120 tysięcy ton wyprodukowanych serów – MLEKOVITA liderem kategorii
Co trzeci Polak kładzie na kanapkę ser wyprodukowany w zakładach Grupy MLEKOVITA, która oferuje najszerszy asortyment serów na rynku, m.in. sery twarde typu holenderskiego, szwajcarskiego oraz angielskiego, sery pleśniowe, topione, wędzone, sery miękkie solankowe, sery mozzarella i mascarpone oraz twarogi i twarożki.
Ser to trzecia najbardziej wartościowa kategoria spożywcza w Polsce, a jej sprzedaż cały czas dynamicznie rośnie – rocznie o 10%. Sery to ważny element codziennej diety, a w rekordowym dla siebie pod względem przychodów minionym roku MLEKOVITA konsekwentnie rozwijała tę kategorię. Pojawiły się w niej kolejne nowości, a łączna produkcja serów w zakładach Grupy wyniosła ponad 120 tys. ton.
– MLEKOVITA rokrocznie rozszerza asortyment oferowanych serów. Jako lider na rynku posiadamy najszerszą ofertę, unikalny wybór produktów – największy w Europie. Nasze sery nie zawierają konserwantów. Rozwijamy kategorie serów długodojrzewających, bez laktozy, regionalnych i ekologicznych. Wprowadzamy również szereg innowacji produktowych – i to takich, których Mlekovita jest jedynym polskim producentem, jak batoniki twarogowe, paluszki serowe – w tym w panierce – czy ser Cheddar, w tym ser Cheddar topiony z przeznaczeniem do burgerów – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Inwestujemy także w innowacje w zakresie ekologii i m.in. ograniczamy ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, w tym zmniejszamy grubość folii w opakowaniach sera w plastrach.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, MLEKOVITA konsekwentnie rozwija kategorię serów. Największy segment na rynku sera stanowią sery twarde dojrzewające, popularnie nazywane serami żółtymi. To produkty, które świetnie sprawdzają się na każdą porę dnia i okazję: nie tylko jako dodatek do kanapek, ale również podawane w formie deski serów, jako przekąska czy element zdrowych sałatek. Sery twarde dojrzewające mają największą zawartość wapnia ze wszystkich produktów mlecznych. Są również źródłem łatwo przyswajalnego białka oraz witamin A i D, zawierają fosfor, żelazo i witaminy z grupy B. Zawarty w serach wapń wzmacnia kości, zęby i paznokcie. Aby zaspokoić codzienne zapotrzebowanie na wapń, wystarczy zjeść cztery plasterki żółtego sera. Te najwyższej jakości znaleźć można w szerokiej ofercie Grupy MLEKOVITA, lidera mleczarstwa w Europie Środkowo-Wschodniej.
MLEKOVITA proponuje swoje sztandarowe sery, np. Cheddar, Sokół, Mazdamer czy Polski z dziurami. Ciekawą propozycję stanowią sery wędzone, regionalne i ekologiczne. W asortymencie dostępne są np. Faruki, Gołki, Przysmaki Góralskie, ekologiczny ser wędzony z Gór BIO, paluszki serowe czy nowość – Warkocze serowe z linii Górskie Specjały, a także sery z dodatkami smakowymi, jak np. Gouda z czarnuszką lub z kozieradką. Uznaniem klientów cieszą się także sery w kawałkach z linii premium, które można łatwo kroić w kostkę, jak również ścierać na tarce, dzięki czemu idealnie nadają się na deskę serów czy do sałatek.
W ofercie MLEKOVITY klienci znajdą oczywiście także sery w plastrach w wygodnych opakowaniach typu otwórz – zamknij o gramaturze 100 g lub 150 g. Mogą wybierać wśród takich rodzajów jak: Sokół, Gouda, Gouda wędzona, Mazdamer, Sokole Oko, Tylżycki, Edamski, Morski, Salami czy ser długodojrzewający Księżan Old. Z kolei w opakowaniu o gramaturze 150 g i szacie graficznej nawiązującej do polskich tradycji, dostępne są sery: Polski z dziurami, Cheddar, Gouda z pieprzem i Gouda z ziołami. Firma proponuje także sery w plastrach w większych opakowaniach: 300 g, 500 g i 1 kg oraz w dwupakach 2x250 g.
Na uwagę zasługuje również innowacyjny ser mierzwiony o trzy razy cieńszych plastrach, dostępny w opakowaniu 150 g w czterech wariantach: Sokół, Morski, Gouda i Edamski. Konsumenci doceniają też produkty bez laktozy, dlatego wychodząc naprzeciw ich potrzebom wśród ponad 30 produktów w charakterystycznej fioletowej szacie graficznej dostępne są również sery (w plastrach i w bloku) oraz serki (homogenizowane oraz wiejski). Rośnie też zainteresowanie produktami ekologicznymi, wśród których MLEKOVITA proponuje m.in. ser Gouda z certyfikatem BIO, czyli potwierdzeniem, że spełnia restrykcyjne normy unijne dotyczące żywności ekologicznej.
Co istotne, teraz ten najszerszy w Europie asortyment serów dostępny jest – obok szerokiej dystrybucji – w wygodnym kanale sprzedaży: sklepie internetowym mlekovitka.pl. To wyjście naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy w dobie pandemii chętnie wybierają bezpieczne zakupy w sieci. W sklepie mlekovitka.pl klienci znajdą nie tylko szeroki asortyment produktów mleczarskich marki MLEKOVITA, ale i szereg innych artykułów spożywczych i przemysłowych. Co ważne, MLEKOVITA jako jedyna oferuje możliwość dostawy zamówienia w każdy zakątek kraju, dzięki czemu jej produkty mogą docierać do wszystkich konsumentów w Polsce. Dzięki sprzedaży online mają oni również łatwiejszy i szybszy dostęp do nowości produktowych, których w 2020 roku pod marką MLEKOVITA pojawiło się ponad 30, w tym w kategorii serów: ser Cheddar w wiórkach 300 g i w plastrach 450 g, Gouda w plastrach 450 g, Górskie Specjały Warkocze Serowe 160 g, Diamenty Konesera ser długodojrzewający Mocarski Old ok. 300 g, Salatos ser sałatkowy typu bałkańskiego 200 g oraz jedyne polskie: batoniki twarogowe MiaMu 40 g o smaku truskawkowym, waniliowym, czekoladowym, kokosowym, wiśniowym, orzecha laskowego i paluszki serowe w panierce łagodnej i pikantnej 240 g w linii Bistro Minutka.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.