Promotech KM 2021. Nowe wyzwania, nowa produkcja
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Miniony rok przerwał dobrą passę rosnących obrotów łapskiego Promotechu KM, która trwała nieprzerwanie od roku 2015. Z powodu pandemii przychody ze sprzedaży spadły rok do roku o blisko 22 proc. i są porównywalne do tych sprzed dwóch lat. Optymistyczniej zapowiada się ten rok.
- Wyniki w drugim i trzecim kwartale 2020 roku były rzecz jasna dalekie od naszych założeń – mówi Karol Zadykowicz, prezes Promotechu KM. - Sytuacja ulega jednak systematycznej poprawie, a kontakty z nowymi kontrahentami z Francji i Holandii w końcówce roku 2019, a także projekty lekkiej automatyzacji spawania, w które zaangażowaliśmy się wspólnie ze spółką -matką dają realne szanse na powrót na ścieżkę wzrostu w nadchodzącym roku.
Budżet na rok 2021 Promotechu KM budowany jest w oparciu o plan sprzedaży na poziomie około 15 mln zł. Duże znaczenie ma tu rozwój współpracy z białostockim Promotechem.
- Realizując założenia poszukiwania gotowych wyrobów, które moglibyśmy wykonywać w całości, rozpoczęliśmy produkcję, nowych w portfolio Promotechu, pozycjonerów spawalniczych wraz z urządzeniami współpracującymi – mówi prezes Zadykowicz. - Tego typu produkty spotkały się z duży zainteresowaniem dystrybutorów, dlatego głęboko wierzymy, że to dla nas duża szansa na rozwój w oparciu o bardziej złożone i skomplikowane wyroby.
Inwestycje na rok 2021 skupią się przede wszystkim na rewitalizacji parku maszynowego, w tym zakup dużego centrum frezerskiego, które zastąpi wysłużoną obrabiarkę AXA i dość awaryjną maszynę CHIRON.
- Nie zapominamy również o naszych pracownikach. Zakładamy wzrost funduszu płac, którego poziom będzie uzależniony bezpośrednio od wypracowanych wyników spółki – dodaje Karol Zadykowicz.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.