Promotech stawia na profilaktykę wśród pracowników
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Badanie markerów nowotworowych ufundował swoim pracownikom białostocki Promotech. To jedna z wielu prozdrowotnych inicjatyw zarządu spółki.
Wczesne wykrywanie chorób, zwłaszcza nowotworowych, to połowa sukcesu w ich leczeniu. Dlatego pracownicy Promotechu (włącznie z wydziałem śląskim) i łapskiego Promotechu – KM, chętnie wzięli udział w marcowych badaniach przesiewowych, zorganizowanych przez firmę. Pakiet dla kobiet obejmował markery CA 125- diagnostyka i monitorowanie leczenia raka jajnika, CA 15-3 -raka sutka oraz CEA – raka jelita grubego, zaś pakiet dla mężczyzn obejmował marker CEA, CA19-9 – wykrywający nowotwory trzustki i dróg żółciowych oraz PSA całkowity – raka prostaty.
- To dość drogie badania i nie każdy pozwoli sobie na taki wydatek, dlatego postanowiliśmy je sfinansować – mówi Artur Zawadzki, prezes Promotechu. - Jeśli dzięki temu można uratować życie lub zdrowie chociażby jednego pracownika, to naprawdę warto. Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, a takie działania przyczyniają się nie tylko do lepszej ochrony zdrowia pracowników, ale też do zwiększenia ich satysfakcji z pracy.
Badania były przeprowadzone sprawnie logistycznie, by jak najmniej zakłócić rytm pracy w firmie – w określonych terminach, laboratoryjne pielęgniarki w miejscu pracy pobierały krew do badań, a odbiór wyników możliwy był on-line.
Badania zostały sfinansowane ze środków pracodawcy.
Promotech od wielu lat prowadzi działania związane z profilaktyką zdrowotną swoich pracowników: wszyscy korzystają z pakietu medycznego (zawierającego leczenie stomatologiczne) w firmie LuxMed. Mogą też korzystać z dofinansowania (w ramach funduszu socjalnego) na zabiegi chirurgiczne, rehabilitację, zakup pompy insulinowej, zakup aparatu słuchowego, odczulanie itp. Warunkiem jest złożenie podania do rady pracowników o udzielenie takiego wsparcia. Promotech jest też znany, jako firma, która płaci pracownikom comiesięczny dodatek za niepalenie.

Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.