Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona w centrum handlowym Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. Nowy model, tworzony we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami rozszerza możliwości rozwoju dla sieci. Jednocześnie Costa Coffee testuje innowacyjne podejście – pierwszy lokal powstał w połączeniu z Klubem Fikołki. Sieć zapowiada kolejne otwarcia i nie wklucza więcej niestandardowych współprac.
Lagardère Travel Retail kontynuuje rozwój Costa Coffee, wprowadzając model franczyzowy jako ważny element ekspansji sieci w Polsce. Pierwszy lokal prowadzony przez franczyzobiorcę rozpoczął działalność pod koniec lutego w centrum handlowym Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. To hybrydowa przestrzeń, która łączy gastronomiczne doświadczenie Costa Coffee z ofertą Klubu Fikołki – sali zabaw dla dzieci.
Podobnie jak w przypadku So Coffee, które rozwija sieć w modelu franczyzowym od 2016 roku, celem jest przyspieszenie ekspansji i poszerzenie oferty rynkowej dla partnerów zewnętrznych. Obie marki dostrzegają ogromny potencjał współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy mogą rozwijać własne biznesy i jednocześnie – przez znajomość lokalnej społeczności - wspierać rozwój sieci. Kluczowe znaczenie w tym procesie mają elastyczność formatu oraz dostęp do sprawdzonych procesów operacyjnych, które wspierają stabilny rozwój partnerów biznesowych.
- Wejście w obszar franczyzy oznacza otwarcie nowego rozdziału w rozwoju Costa Coffee – to nowe możliwości ekspansji i potencjalnych partnerstw. Przez lata doświadczenia zdobytego w rozwijaniu franczyzy So Coffee wypracowaliśmy skuteczną strategię, która łączy wsparcie i autonomię franczyzobiorcy. Przedsiębiorcy, z którymi współpracujemy, otrzymują pomoc na każdym etapie – od oceny lokalizacji, przez przygotowanie projektu i szkolenie zespołu, po procesy operacyjne, marketing i dostęp do programu lojalnościowego Costa Coffee Club – wyjaśnia Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentem Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Nowo otwarty lokal został zaprojektowany jako hybrydowa przestrzeń łącząca ofertę Costa Coffee z Klubem Fikołki. Punkt oferuje 28 ogólnodostępnych miejsc z klasyczną ofertą kawiarni oraz 22 siedzeń usytuowanych po stronie sali zabaw, gdzie goście mogą skorzystać z dedykowanego menu dla najmłodszych. Zgodnie z zamysłem współpracy, profil oraz projekt lokalu odpowiadają zarówno na potrzeby dorosłych poszukujących chwili relaksu przy filiżance kawy, jak i dzieci, które mogą cieszyć się przestrzenią stworzoną z myślą zabawie.
– Koncepcja połączenia kawiarni Costa Coffee z Klubem Fikołki została opracowana we współpracy z właścicielem Fikołków jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie niestandardowymi formatami gastronomicznymi. To pierwsze takie rozwiązanie w naszej sieci, ale traktujemy je jako wzorzec dla przyszłych projektów franczyzowych. Zależy nam, by sieć była w stanie w pełni adaptować się do nowych, innowacyjnych form współpracy, które nie tylko poszerzają zasięg marki, ale także tworzą unikalne doświadczenia dla różnych grup klientów. Jesteśmy otwarci na kolejne nieszablonowe realizacje – podkreśla Maciej Gajkowski.
Obecnie Lagardère Travel Retail w Polsce prowadzi rozmowy dotyczące otwarcia trzech nowych lokali Costa Coffee w modelu franczyzowym. W planach jest kolejna realizacja we współpracy z Klubem Fikołki – tym razem w Bydgoszczy.
– Rozpoczęcie współpracy z Lagardère Travel Retail i możliwość uruchamiania lokali Costa Coffee w modelu franczyzowym, to kolejny element w naszej strategii mający na celu zwiększanie ruchu w Klubach Fikołki. Pod koniec 2024 roku zmieniliśmy model biznesowy na abonamentowy, co zwiększyło częstotliwość wizyt klientów. Wprowadzenie marki Costa Coffee ma być kolejnym powodem do przyjścia. Usytuowanie kawiarni pozwala również na korzystanie z jej oferty przez klientów, którzy nie będą korzystali z oferty klubu. Dzięki takiemu modelowi oczekujemy, że zyskają wszystkie strony współpracy – powiedział Bertrand Jasiński, prezes zarządu spółki Sale Zabaw Fikołki.
Źródło: Lagardère Travel Retail

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.