Komunikaty PR

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

2024-06-27  |  15:10
Biuro prasowe

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że aż 97,2% działających w Polsce biznesów to mikroprzedsiębiorstwa. Coraz więcej z nich, szukając przewag rynkowych, działa w oparciu o model franczyzy. Obecnie z Żabką, największą siecią franczyzową w Polsce, współpracuje już 9000 przedsiębiorców, a ich liczba stale rośnie.

Z „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce” przygotowanego przez ekspertów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w czerwcu 2024 r.[1] wynika, że MŚP wytwarzają blisko połowę wartości polskiego PKB (45,3%). Jednocześnie mikroprzedsiębiorstwa, czyli podmioty zatrudniające do 10 osób, stanowią najliczniejszą grupę, bo aż 97,2% wszystkich firm działających w Polsce. Generują one 28,2% kwoty polskiego PKB, czyli mają większy udział w jego tworzeniu niż każda z pozostałych grup przedsiębiorstw (małe, średnie i duże).

Mikroprzedsiębiorcy są więc znaczącą siłą naszej gospodarki. Jednak największym atutem właścicieli małych biznesów jest to, że aktywnie szukają nowych nisz rynkowych. Jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów jest obecnie franczyza – ponad 83 tys. polskich przedsiębiorców to franczyzobiorcy, z czego już 9000 z nich działa w popularnej w całym kraju sieci Żabka.

Ci ostatni, zgodnie z Raportem Odpowiedzialności Grupy Żabka za 2023 r.[2], wspólnie z siecią sklepów pod zielonym szyldem, zapewniają w Polsce ponad 63 tys. miejsc pracy, płacą podatki oraz angażują się w działania na rzecz lokalnych społeczności. W prowadzonych przez nich placówkach rozlicza się ok. miliarda transakcji rocznie. Całkowita kwota wartości dodanej do PKB, wytworzonej przez Grupę Żabka i współpracujących z nią franczyzobiorców, wyniosła w 2023 r. aż 9,1 mld zł, czyli o 30% więcej niż w 2022 r. Żabka jest jednym z liderów rynku franczyzy w Polsce, oferującym gotowy model biznesowy dla przedsiębiorców. Dla wielu z nich, szczególnie tych z małych miejscowości i wsi, franczyza Żabki staje się realną szansą na prowadzenie własnego biznesu i stabilne zarobki.

Franczyza to najlepsza szkoła przedsiębiorczości, a Żabka z dumą wspiera jej rozwój, nie tylko w dużych miastach, ale również na terenach wiejskich. Nasze sklepy, dzięki elastycznemu formatowi, wdrażanym innowacjom i ofercie dopasowanej do potrzeb klientów, zapewniają przewagę konkurencyjną na lokalnych rynkach. Ponadto gwarantujemy franczyzobiorcom prowadzącym sklepy wszechstronne przeszkolenie i stałą możliwość podnoszenia kompetencji przedsiębiorczych  – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska.

Dlaczego franczyza?

Franczyzę sklepów Żabka wyróżnia na rynku wsparcie merytoryczne i szkoleniowe, jakie udzielane jest zarówno przedsiębiorcom rozpoczynającym swoją działalność, jak i tym, którzy mogą pochwalić się dłuższym stażem w sieci. W 2023 r. firma uruchomiła Akademię Przedsiębiorczości wspólnie z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz ekspertami z rynku franczyzy. Program ma na celu rozwój umiejętności menedżerskich oraz poszerzanie wiedzy związanej z przedsiębiorczością, w tym z zakresu finansów, organizacji i zarządzania placówką. Inicjatywa skierowana jest do przedsiębiorców działających w sieci oraz kandydatów na franczyzobiorców. Obecnie już ponad 150 franczyzobiorców uzyskało certyfikat Politechniki Warszawskiej potwierdzający ukończenie programu. Oprócz tego w 2024 r. powstał wspierany przez Żabkę portal Studium Przedsiębiorczości, którego zadaniem jest edukować Polaków z zakresu wiedzy potrzebnej do prowadzenia własnej firmy.

Lubię wyzwania, dlatego rok temu podjęłam decyzję o przystąpieniu do sieci Żabka. Gdybym wtedy zawahała się, nie byłabym tu, gdzie jestem. Wiem, że jest sporo osób, które potrzebują życiowego impulsu, by postanowić coś zmienić w swoim życiu. Żabka pomaga młodym przedsiębiorcom wystartować z nowym biznesem. Można korzystać z licznych szkoleń czy materiałów edukacyjnych, które mnie z łatwością wprowadziły w ten świat – mówi Martyna Wolska-Kundera, franczyzobiorczyni Żabki z Kielc.

Franczyzobiorcy Żabki to typowi przedstawiciele mikroprzedsiębiorstw – samodzielni przedsiębiorcy, którzy zatrudniają niewielką liczbę pracowników i działają na lokalnych rynkach. Dzięki wsparciu ze strony Żabki, mogą oni skorzystać z dobrze rozpoznawalnej marki, sprawdzonego modelu biznesowego oraz szerokiego wsparcia logistycznego i marketingowego. To wszystko pozwala im na skuteczne konkurowanie na lokalnym rynku. Nie bez znaczenia jest fakt, że franczyza Żabki umożliwia start od relatywnie niewielkiej kwoty, bo około 5 tys. zł. Do tego franczyzobiorcy nie ponoszą kosztów wynajmu lokalu, który zapewnia sieć na rzecz wynajmującego, wybierając lokalizację po analizie regionalnego rynku. Mogą również liczyć na benefity, takie karta Multisport, karta paliwowa oraz unikatowe na rynku ubezpieczenie „Polisa na biznes”, które zapewnia stabilność ekonomiczną w przypadku zakończenia współpracy z siecią z ujemnym saldem. Niewątpliwie argumentem są także finanse – w 2023 r. 81% franczyzobiorców Żabki osiągnęło 25 tys. zł lub więcej przychodu miesięcznie.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi i wsparciu dla lokalnych przedsiębiorców, Żabka nie tylko umacnia swoją pozycję na rynku, ale także przyczynia się do wzrostu gospodarczego kraju. Jej model franczyzowy stanowi przykład skutecznego wspierania przedsiębiorczości, co jest kluczowe dla dalszego rozwoju polskiej gospodarki.

Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza

Link do Studium Przedsiębiorczości: https://studiumprzedsiebiorczosci.pl/


[1] https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/ROSS_2024.pdf

[2] https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/#raport-ESG

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ochrona środowiska

Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji

Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.

Media i PR

Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.