Komunikaty PR

25 sierpnia to Dzień Polskiej Żywności!

2021-08-24  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.09 MB )

Rodzime truskawki, śliwki, ale również buraki czy pomidory to smaki, których nie da się niczym zastąpić. Z okazji Dnia Polskiej Żywności warto przypomnieć, jak wiele smacznych produktów, powstających z krajowych warzyw i owoców, produkuje się właśnie w Polsce. Sprawdź, które tradycyjne i popularne wyroby są wytwarzane w Zakładzie w Łowiczu.

Znaczenie polskiej żywności

Polacy chętnie kupują rodzime i lokalne wyroby – jak pokazują wyniki badań, już 30% mieszkańców naszego kraju zwraca uwagę na polskie pochodzenie produktu[1]. Często wybierają oni sezonowe owoce czy warzywa – widać, że z roku na rok konsumenci coraz bardziej doceniają polską żywność. Zwiększające się upodobanie do polskich produktów powoduje, że krajowi producenci – działający również na skalę światową – stale się rozwijają i poszerzają swoje oferty. Niezmiennym priorytetem jest dla nich przy tym tradycja i jakość. Przykładem firmy idącej tym nurtem jest działający w Łowiczu Zakład Agros Nova. Jego siłą są przede wszystkim warzywa i owoce pochodzące od lokalnych dostawców i rolników, z których każdego dnia powstają wyjątkowo smaczne produkty. Polska żywność jest ceniona w kraju i zagranicą – aż 1/3 obrotów Grupy Maspex, której częścią jest zakład Agros Nova, stanowi sprzedaż zagraniczna.

Kultowe polskie marki z Łowicza

Wyroby Zakładu z Łowicza towarzyszą polskim konsumentom od 1965 roku. Co drugi badany mieszkaniec Łowicza (51%) ma świadomość tego, że Agros Nova to polska firma, a co trzeci (31%) uważa, że to ważna zaleta Zakładu[2]. W 2015 roku firma Agros Nova dołączyła do Grupy Maspex, dzięki czemu stale się rozwija i efektywnie działa w produkcji znanych w całej Polsce przetworów owocowo-warzywnych. Przede wszystkim to marka Łowicz, która jest liderem na rynku produktów dżemowych, sosów czy przecierów pomidorowych oraz jest na podium krajowych producentów syropów i dań gotowych. Wyróżnia ją szeroka oferta – konsumenci znajdą propozycje na wszystkie posiłki w ciągu dnia, czyli zarówno na śniadania, jak i na obiady czy kolacje. Marka stale wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów i nowym trendom, a w związku z tym, że chcą oni odżywiać się zdrowiej i jeść więcej warzyw, „Łowicz” wprowadził właśnie wyjątkowo smaczny sposób na warzywa – nowość, czyli warzywne pasty: Pasta Warzywna pomidory i wędzona papryka, wariant z bakłażanem i suszonymi pomidorami, połączenie cukinii i curry oraz Pasta Warzywna papryka i czerwona fasola. To nie wszystko. Przez Agros Nova produkowane są również wyroby marki Krakus. Flagowymi produktami są np. znane wszystkim zupy, takie jak barszcz czerwony i żurek. Warta podkreślenia jest także marka Kotlin, utożsamiana z wysokiej jakości produktami, w szczególności keczupami przygotowywanymi na bazie pomidorów.

We współpracy z lokalnymi rolnikami

Dzień Polskiej Żywności przypadający na koniec sierpnia to idealny pretekst, aby przypomnieć sobie, jak wiele smacznych produktów powstaje w Polsce – zwrócenie uwagi na to święto pozwala również kształtować więź ze środowiskiem lokalnym. Należy mieć na uwadze, że wysokie walory smakowe i jakościowe polskich produktów to nie wszystko. Warto pamiętać, że wybierając rodzime produkty, przyczyniamy się do wsparcia lokalnych dostawców i rolników.

 

 

To ciekawe!

Zakład Agros Nova skupuje i przetwarza około 100 tys. ton świeżych krajowych owoców i warzyw rocznie. Są to m.in.:

  • truskawki, porzeczki, wiśnie, śliwki, aronia i jabłka,
  • pomidory, marchew, buraki ćwikłowe, cebula, seler, papryki, czosnek oraz ziemniaki.

 

Agros Nova współpracuje z ponad 600 dostawcami, dzięki czemu zatrudnienie ma około 400 rolników z okolic Łowicza bezpośrednio działających z przedsiębiorstwem oraz około 1100 producentów powiązanych z firmami skupowymi z regionu.

 

 

Warto wiedzieć

Agros Nova jako firma odpowiedzialna społecznie i wspierająca ideę zero waste postanowiła w tym roku odkupić część niedoskonałych buraków od jednego z rolników z powiatu łęczyckiego, ratując warzywa przed zmarnowaniem, ponieważ przez swoje nieregularne kształty nie mogły trafić one do regularnej sprzedaży. We współpracy z jedną siecią handlową Zakład odkupił od rolnika ponad 200 ton surowca, z którego stworzono dwa wyjątkowe produkty – keczup warzywny oraz koncentrat barszczu.

 


[1] Raport z cyklu badań opinii publicznej w projekcie POLSKI MONITOR OPINII, wspólnej inicjatywy PKO Banku Polskiego, Fundacji Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) oraz Forum Zrównoważonej Technologii. Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-6 października 2019 r.

[2] Badanie „Łowicz oczami mieszkańców – potrzeby i perspektywy” zrealizowane przez agencję badawczą IQS na zlecenie Agros Nova; czerwiec-lipiec 2021 r., N = 200.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Targi Bezpieczeństwa

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.