20 lat Plan SC - producenta konstrukcji ze stali nierdzewnej
mwpr.pl
mwpr.pl
15-950 Białystok
wojciech.wiecko|gmail.com| |wojciech.wiecko|gmail.com
668731534
mwpr.pl
W Polsce znają ich liczni producenci mięsa i drobiu, ale też budowniczowie aquaparków czy hoteli. Tajniki tworzenia skomplikowanych konstrukcji ze stali nierdzewnej i współgrającej z nimi automatyki przemysłowej opanowali do perfekcji. To nowosądecka firma „Plan” S.C. Właśnie świętuje swoje 20 urodziny.
Jej założyciele – dwaj Markowie: Kochaniec i Limanówka poznali się trochę ponad 20 lat temu, kiedy jeszcze wspólnie pracowali na etatach. Szybko okazało się, że nadają na wspólnych falach i uznali, że stworzą własną firmę. Jeden miał zmysł konstrukcyjny, drugi świetnie potrafił przekształcać projekty w gotowe realizacje. A że cały przemysł przetwórstwa spożywczego pracuje na nierdzewnych liniach produkcyjnych, klientów miało nie brakować.
- Umowę naszej spółki spisaliśmy odręcznie, w samochodzie. I w takiej wersji zanieśliśmy ją do urzędu skarbowego – wspomina ze śmiechem Marek Limanówka.
Pierwsze zapytanie pojawiło się dość szybko, bo już pod koniec stycznia 2001 r. Potem kolejne. Machina ruszyła. Pierwsze projekty i zlecenia realizowane były w garażu. Marek Kochaniec rozrysowywał projekt w A-cadzie łącznie z każdym elementem wykonawczym, a Marek Limanówka je wykonywał z trzema pracownikami oraz zajmował się całą logistyką przedsięwzięcia. Tworzyli razem. Potem powstała pierwsza hala i biuro, a obok dom współwłaściciela firmy - Marka Limanówki.
- Ma to swoje plusy i minusy – śmieje się. - Do pracy mam na piechotę i cały czas mam oko na firmę. Z drugiej strony choć jestem prezesem, to też stróżem, malarzem, czy konserwatorem. Muszę odśnieżać, otwierać bramę i odbierać przesyłki przez 7 dni w tygodniu. Na nudę nie narzekam.
W firmie podział ról jest dość jasny. Marek Kochaniec spotyka się z kontrahentami, negocjuje kontrakty, przygotowuje projekt. Marek Limanówka odpowiada za produkcję oraz projekty związane z elektroniką i automatyką.
Jak wspominają panowie, choć przez 20 lat nazbierało się sporo realizacji, to żadna z nich nie jest podobna do siebie.
- Każda linia produkcyjna to inny projekt. Każdy projekt jest „szyty” na miarę, bo musi być dopasowany do hali, do specyfiki zakładu i do potrzeb klienta. Ostateczna wersja potrafi powstać w przeciągu paru godzin na spotkaniu u inwestora. To nas wyróżnia na tle konkurencji – mówi Marek Kochaniec.
Firma zrealizowała zlecenia dla największych polskich producentów przemysłu mięsnego i drobiarskiego: Sokołowa, Biernackiego, McKeena. Przygotowywała linię produkcyjną dla producenta pierogów czy kabanosów. Były też inne projekty – wyposażenie galerii handlowych (m.in. Galeria Sandecja), parków wodnych (m.in. w Uniejowie i w Rudzie Śląskiej). Jednym z większych wyzwań było przygotowanie hotelu Czarny Potok Resort SPA w Krynicy Górskiej.
- Robiliśmy tam wszystkie elementy ze stali nierdzewnej – wspomina Limanówka – Architekci mieli tam mega fantazje i zaprojektowali wiele nietypowych detali. Przygotowywaliśmy ze stali nierdzewnej balustrady, przejścia, windy, elementy basenów. Pracy było bardzo dużo, ale efekt był imponujący.
W ostatnim roku firma się rozrosła. Obecnie dysponuje trzema halami produkcyjnymi o wielkości około 300 mkw. Zatrudnia na produkcji 7 osób.
I tylko pojawia się pytanie skąd taka nazwa firmy?
- Zawsze mieliśmy jakiś plan na siebie, niezależnie od tego, co się działo w naszym życiu – przyznają prezesi. – Teraz też mamy plan. Chcielibyśmy naszą działalność rozszerzyć o kolejne rynki. Może spróbować podbić Zachód? Polski przemysł mięsny, w którym głównie działamy, jest na bardzo wysokim poziomie, więc nie mamy żadnych kompleksów.
Firma „Plan” może się poszczycić kilkoma certyfikatami. Ostatni otrzymany w 2020 roku – to tytuł „Solidnej firmy”.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.