Komunikaty PR

Co Polacy najchętniej kupują online? Raport Everli

2022-02-04  |  14:59
Biuro prasowe

Raport  Everli pokazuje, jak kształtowały się nasze zwyczaje zakupowe w 2021 roku.

  • Miesiącami, w których Polacy kupowali najchętniej były: marzec i kwiecień.
  • Warszawa, Kraków, i Wrocław to trzy miasta o najwyższym  wzroście zamówień rok do roku.
  • Trzy kategorie najczęściej kupowanych produktów w całym kraju to: warzywa, owoce i jogurty.

 

W 2021 roku Polacy coraz chętniej kupowali produkty spożywcze, korzystając ze strony internetowej i aplikacji Everli. W tym czasie firma rozszerzyła swoje strefy dostaw o 19 nowych miast oraz podwoiła ilość sklepów partnerskich, czyli takich w których ceny na platformie są takie same jak na półkach. W zasięgu Everli jest już ponad 10 milionów mieszkańców kraju. Łącznie Szoperzy dostarczają produkty już z ponad 500 sklepów w całej Polsce.

 

Klienci serwisu mogą wybierać spośród średnio 10 tysięcy artykułów w placówkach partnerskich i 3-5 tysięcy w sieciach niewspółpracujących. Szeroki wybór produktów przekłada się na wielkość koszyków, których średnia wartość to obecnie około 200zł.

 

Pół miliona użytkowników

Miniony 2021 rok potwierdził, że Polacy coraz chętniej dokonują zakupów online. Wykorzystanie aplikacji i strony internetowej Everli potwierdza, że na  zakupy z dostawą do domu decyduje się coraz większa liczba klientów w całym kraju, a w bazie klientów firmy znajduje się już ponad pół miliona osób. W  minionym roku Everli umacniało swoją pozycję we wszystkich polskich miastach, jednak na podium znalazły się: Warszawa Kraków i Wrocław.

 

Najchętniej kupujemy warzywa i owoce

W porównaniu z 2020 rokiem, nastąpiły zmiany w popularności kategorii zamawianych produktów. W ostatnich dwunastu miesiącach Polacy najchętniej kupowali warzywa, owoce i jogurty. Może być to potwierdzeniem tezy, że konsumenci, którzy korzystają z nowych technologii i decydują się na zakupy online, podążają za nowoczesnymi trendami żywieniowymi. Wśród owoców zdecydowanym liderem były banany z kategorii premium, ale także banany luzem i cytryny.

Jeśli chodzi o warzywa, klienci niemal nigdy nie zapominali o umieszczeniu w koszyku czerwonej papryki. Dużą popularnością cieszył się nabiał, w tym przypadku polscy konsumenci najchętniej sięgali  po mleko i sery żółte.

 

TOP 5 kategorii produktów kupowanych w 2021 roku:

  • warzywa
  • owoce
  • jogurty
  • mleko
  • sery żółte

 

Niespodzianki

Zaskoczeniem może być to, że największe wzrosty sprzedaży nie dotyczyły warzyw i owoców. Nieoczekiwanymi liderami okazały się w tym przypadku napoje izotoniczne, pizza mrożona i sorbety. Sprzedaż izotoników w porównaniu z 2020 rokiem wzrosła aż o ponad 275 proc., a pizzy mrożonej i sorbetów o ok. 193 proc.

 

Kiedy kupujemy najchętniej

Klienci najchętniej składali zamówienia w poniedziałki, a kolejnymi dniami były czwartek i wtorek. Zakupy zamawiano w pierwszej części dnia, między 10 - 14. Dniem w którym Szoperzy Everli najczęściej pojawiali się w domach klientów był piątek.

ŹRÓDŁO: Everli - Zgłaszane dane są obliczane na podstawie zakupów dokonanych przez użytkowników Everli za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji w okresach styczeń-grudzień 2021. Informacje są zbierane anonimowo i są wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych.

------------------------------------------------------------------

O Everli

Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Pomysł narodził się z rosnącej potrzeby oddania ludziom jednej z najcenniejszych rzeczy w ich życiu: czasu. Użytkownicy Everli mogą kupować produkty w swoich ulubionych sklepach szybko, wygodnie i bezpiecznie. Dodatkowym atutem jest realizacja zamówienia na określoną godzinę, tego samego dnia, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Zakupy są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową. Z usługi może już skorzystać ponad 10 mln Polaków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu

Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.

Transport

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.

Edukacja

Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.