Komunikaty PR

Bawarka wraca do łask – z czego wynika jej popularność?

2022-08-18  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Połączenie herbaty i mleka wzbudza różne emocje. Bawarkę albo się kocha, albo nienawidzi, ale na pewno nie można przejść koło niej obojętnie. Tak jak połączenie kawy z mlekiem wydaje się w stu procentach naturalne, to dodawanie do herbaty czegoś innego niż cukru i cytryny może wydawać się nieco oryginalne. Napój ten popularny jest na całym świecie i ma swoich zwolenników nie tylko na Wyspach Brytyjskich. Skąd bierze się fascynacja bawarką?

Prosto z Paryża

Mleczno-herbaciany trunek powstał najprawdopodobniej w Paryżu, gdzie w XVII wieku pewien Włoch, a dokładniej Sycylijczyk, serwował swoim gościom słodki napój, który łączył w sobie smak mleka, herbaty i syropu z paproci niekropień, która to właśnie nadawała mu specyficzny smak. Bawarkę powinno się pić ciepłą i podobno najlepiej smakuje rano. Dla podkreślenia smaku do napoju można dodać cynamon, cukier puder albo żółtka jaj.

Filiżanka dla zdrowia

Mleko, jako jeden z dwóch podstawowych składników bawarki, ma wiele zalet. Stanowi źródło witamin z grupy B, a przede wszystkim jest bogate w wapń – pierwiastek niezbędny w procesie wzrostu, biorący udział w budowie kości. Pijąc szklankę mleka, dostarczamy do organizmu ok. 8 gramów białka. Badania naukowe dowodzą również, że mleko nie ma wpływu na polifenole występujące w liściach herbacianych. Są to związki organiczne wykazujące silne działania antyoksydacyjne, uszczelniające naczynia krwionośne i chroniące mięsień sercowy. Wszystko wskazuje więc na to, że bawarkę warto pić nie tylko ze względów smakowych, lecz także właściwości prozdrowotnych.

Bawarka – fakty i mity

Wokół bawarki narosło kilka mitów. Jednym z nich jest rzekome pobudzenie laktacji u kobiet w ciąży. Niestety, nie istnieją żadne badania naukowe mogące potwierdzić skuteczność „mlecznej herbaty”. Faktem jest natomiast to, że picie zielonej herbaty z dodatkiem mleka przyspiesza metabolizm. Warunkiem skuteczności bawarki w procesie odchudzania jest zbilansowana dieta. 

Jak urozmaicić napój?

Duża popularność herbaty z mlekiem może wynikać też z mody na alternatywne napoje. Bawarka powinna przede wszystkim dobrze smakować. Sposobów jej podania jest naprawdę dużo. Francuzi podają ją w formie deseru jako uzupełnienie do ciast i lodów, a jej konsystencja przypomina budyń.

Więcej informacji o mleku i produktach mlecznych dowiesz się dzięki kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”, sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.