120 tysięcy ton wyprodukowanych serów – MLEKOVITA liderem kategorii
Co trzeci Polak kładzie na kanapkę ser wyprodukowany w zakładach Grupy MLEKOVITA, która oferuje najszerszy asortyment serów na rynku, m.in. sery twarde typu holenderskiego, szwajcarskiego oraz angielskiego, sery pleśniowe, topione, wędzone, sery miękkie solankowe, sery mozzarella i mascarpone oraz twarogi i twarożki.
Ser to trzecia najbardziej wartościowa kategoria spożywcza w Polsce, a jej sprzedaż cały czas dynamicznie rośnie – rocznie o 10%. Sery to ważny element codziennej diety, a w rekordowym dla siebie pod względem przychodów minionym roku MLEKOVITA konsekwentnie rozwijała tę kategorię. Pojawiły się w niej kolejne nowości, a łączna produkcja serów w zakładach Grupy wyniosła ponad 120 tys. ton.
– MLEKOVITA rokrocznie rozszerza asortyment oferowanych serów. Jako lider na rynku posiadamy najszerszą ofertę, unikalny wybór produktów – największy w Europie. Nasze sery nie zawierają konserwantów. Rozwijamy kategorie serów długodojrzewających, bez laktozy, regionalnych i ekologicznych. Wprowadzamy również szereg innowacji produktowych – i to takich, których Mlekovita jest jedynym polskim producentem, jak batoniki twarogowe, paluszki serowe – w tym w panierce – czy ser Cheddar, w tym ser Cheddar topiony z przeznaczeniem do burgerów – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Inwestujemy także w innowacje w zakresie ekologii i m.in. ograniczamy ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, w tym zmniejszamy grubość folii w opakowaniach sera w plastrach.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, MLEKOVITA konsekwentnie rozwija kategorię serów. Największy segment na rynku sera stanowią sery twarde dojrzewające, popularnie nazywane serami żółtymi. To produkty, które świetnie sprawdzają się na każdą porę dnia i okazję: nie tylko jako dodatek do kanapek, ale również podawane w formie deski serów, jako przekąska czy element zdrowych sałatek. Sery twarde dojrzewające mają największą zawartość wapnia ze wszystkich produktów mlecznych. Są również źródłem łatwo przyswajalnego białka oraz witamin A i D, zawierają fosfor, żelazo i witaminy z grupy B. Zawarty w serach wapń wzmacnia kości, zęby i paznokcie. Aby zaspokoić codzienne zapotrzebowanie na wapń, wystarczy zjeść cztery plasterki żółtego sera. Te najwyższej jakości znaleźć można w szerokiej ofercie Grupy MLEKOVITA, lidera mleczarstwa w Europie Środkowo-Wschodniej.
MLEKOVITA proponuje swoje sztandarowe sery, np. Cheddar, Sokół, Mazdamer czy Polski z dziurami. Ciekawą propozycję stanowią sery wędzone, regionalne i ekologiczne. W asortymencie dostępne są np. Faruki, Gołki, Przysmaki Góralskie, ekologiczny ser wędzony z Gór BIO, paluszki serowe czy nowość – Warkocze serowe z linii Górskie Specjały, a także sery z dodatkami smakowymi, jak np. Gouda z czarnuszką lub z kozieradką. Uznaniem klientów cieszą się także sery w kawałkach z linii premium, które można łatwo kroić w kostkę, jak również ścierać na tarce, dzięki czemu idealnie nadają się na deskę serów czy do sałatek.
W ofercie MLEKOVITY klienci znajdą oczywiście także sery w plastrach w wygodnych opakowaniach typu otwórz – zamknij o gramaturze 100 g lub 150 g. Mogą wybierać wśród takich rodzajów jak: Sokół, Gouda, Gouda wędzona, Mazdamer, Sokole Oko, Tylżycki, Edamski, Morski, Salami czy ser długodojrzewający Księżan Old. Z kolei w opakowaniu o gramaturze 150 g i szacie graficznej nawiązującej do polskich tradycji, dostępne są sery: Polski z dziurami, Cheddar, Gouda z pieprzem i Gouda z ziołami. Firma proponuje także sery w plastrach w większych opakowaniach: 300 g, 500 g i 1 kg oraz w dwupakach 2x250 g.
Na uwagę zasługuje również innowacyjny ser mierzwiony o trzy razy cieńszych plastrach, dostępny w opakowaniu 150 g w czterech wariantach: Sokół, Morski, Gouda i Edamski. Konsumenci doceniają też produkty bez laktozy, dlatego wychodząc naprzeciw ich potrzebom wśród ponad 30 produktów w charakterystycznej fioletowej szacie graficznej dostępne są również sery (w plastrach i w bloku) oraz serki (homogenizowane oraz wiejski). Rośnie też zainteresowanie produktami ekologicznymi, wśród których MLEKOVITA proponuje m.in. ser Gouda z certyfikatem BIO, czyli potwierdzeniem, że spełnia restrykcyjne normy unijne dotyczące żywności ekologicznej.
Co istotne, teraz ten najszerszy w Europie asortyment serów dostępny jest – obok szerokiej dystrybucji – w wygodnym kanale sprzedaży: sklepie internetowym mlekovitka.pl. To wyjście naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy w dobie pandemii chętnie wybierają bezpieczne zakupy w sieci. W sklepie mlekovitka.pl klienci znajdą nie tylko szeroki asortyment produktów mleczarskich marki MLEKOVITA, ale i szereg innych artykułów spożywczych i przemysłowych. Co ważne, MLEKOVITA jako jedyna oferuje możliwość dostawy zamówienia w każdy zakątek kraju, dzięki czemu jej produkty mogą docierać do wszystkich konsumentów w Polsce. Dzięki sprzedaży online mają oni również łatwiejszy i szybszy dostęp do nowości produktowych, których w 2020 roku pod marką MLEKOVITA pojawiło się ponad 30, w tym w kategorii serów: ser Cheddar w wiórkach 300 g i w plastrach 450 g, Gouda w plastrach 450 g, Górskie Specjały Warkocze Serowe 160 g, Diamenty Konesera ser długodojrzewający Mocarski Old ok. 300 g, Salatos ser sałatkowy typu bałkańskiego 200 g oraz jedyne polskie: batoniki twarogowe MiaMu 40 g o smaku truskawkowym, waniliowym, czekoladowym, kokosowym, wiśniowym, orzecha laskowego i paluszki serowe w panierce łagodnej i pikantnej 240 g w linii Bistro Minutka.
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.