Przejście z wózków spalinowych na elektryczne w branży drzewnej
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Działająca w branży drzewnej bawarska firma Holz-Denzel zdecydowała się na stopniowe przejście ze spalinowych wózków widłowych na elektryczne. Nowe rozwiązanie jest wygodne i komfortowe, a dzięki pozyskiwaniu energii z OZE – także ekologiczne i ekonomiczne.
Działająca od 1943 roku w Wertingen rodzinna firma Holz-Denzel dostarcza przemysłowi, rzemieślnikom i sprzedawcom detalicznym w południowych Niemczech drewna do wykorzystania jako materiał budowlany i roboczy. Przedsiębiorstwo pracuje z przepustowością wynoszącą około 400 ton surowca dziennie. Skutecznie łączy długą tradycję z nowoczesnością, co przejawia się m.in. w przywiązywaniu dużej wagi do kwestii zrównoważonego rozwoju.
– Dbamy o zrównoważony rozwój i ochronę środowiska między innymi pozyskując energię elektryczną z elektrowni wodnej, a od 2009 roku – także z systemu fotowoltaiki o mocy szczytowej 550 kWp. – relacjonuje Peter Denzel, CEO i przedstawiciel trzeciego z kolei pokolenia kierującego rodzinną firmą. Przedsiębiorstwo zdobyło w ostatnim czasie certyfikaty PEFC i FSC pozwalające dowieść, że drewno, którym handluje, pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej. Kolejnym krokiem Holz-Denzel ku sustainability była decyzja o przejściu ze spalinowych na elektryczne wózki widłowe.
Zastosowane rozwiązanie
Chcąc zaoszczędzić na kosztach paliwa, zmniejszyć natężenie hałasu oraz emisję szkodliwych substancji, firma zdecydowała się na stopniowe zastępowanie wózków spalinowych elektrycznymi. – Ze względu na potrzebę osiągnięcia wysokiej wydajności przeładunkowej podczas obsługi samochodów ciężarowych z drewnem, osoby zarządzające firmą Holz-Denzel zdecydowały się na pozyskanie dwóch elektrycznych wózków widłowych serii STILL RX 60 o udźwigu maksymalnym na poziomie 7 i 8 ton – mówi Krzysztof Pigla, specjalista ds. produktu STILL Polska. – W magazynach firmy, gdzie obsługiwane są najczęściej ładunki mniejszej masy, wykorzystywane są dwa elektryczne wózki widłowe STILL RX 20 o udźwigu do 1,6 tony – uzupełnia. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, zdecydowano się dodatkowo na wdrożenie świetlnego wskaźnika strefy zagrożenia wokół wózka oraz inteligentnego systemu unikania kolizji opartego na kamerach 3D. Automatycznie wykrywa on osoby i obiekty w bezpośrednim otoczeniu pojazdów transportu wewnętrznego, ostrzega o ich występowaniu operatora i pomaga w efekcie minimalizować ryzyko kolizji.
Efekt wdrożenia
– Dzięki wdrożeniu elektrycznych wózków widłowych wyeliminowaliśmy występowanie w procesie przeładunku szkodliwych mieszanin tlenków azotu. Dzięki dokonanej zmianie unikamy także zanieczyszczenia sadzą wrażliwych materiałów drzewnych – mówi Bernd Förg. kierownik magazynu w Holz-Denzel. – Ponadto, zauważalnie zredukowany jest poziom hałasu w kabinie operatora. Dzięki temu obsługa wózka widłowego przez cały dzień jest znacznie bardziej komfortowa – dodaje. Wyeliminowanie konieczności zakupu paliwa do tankowania pojazdów transportu wewnętrznego oraz zyskanie możliwości ładowania akumulatorów elektrycznych wózków widłowych energią pozyskaną z funkcjonowania paneli fotowoltaicznych pozwoliły istotnie zredukować koszty i przyniosły znaczące oszczędności. Co więcej, w efekcie udało się ograniczyć emisję dwutlenku węgla i innych szkodliwych z ekologicznego punktu widzenia substancji.
Firma planuje kolejne innowacje. Rozważane jest wdrożenie automatycznego systemu składowania oraz zwiększenie ilości energii pozyskiwanej z instalacji fotowoltaicznych, co z kolei umożliwi rozbudowę niskokosztowej pod względem eksploatacji, ekologicznej floty transportu wewnętrznego.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.