzeczywistym monitorować i podejmować niezbędne działania, których celem jest jak najszybsze usunięcie nielegalnych treści. FORIGI kontaktuje się bezpośrednio z administratorami odpowiedzialnymi za prowadzenie różnych portali, forów internetowych, agregatorów i wyszukiwarek danych. Szybkość działania, wysoką skuteczność i jakość FORIGI zawdzięcza wykorzystaniu wiedzy prawniczej oraz znajomości nowoczesnych technologii.
https://forigi.pl/

Dlaczego lektura DORA przypomina bieg z przeszkodami?

Sztuczna inteligencja na sali rozpraw. Narzędzie czy ryzyko?

PROMOTECH nagrodzony za dbałość o bezpieczeństwo pracowników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.