Komunikaty PR

Co i jak kupują Polacy w czasie pandemii? Tesco analizuje trendy

2020-10-14  |  14:10

Zaplanowane zakupy, zdrowsze wybory, produkty spożywcze w wygodnych wielopakach. Pandemia, z którą mamy do czynienia już od kilku miesięcy, spowodowała zmianę nawyków zakupowych wśród Polaków – tak wynika z badań* przeprowadzonych na zlecenie Tesco Polska. Na te trendy odpowiadają dostępne w Tesco produkty – m.in. pakowane po kilka sztuk bułki do odpieku, opakowania zbiorcze słodyczy i lodów, a także szereg produktów bio, wegańskich i wegetariańskich, dostępnych w ramach uruchomionych w sierpniu stref ze zdrową żywnością.

Badania przeprowadzone w połowie września przez SW Research na zlecenie Tesco Polska wskazują, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy aż 70% Polaków przynajmniej raz w miesiącu zdecydowało się na zakup produktów spożywczych w opakowaniach zbiorczych. Co ciekawe, zapytani o to, jakie produkty kupują w tzw. wielopakach, respondenci wskazywali nie tylko napoje i artykuły suche, takie jak mąka, cukier czy sól, ale również słodycze i bułki do odpieku we własnym piekarniku – na ich zakup w większych ilościach zdecydowało się w ciągu ostatnich kilku miesięcy kolejno 23% i 15% badanych.

Większa popularność artykułów spożywczych w opakowaniach zbiorczych, a także żywności pakowanej, w tym paczkowanego pieczywa, mięsa, wędlin czy serów i produktów mrożonych, to w głównej mierze efekt lepszego planowania zarówno samych posiłków, jak i zakupów. Jak wskazują badania, w związku z pandemią ponad 50% Polaków planuje posiłki i zakupy spożywcze dokładniej i z większym wyprzedzeniem niż robiło to wcześniej. Nie bez wpływu pozostaje także ograniczenie wizyt w lokalach gastronomicznych i co za tym idzie, częstsze przygotowywanie posiłków w domach.

Takie podejście ze strony konsumentów znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży poszczególnych produktów i formatów. Przykładowo, sprzedaż pakowanych po kilka sztuk bułek do odpieku w okresie marzec – maj wzrosła w Tesco o 14,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a w samym tylko lipcu sprzedaż lodów w formacie multipak osiągnęła wynik aż o 51% lepszy niż w analogicznym okresie roku 2019.

W odpowiedzi na potrzeby klientów i z myślą o ich wygodzie Tesco prowadzi sprzedaż wielu produktów w opakowaniach zbiorczych, także tych pierwszej potrzeby, jak np. pieczywo. W sklepach sieci w formie wielopaków dostępne są m.in. wysokiej jakości, niezawierające spulchniaczy i chemicznych dodatków, paczkowane bułki do odpieku własnego, napoje czy różnego rodzaju słodycze, w tym wafelki, ciastka i batoniki.

Oprócz większej skłonności do kupowania artykułów w opakowaniach zbiorczych, w ostatnich miesiącach na rynku spożywczym wyraźnie widoczne jest również większe zapotrzebowanie klientów na produkty z kategorii zdrowej żywności. Niemal połowa (49,9%) osób zapytanych w ramach przeprowadzonego na zlecenie Tesco badania deklaruje, że w trakcie pandemii zaczęła odżywiać się  zdrowiej. 14% respondentów za główny powód takiego stanu rzeczy podaje fakt, że zwraca większą uwagę na kaloryczność spożywanych posiłków, a 13% częściej decyduje się na produkty bio, wegańskie lub wegeteriańskie. Co ciekawe, na wybór produktów wege i bio, jako główną przyczynę poprawy jakości sposobu jedzenia, chętniej wskazują mężczyźni (14,8%) niż kobiety (10,8%).

– W Tesco stale wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów i na bieżąco dostosowujemy do nich naszą ofertę. Duże zainteresowanie i pozytywny odbiór, z jakimi spotkały się wprowadzone przez nas w sierpniu strefy z żywnością ekologiczną potwierdzają, że klienci poszukują obecnie wysokiej jakości, wartościowych produktów, zawierających naturalne składniki i pochodzących ze sprawdzonych upraw. Cieszę się, że jako Tesco wychodzimy na wprost tym oczekiwaniom i jednocześnie promujemy świadome decyzje zakupowe mówi Marcin Buczek, Menadżer ds. Zakupów w Tesco.

Nowa, rozszerzona oferta Tesco w kategorii zdrowej żywności to ponad trzy razy więcej artykułów wegetariańskich, wegańskich i bio. Wśród nich znajdują się m.in. różnego rodzaju pasty warzywne, napoje roślinne, mąki, kasze, ryże, makarony, płatki śniadaniowe, a także produkty dedykowane osobom z nietolerancjami.

 

*badanie SW Research dla Tesco Polska przeprowadzone w dniach 15–16 września 2020 r. na reprezentatywnej grupie 805 Polaków powyżej 18 roku życia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.