Komunikaty PR

Bottega Limoncino. Tradycyjny włoski likier cytrynowy na letnie upały

2021-08-16  |  11:00
Biuro prasowe

Kuchnia włoska to nie tylko dania kuchni śródziemnomorskiej, pyszne desery i kawa parzona na setki sposobów. Dumą Włochów są również napoje alkoholowe. Często wyrażają one styl słynnego "dolce vita". W letnie dni do posiłków lub deserów podaje się Limoncello - tradycyjny, pochodzący z końca XIX wieku orzeźwiający włoski likier, którego sam kolor przywodzi na myśl skąpane w słońcu włoskie krajobrazy.

Likier cytrynowy to słoneczna wizytówka Włoch. Jedną z najpopularniejszych odmian tego typu trunków jest Bottega Limoncello, zwana "Limoncino". Jego nazwa oddaje istotę smaku - jest to likier na bazie cytryn. Kolor likieru jest intensywnie żółty, a jego smak orzeźwiająco słodki i soczysty o lekko cytrusowym zapachu.

Sekret tkwi w cytrynach Femminello
Likier Bottega Limoncino produkowany jest według tradycyjnej receptury w laboratoriach Bottega w Veneto - największym włoskim regionie winiarskim rozciągającym się od podnóża Alp po wybrzeże Adriatyku. Bottega Limoncino powstał z pomysłu połączenia dwóch dusz - "weneckiej" i "sycylijskiej", w likierze cytrynowym: symbolu najgłębszej włoskiej tradycji i pasji do ziemi i jej owoców w idealnej drodze z północy na południe Włoch. Likier bazuje na cytrynach "Femminello", które są naturalnie uprawiane na Sycylii i zbierane w szczytowym momencie dojrzałości. Do produkcji likieru używa się tylko żółtej, delikatnej części owocu. Dzięki temu, uzyskuje się skórki o drobnych ziarnach oraz wysokiej koncentracji i jakości olejków eterycznych. Skórki cytryn poddawane są infuzji w alkoholu przez około 30 dni. Pozwala to na ekstrakcję substancji aromatycznych i barwiących. Następnie płyn jest oddzielany od skórki. Wyjątkowy smak i głęboki aromat są dodatkowo wzmocnione przez dodanie wysokiej jakości tradycyjnego destylatu z regionu Veneto, Grappa lub Prosecco, co sprawia, że Limoncino Bottega jest delikatna na podniebieniu, łatwa do picia i doskonała jako napój trawienny.

Sycylijski klimat przez cały rok, sztuka picia Bottega Limoncino
Bottega Limoncino to orzeźwiający napój, który już po pierwszym łyku przywołuje klimat wakacyjnych wspomnień, nawet jeśli delektujemy się nim siedząc wygodnie na balkonie lub w ogrodzie. Świeży, cytrusowy smak jest wręcz idealny na każdą okazję, zwłaszcza latem. Można go pić na wiele sposobów. Dobrze komponuje się sam, z jedzeniem, ale także z ciastami, lodami, sorbetami i sałatkami ze świeżych owoców. Likier ten jest częstym dodatkiem do aperitifów i koktajli. Słodki, intensywnie cytrynowy likier bywa stosowany jako składnik deserów, np. jako polewa do słodkich ciast lub lodów. Jednym z najpopularniejszych letnich specjałów są lody śmietankowe zatopione w Limoncino - podwójne orzeźwienie w gorące letnie popołudnia. Limoncino Bottega jest powszechnie pite bez żadnych dodatków, przede wszystkim jako napój wytrawny po kolacji.

Tradycyjnym włoskim sposobem picia Limoncino jest podawanie go mocno schłodzonego (- 18 stopni C.), w małych, najlepiej oszronionych kieliszkach do likieru. Innym proponowanym przez nas sposobem picia Limoncino jest koktajl idealny na letnie aperitify, Bottega Lemon Spritz. Oto przepis, który z łatwością można przygotować również w domu.

- 50 ml Bottega Limoncino
- 75 ml Bottega Gold Prosecco DOC
- 25 ml wody sodowej
- Kostka lodu
- Pół plasterka cytryny
- Gałązka mięty

Wypełnij duży kieliszek do wina z długą nóżką kostkami lodu. Wlać Bottega Gold Prosecco DOC, Bottega Limoncino, wodę sodową i dobrze wymieszać. Udekoruj plasterkiem cytryny i gałązką mięty. Jedno jest pewne - niezależnie od sposobu podania, zawsze smakuje wyśmienicie i jest bardzo orzeźwiający. Bottega Limoncino jest obecna w największych sieciach handlowych w Polsce: w celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z dystrybutorem United Beverages S.A. (www.UnitedBeverages.pl )

- - -

O BOTTEGA: Bottega jest rodzinnym włoskim producentem typowych włoskich win, grappy i alkoholi wysokoprocentowych. Pozycja Bottegi na rynku jest określona przez trzecie pokolenie kierujące firmą, obecnie zarządzane przez Sandro, Barbarę i Stefano. Od 1977 roku Bottega jakości premium typowe włoskie wina, grappa i wódki zostały docenione na całym świecie, a sprzedawane dziś w ponad 140 krajach. Produkowane w prowincji Treviso, wina otrzymały blisko 350 nagród i wyróżnień. Od 2017 roku Bottega Gold Prosecco DOC jest drugim najlepiej sprzedającym się winem musującym w travel retail według rankingów IWSR. Nad produkcją autentycznych produktów skupionych wokół grappy czuwa Distilleria Bottega. Dzięki innowacyjnemu systemowi destylacji i obniżonej zawartości alkoholu w grappie, staje się ona łagodniejsza i delikatniejsza, dostarczając dalszych doznań smakowych. Mając na celu dostarczanie zdrowia, dobrego samopoczucia i przyjemności poprzez swoje produkty, Bottega opowiada się za jakością (włoski smak i autentyczność), designem (wyrażenie doskonałej estetyki bycia made in Italy) i odpowiedzialnością społeczną wobec środowiska i społeczności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Bankowość

Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.

Edukacja

Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.