Ciekawostki o ginie, o których nie miałeś pojęcia!
Co pił agent 007? Czy koktajle mogą smakować jak…pieniądze i co gin ma wspólnego z lekarstwem? Wydaje Ci się, że o koktajlach na bazie ginu wiesz prawie wszystko? Poznaj kilka zaskakujących ciekawostek na ich temat, które przygotowaliśmy z okazji trwającej do 19 czerwca premierowej edycji GinWeek. Rezerwacje są dostępne wyłącznie na https://restaurantclub.pl/ginweek.
#1 Skąd się wzięło słowo “gin”?
Gin jest Holendrem. Pierwszym producentem ginu był Lucas Bols, który otworzył destylarnię w Amsterdamie. Po pewnym czasie gin zaczął być popularny także w Anglii. Rozpowszechnili go żołnierze angielscy, którzy wrócili z niderlandzkiej wojny 80-letniej. Pili tam przydziałowy "genever", który podnosił morale - nazywali go "dutch courage", co oznacza holenderską odwagę. W Wielkiej Brytanii skrócono holenderską nazwę pochodzącą od słowa "jałowiec" - stąd dzisiejszy "gin".
#2 Gin stosowano jako lekarstwo…
...a dokładniej jako profilaktykę przed malarią. W pewnym momencie w koloniach brytyjskich zaczęto go używać, by maskować nim gorzki smak chininy. W jaki sposób? Substancję rozpuszczano w wodzie gazowanej tworząc tonik, a następnie dolewano do niej gin, którego wówczas było pod dostatkiem. W ten właśnie sposób, gin z tonikiem przekształcił się w jeden z najpopularniejszych drinków na świecie. Najmodniejszych kompozycji koktajlowych z
ginem w roli głównej będziesz mógł spróbować podczas premierowej edycji GinWeeka!
#3 Koktajl o smaku pieniędzy
Brzmi dość intrygująco? A jednak! W 2014 roku Remy Savage z Paryża wziął udział w konkursie barmańskim i przygotował syrop, który odzwierciedlał banknoty drukowane w banku w Laverstoke Mill. Powstały syrop zmieszał z ginem, odrobiną soli, a całość udekorował banknotami. Kompozycja tak bardzo zachwyciła jurorów konkursu, że Ci bez wahania przyznali Remy’emu główną nagrodę.
4# Koktajl Jamesa Bonda
Vesper Martini, bo o nim mowa sławę zawdzięcza najsłynniejszemu brytyjskiemu agentowi XX wieku, choć elegancki wygląd i wspaniały smak też mają spore zasługi w jego promocji. Chcesz się poczuć jak gwiazda filmowa? Zmieszaj gin (np. Beefeater) z wermutem, dorzuć kostki lodu, oliwki i voila! Koktajl jest idealną propozycją dla miłośników szpiegowskich książek i filmów.
#5 napój ubogich i szeptane koktajlbary
Na pewnym etapie historii, wiele gospodarstw domowych utrzymywała się z produkcji ginu. Ceny na rynku tak spadły, że jego produkcja przestała być opłacalne. W pubach reklamowano się słynnym sloganem: U nas upijesz się za pensa, a będziesz nieprzytomny jak za dwa. Gin szybko stał się najpopularniejszym trunkiem, a alkoholizm zalał ulice Londynu. Wszystko to zmusiło rząd do wydania pięciu regulacji nazywanych Gin Act, które miały przyczynić się do ograniczenia produkcji i spożycia. Efekt? Nowe przepisy przeniosły gin do podziemia rozpoczynają erę speakeasy barów, czyli lokali ukrytych, pozbawionych szyldu i z tajemnym wejściem. Jednym z takich szeptanych miejsc biorących udział w premierowej edycji GinWeek jest warszawski Weles. Ukryty koktajlbar, nieoznaczony żadnym szyldem i schowany za niepozornymi drzwiami. Mimo że mieści się w ścisłym centrum Stolicy, jest miejscem o tajemniczym charakterze. Zajrzyj tutaj podczas Festiwalu!
Klimat nowych GinBarów, talent najlepszych barmanów oraz najmodniejsze koktajle przygotowane zgodnie z najnowszymi, światowymi trendami można odkryć podczas premierowej edycji GinWeek. Goście Festiwalu będą mogli odwiedzić ponad 60 topowych GinBarów i skosztować zestawu modnych koktajli w festiwalowej cenie 39 zł za 2 koktajle. Rezerwacje są dostępne wyłącznie na https://restaurantclub.pl/ginweek.
Nie czekaj! Daj się zaczarować -– rezerwuj zestawy koktajlowe w topowych GinBarach w promocyjnej cenie 39 zł!
UWAGA! Festiwal jest przeznaczony wyłącznie dla osób powyżej 18. roku życia – weryfikacja przy rezerwacji.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.