Promotech. Rok dużych automatów do spawania i cięcia
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Rekordowa sprzedaż systemów CAS, czyli ciężkiej automatyzacji spawania – to zdecydowanie największe tegoroczne osiągnięcie Promotechu - białostockiego producenta i eksportera. Przychody firmy tylko ze sprzedaży tego typu maszyn sięgnęły poziomu 10 mln zł.
- Rok 2023 zaczął się dla CAS bardzo dobrze już podczas styczniowych targów SteelFab w Emiratach Arabskich, kiedy to sprzedaliśmy maszynę do cięcia rur i profili - PPCM 1500 nowemu klientowi w Arabii Saudyjskiej. A rywalizowaliśmy tam z naszymi największymi konkurentami, więc wygrana była świadectwem dojrzałości rynkowej naszej oferty na PPCM. Później, w trakcie roku, dostarczyliśmy jeszcze PPCM 650 do Słowenii, co też było ważnym osiągnięciem w poszerzaniu rynku odbiorców dla tych maszyn – opowiada Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu.
Po raz pierwszy w historii też Promotech zrealizował w tym roku unikalną instalację w Polsce - słupowysięgnik, obrotniki oraz półportal WA 2000HD, zainstalowane na jednym, wspólnym torowisku.
Jednak prawdziwym bohaterem roku jest MCM - automat do wycinania i spawania otworów dla stoczni i platform wiertniczych. Promotech sprzedał w tym roku aż sześć takich maszyn – po dwie dla klientów w USA i Turcji, po jednej do Portugalii i Hiszpanii.
10 lat pracy u podstaw
Na ten sukces złożyła się ponad 10-letnia, wytężona praca zespołu ludzi, obejmującego wszystkie działy firmy.
- W tym czasie budowaliśmy rozpoznawalność marki Promotech, rozwijaliśmy ofertę CAS, budowaliśmy zaufanie u naszych klientów i dystrybutorów – mówi Zbigniew Kopciewski, dyrektor działu handlowego. - Przeprowadziliśmy dziesiątki pokazów i wizyt serwisowych, wystawiliśmy setki ofert, opracowaliśmy wiele dokumentacji. Skutecznie dostosowujemy nasze urządzenia CAS do potrzeb klienta (finalnie praktycznie każde sprzedawane urządzenie czymś się różni), ale gwarantujemy też obsługę serwisową w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym To wszystko procentuje w tym roku i będzie dalej procentować w latach kolejnych.
Ważnym ogniwem są dystrybutorzy firmy w różnych częściach świata, którzy mają przekonanie do rozwiązań Promotechu oraz oferowanego wsparcia, dzięki czemu skutecznie promują ofertę CAS na swoich rynkach. Istotną rolę w pozyskiwaniu nowych zapytań i potencjalnych klientów spełnia też firmowa strona internetowa oraz media społecznościowe.
Dobre strony globalizacji
Duże znaczenie dla sprzedażowego sukcesu maszyn MCM miało też zwiększające się zapotrzebowanie na zieloną energię na świecie, w tym energię z wież wiatrowych, a także wysokie ceny ropy naftowej, zmiany klimatyczne, wojna w Ukrainie i ograniczenia w emisji CO2.
- Po ponad dziesięciu latach na rynku, nasze maszyny MCM zdobyły należne im uznanie, a my, jako producent zyskaliśmy duże zaufanie największych graczy na rynku wiatrowym – mówi Bohdan Zaleski. - Co ciekawe, wiele firm na całym świecie, często za miliony dolarów, podejmowało kroki, aby opracować inną metodę automatycznego cięcia i spawania futryn w wieżach wiatrowych. Jednak to my byliśmy pierwsi, kreatywni, zaangażowani w promocje, a teraz staramy się odpowiadać na nowe wymagania rynku szybko i sprawnie, aby utrzymać pozycję lidera. Globalizacja – hasło, które czasem budzi złe emocje i strach - może oznaczać szanse i korzyści, co widać na przykładzie sukcesu naszych MCM-ów. Trzeba tylko mieć produkt lub usługę, która wyprzedza konkurencję i umieć zdobyć zaufanie rynku poprzez jakość tej oferty.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.