Komunikaty PR

25 sierpnia to Dzień Polskiej Żywności!

2021-08-24  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.09 MB )

Rodzime truskawki, śliwki, ale również buraki czy pomidory to smaki, których nie da się niczym zastąpić. Z okazji Dnia Polskiej Żywności warto przypomnieć, jak wiele smacznych produktów, powstających z krajowych warzyw i owoców, produkuje się właśnie w Polsce. Sprawdź, które tradycyjne i popularne wyroby są wytwarzane w Zakładzie w Łowiczu.

Znaczenie polskiej żywności

Polacy chętnie kupują rodzime i lokalne wyroby – jak pokazują wyniki badań, już 30% mieszkańców naszego kraju zwraca uwagę na polskie pochodzenie produktu[1]. Często wybierają oni sezonowe owoce czy warzywa – widać, że z roku na rok konsumenci coraz bardziej doceniają polską żywność. Zwiększające się upodobanie do polskich produktów powoduje, że krajowi producenci – działający również na skalę światową – stale się rozwijają i poszerzają swoje oferty. Niezmiennym priorytetem jest dla nich przy tym tradycja i jakość. Przykładem firmy idącej tym nurtem jest działający w Łowiczu Zakład Agros Nova. Jego siłą są przede wszystkim warzywa i owoce pochodzące od lokalnych dostawców i rolników, z których każdego dnia powstają wyjątkowo smaczne produkty. Polska żywność jest ceniona w kraju i zagranicą – aż 1/3 obrotów Grupy Maspex, której częścią jest zakład Agros Nova, stanowi sprzedaż zagraniczna.

Kultowe polskie marki z Łowicza

Wyroby Zakładu z Łowicza towarzyszą polskim konsumentom od 1965 roku. Co drugi badany mieszkaniec Łowicza (51%) ma świadomość tego, że Agros Nova to polska firma, a co trzeci (31%) uważa, że to ważna zaleta Zakładu[2]. W 2015 roku firma Agros Nova dołączyła do Grupy Maspex, dzięki czemu stale się rozwija i efektywnie działa w produkcji znanych w całej Polsce przetworów owocowo-warzywnych. Przede wszystkim to marka Łowicz, która jest liderem na rynku produktów dżemowych, sosów czy przecierów pomidorowych oraz jest na podium krajowych producentów syropów i dań gotowych. Wyróżnia ją szeroka oferta – konsumenci znajdą propozycje na wszystkie posiłki w ciągu dnia, czyli zarówno na śniadania, jak i na obiady czy kolacje. Marka stale wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów i nowym trendom, a w związku z tym, że chcą oni odżywiać się zdrowiej i jeść więcej warzyw, „Łowicz” wprowadził właśnie wyjątkowo smaczny sposób na warzywa – nowość, czyli warzywne pasty: Pasta Warzywna pomidory i wędzona papryka, wariant z bakłażanem i suszonymi pomidorami, połączenie cukinii i curry oraz Pasta Warzywna papryka i czerwona fasola. To nie wszystko. Przez Agros Nova produkowane są również wyroby marki Krakus. Flagowymi produktami są np. znane wszystkim zupy, takie jak barszcz czerwony i żurek. Warta podkreślenia jest także marka Kotlin, utożsamiana z wysokiej jakości produktami, w szczególności keczupami przygotowywanymi na bazie pomidorów.

We współpracy z lokalnymi rolnikami

Dzień Polskiej Żywności przypadający na koniec sierpnia to idealny pretekst, aby przypomnieć sobie, jak wiele smacznych produktów powstaje w Polsce – zwrócenie uwagi na to święto pozwala również kształtować więź ze środowiskiem lokalnym. Należy mieć na uwadze, że wysokie walory smakowe i jakościowe polskich produktów to nie wszystko. Warto pamiętać, że wybierając rodzime produkty, przyczyniamy się do wsparcia lokalnych dostawców i rolników.

 

 

To ciekawe!

Zakład Agros Nova skupuje i przetwarza około 100 tys. ton świeżych krajowych owoców i warzyw rocznie. Są to m.in.:

  • truskawki, porzeczki, wiśnie, śliwki, aronia i jabłka,
  • pomidory, marchew, buraki ćwikłowe, cebula, seler, papryki, czosnek oraz ziemniaki.

 

Agros Nova współpracuje z ponad 600 dostawcami, dzięki czemu zatrudnienie ma około 400 rolników z okolic Łowicza bezpośrednio działających z przedsiębiorstwem oraz około 1100 producentów powiązanych z firmami skupowymi z regionu.

 

 

Warto wiedzieć

Agros Nova jako firma odpowiedzialna społecznie i wspierająca ideę zero waste postanowiła w tym roku odkupić część niedoskonałych buraków od jednego z rolników z powiatu łęczyckiego, ratując warzywa przed zmarnowaniem, ponieważ przez swoje nieregularne kształty nie mogły trafić one do regularnej sprzedaży. We współpracy z jedną siecią handlową Zakład odkupił od rolnika ponad 200 ton surowca, z którego stworzono dwa wyjątkowe produkty – keczup warzywny oraz koncentrat barszczu.

 


[1] Raport z cyklu badań opinii publicznej w projekcie POLSKI MONITOR OPINII, wspólnej inicjatywy PKO Banku Polskiego, Fundacji Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) oraz Forum Zrównoważonej Technologii. Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-6 października 2019 r.

[2] Badanie „Łowicz oczami mieszkańców – potrzeby i perspektywy” zrealizowane przez agencję badawczą IQS na zlecenie Agros Nova; czerwiec-lipiec 2021 r., N = 200.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.