Komunikaty PR

Bycie wege lub flexi to dziś za mało. Firmy idą o krok dalej

2022-06-02  |  01:00
Biuro prasowe

Stara rzymska sentencja mówiąca, że słowa uczą, a przykłady pociągają, doskonale oddaje filozofię wielu współczesnych firm. Rozpowszechnianie aktywności CSR-owych i popularność prośrodowiskowych rozwiązań sprawiają, że marki stają się bardziej eko, a dla konsumentów nie jest to dziś obojętne. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii „zielone firmy”, którym dbałość o planetę jest wyjątkowo bliska. Światowy Dzień Środowiska (5 czerwca) to doskonała okazja do tego, by sprawdzić, jak radzą sobie z tym producenci roślinnej żywności.

 

Dieta roślinna a środowisko

Do rosnącego zainteresowania produktami roślinnymi nie trzeba dziś nikogo przekonywać. Liczby bronią się same. Jak wynika z badań GFK do listopada 2020 roku sprzedaż roślinnych zamienników mięsa wzrosła wartościowo o 138%, a ilościowo o 107% (w ujęciu rocznym). W kolejnym roku (2021) sprzedaż alternatyw dla mięsa podwoiła się. Jak podają eksperci, Polska to jeden z najszybciej rozwijających się rynków produktów roślinnych w Europie.

Moda na dietę bazującą na tym, co rośnie w ogrodzie, to jednak nie wszystko. Dla wielu osób za tymi produktami stoi zestaw ważnych, ekologicznych przesłanek. Wśród nich: oszczędność wody, energii, gleb, zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych czy dbałość o bioróżnorodność.

Coraz więcej osób jest świadomych, jak zdrowa – nie tylko dla ludzi, ale również dla Ziemi – jest dieta roślinna. Badania sugerują, że cechuje ją o 90% niższa intensywność emisji niż obecna, przeciętna dieta. Co więcej, ma również potencjał do zmniejszenia liczby przedwczesnych zgonów wśród dorosłych. Z komentarzy specjalistów wynika także, że zachowaniu równowagi w przyrodzie może pomóc ograniczenie hodowli przemysłowej. Alternatywą stają się więc produkty roślinne – komentuje Rafał Maranowski, członek zespołu Planty, marki specjalizującej się w roślinnej żywności.

Producenci żywności w służbie lepszej przyszłości

Duże zmiany są często efektem małych kroków. Ta myśl przyświeca wielu osobom i organizacjom, które każdego dnia podejmują drobne decyzje korzystnie wpływające na środowisko. 

Jako reprezentant branży spożywczej czuję, że to na nas spoczywa duża odpowiedzialność za przyszłość naszej planety. Jestem przekonany, że gdyby każdy z nas choć w niedużym stopniu zdecydował się na choćby mały, prośrodowiskowy krok, stałby się swego rodzaju świadectwem dla pozostałych. Dobry przykład to coś, co możemy dać od siebie społeczeństwu, ponieważ w pojedynkę nie zmienimy świata dodaje Rafał Maranowski.

Na dobrych zmianach coraz bardziej zależy producentom żywności, których działania już na etapie produkcji czy pakowania produktów mogą przyczyniać się np. do redukcji zużycia plastiku. Innym aspektem jest także jakość produktów oraz ich pochodzenie, na które chętnie patrzą konsumenci w poszukiwaniu krótkich składów i tzw. „czystych etykiet”. Jak dodaje Rafał Maranowski:

W sektorze spożywczym prośrodowiskowych możliwości jest bardzo wiele. Począwszy od pozyskiwania warzyw z lokalnych, bezpiecznych i sprawdzonych upraw, aż po wykorzystywanie ekologicznych rozwiązań w procesie produkcji, np. poprzez stosowanie nowych, mniej zanieczyszczających środowisko technologii. Wśród nich system obrotu palet CHEP, który umożliwia współdzielenie i ponowne wykorzystanie wynajmowanych nośników. Dzięki temu redukujemy zużycie surowców, emisję CO2 i oczywiście nie produkujemy nowych palet. Warto również wspomnieć o odpowiedzialnym wybieraniu opakowań. W Planty jesteśmy na etapie zmiany tacek na te zawierające minimum 65% rPET-u. Inwestowanie w surowce, które można przetwarzać niemal w nieskończoność, staje się dziś silnym trendem w naszej branży.

Czy produkty spełniają najwyższe standardy jakości? Skąd są sprowadzane składniki? Gdzie są produkowane? Odpowiedzi na te pytania coraz częściej poszukują świadomi konsumenci, którzy chętnie sięgają po to, co nie tylko atrakcyjne, ale także zdrowe i wyprodukowane w zgodzie z naturą. Przekonali się o tym także producenci żywności. Coraz częstszą praktyką jest jasne informowanie odbiorców na temat składu i pochodzenia produktów. Jest to niezwykle korzystny trend, który jednocześnie zachęca konsumentów do czytania etykiet, co jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu obserwowaliśmy znacznie rzadziej.

I na koniec kampanie prośrodowiskowe, działania informacyjne i promocyjne, czyli cała aktywność zachęcająca do stosowania ekorozwiązań. W takie działania chętnie włączają się również producenci żywności roślinnej.

Choć Planty pojawiło się na półkach sklepowych przed kilkoma miesiącami, to od razu postawiliśmy sobie za cel wspieranie aktywności na rzecz środowiska i planety. Nie tylko uczestniczymy w konferencjach poświęconych zielonej tematyce, ale także współpracujemy z Fundacją Międzynarodowego Ruchu na Rzecz Zwierząt Viva! Jestem przekonany, że możliwości włączenia się w dodatkowe działania jest mnóstwo, choć nie ukrywam, każde z nich wymaga swego rodzaju poświęceń (...) W gruncie rzeczy cieszy mnie, gdy oglądając konkurencję, widzę ich ekologiczną aktywność, ponieważ w tym aspekcie nie rywalizujemy ze sobą, lecz gramy do wspólnej bramki dodaje Rafał Maranowski.

Działania marek nie pozostają również bez echa w ocenie odbiorców. Komunikowanie na temat ekologii i wpływu nawet drobnych, codziennych decyzji na środowisko sprawia, że rośnie świadomość konsumencka, która jednocześnie determinuje firmy do kolejnych zmian. Zarówno producenci, jak i konsumenci podnoszą poprzeczkę coraz wyżej. Miejmy nadzieję, że obrany kierunek pozostanie taki sam, a katastrofalna przyszłość, o której alarmują eksperci, okaże się tylko złym, niezrealizowanym scenariuszem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku

Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.

Finanse

Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.

Konsument

Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.