Komunikaty PR

Beczki ze starzonym piwem nabierają rozpędu

2022-12-12  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania pbb2022 ( 0.62 MB )

PINTA Barrel Brewing S.A., specjalistyczny browar uruchomiony w 2021 r. dzięki zaangażowaniu inwestorów społecznościowych, podsumował swój pierwszy pełny rok produkcyjny.

W 2022 r. na rynek trafiło 19 różnych piw w ilości niemal 186 hektolitrów. Były to wyłącznie piwa Barrel Aged, czyli piwa ultra premium, leżakowane w drewnianych beczkach po innych alkoholach. Dla porównania w ciągu niewiele ponad półrocznej działalności w 2021 r. browar wprowadził na rynek 6 różnych piw w ilości 71 hektolitrów. 

Liczba beczek napełnionych leżakującym piwem wzrosła ze 152 na koniec 2021 r. do 274 w tym roku. Dodatkowo browar zakupił we Włoszech foeder, czyli ogromną beczkę o pojemności 30 hektolitrów przede wszystkim do fermentacji piw dzikich. Wcześniej przez 10 lat beczka ta była używana do leżakowania czerwonego wina. W planach browaru jest dalsze systematyczne zwiększanie liczby beczek. Docelowo w magazynach browaru może ich być od 600 do 800. 

– Zdążyliśmy już zgromadzić wokół siebie grono stałych odbiorców, którzy w piwie szukają najwyższej jakości i wyjątkowych doznań smakowych. Tworzymy rynek, którego praktycznie w Polsce nie było i cieszymy się, że nasze piwa coraz bardziej zwracają uwagę entuzjastów Barrel Aged za granicą – mówi Bartek Ociesa, główny piwowar Browaru PINTA i szef projektu PINTA Barrel Brewing.

Piwa uwarzone w browarze PINTA Barrel Brewing są obecnie dystrybuowane w Polsce głównie przez sieć kilkunastu specjalistycznych sklepów, puby PINTA Wrocław i PINTA Warszawa oraz sklep w Browarze PINTA. Oprócz tego część tegorocznych piw trafiła na eksport, znajdując nabywców w 15 krajach. W 2021 r. starzone piwa z Wieprza dotarły do 7 krajów.

Podczas zorganizowanego 9 grudnia w Wieprzu spotkania z inwestorami społecznościowymi browar zapowiedział, że sprawozdanie finansowe Spółki za 2022 r. zostanie ogłoszone w pierwszym kwartale 2023 r.

PINTA Barrel Brewing S.A. jest pierwszym browarem typu Barrel Aged w Polsce, z warzelnią o wybiciu 10 hektolitrów. Jego maksymalne moce produkcyjne nie przekroczą 3 tys. hektolitrów. Głównym akcjonariuszem PINTA Barrel Brewing S.A. jest rzemieślniczy Browar PINTA, do którego należy 70% udziałów. Reszta akcji znajduje się w posiadaniu ponad 1200 inwestorów społecznościowych. 

Koszty uruchomienia PINTA Barrel Brewing S.A. w 2021 r. wyniosły ok. 5,5 mln zł. Zostały sfinansowane ze środków zebranych w ramach zbiórki społecznościowej w 2019 r. i z dotacji z Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach programu funduszy unijnych POIR 3.2.2. Sama zbiórka przyniosła rekordowe wówczas 4,15 mln zł.

Produkcja jednego piwa w PINTA Barrel Brewing S.A. trwa od roku do dwóch lat i więcej. Tyle czasu zajmuje bowiem fermentacja piw dzikich lub leżakowanie w beczkach piw „tradycyjnych”, czyli Stoutów, Porterów i Barley Wine’ów. Elitarność tego rodzaju piw podkreśla nie tylko długi proces produkcji i wyrafinowany smak, ale również ograniczona ilość. Średnio każde premierowe piwo jest oferowane w liczbie najwyżej 4 tys. butelek o pojemności 0,33 litra.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.