Promotech KM 2021. Nowe wyzwania, nowa produkcja
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Miniony rok przerwał dobrą passę rosnących obrotów łapskiego Promotechu KM, która trwała nieprzerwanie od roku 2015. Z powodu pandemii przychody ze sprzedaży spadły rok do roku o blisko 22 proc. i są porównywalne do tych sprzed dwóch lat. Optymistyczniej zapowiada się ten rok.
- Wyniki w drugim i trzecim kwartale 2020 roku były rzecz jasna dalekie od naszych założeń – mówi Karol Zadykowicz, prezes Promotechu KM. - Sytuacja ulega jednak systematycznej poprawie, a kontakty z nowymi kontrahentami z Francji i Holandii w końcówce roku 2019, a także projekty lekkiej automatyzacji spawania, w które zaangażowaliśmy się wspólnie ze spółką -matką dają realne szanse na powrót na ścieżkę wzrostu w nadchodzącym roku.
Budżet na rok 2021 Promotechu KM budowany jest w oparciu o plan sprzedaży na poziomie około 15 mln zł. Duże znaczenie ma tu rozwój współpracy z białostockim Promotechem.
- Realizując założenia poszukiwania gotowych wyrobów, które moglibyśmy wykonywać w całości, rozpoczęliśmy produkcję, nowych w portfolio Promotechu, pozycjonerów spawalniczych wraz z urządzeniami współpracującymi – mówi prezes Zadykowicz. - Tego typu produkty spotkały się z duży zainteresowaniem dystrybutorów, dlatego głęboko wierzymy, że to dla nas duża szansa na rozwój w oparciu o bardziej złożone i skomplikowane wyroby.
Inwestycje na rok 2021 skupią się przede wszystkim na rewitalizacji parku maszynowego, w tym zakup dużego centrum frezerskiego, które zastąpi wysłużoną obrabiarkę AXA i dość awaryjną maszynę CHIRON.
- Nie zapominamy również o naszych pracownikach. Zakładamy wzrost funduszu płac, którego poziom będzie uzależniony bezpośrednio od wypracowanych wyników spółki – dodaje Karol Zadykowicz.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.