Co Polacy najchętniej kupują online? Raport Everli
Raport Everli pokazuje, jak kształtowały się nasze zwyczaje zakupowe w 2021 roku.
- Miesiącami, w których Polacy kupowali najchętniej były: marzec i kwiecień.
- Warszawa, Kraków, i Wrocław to trzy miasta o najwyższym wzroście zamówień rok do roku.
- Trzy kategorie najczęściej kupowanych produktów w całym kraju to: warzywa, owoce i jogurty.
W 2021 roku Polacy coraz chętniej kupowali produkty spożywcze, korzystając ze strony internetowej i aplikacji Everli. W tym czasie firma rozszerzyła swoje strefy dostaw o 19 nowych miast oraz podwoiła ilość sklepów partnerskich, czyli takich w których ceny na platformie są takie same jak na półkach. W zasięgu Everli jest już ponad 10 milionów mieszkańców kraju. Łącznie Szoperzy dostarczają produkty już z ponad 500 sklepów w całej Polsce.
Klienci serwisu mogą wybierać spośród średnio 10 tysięcy artykułów w placówkach partnerskich i 3-5 tysięcy w sieciach niewspółpracujących. Szeroki wybór produktów przekłada się na wielkość koszyków, których średnia wartość to obecnie około 200zł.
Pół miliona użytkowników
Miniony 2021 rok potwierdził, że Polacy coraz chętniej dokonują zakupów online. Wykorzystanie aplikacji i strony internetowej Everli potwierdza, że na zakupy z dostawą do domu decyduje się coraz większa liczba klientów w całym kraju, a w bazie klientów firmy znajduje się już ponad pół miliona osób. W minionym roku Everli umacniało swoją pozycję we wszystkich polskich miastach, jednak na podium znalazły się: Warszawa Kraków i Wrocław.
Najchętniej kupujemy warzywa i owoce
W porównaniu z 2020 rokiem, nastąpiły zmiany w popularności kategorii zamawianych produktów. W ostatnich dwunastu miesiącach Polacy najchętniej kupowali warzywa, owoce i jogurty. Może być to potwierdzeniem tezy, że konsumenci, którzy korzystają z nowych technologii i decydują się na zakupy online, podążają za nowoczesnymi trendami żywieniowymi. Wśród owoców zdecydowanym liderem były banany z kategorii premium, ale także banany luzem i cytryny.
Jeśli chodzi o warzywa, klienci niemal nigdy nie zapominali o umieszczeniu w koszyku czerwonej papryki. Dużą popularnością cieszył się nabiał, w tym przypadku polscy konsumenci najchętniej sięgali po mleko i sery żółte.
TOP 5 kategorii produktów kupowanych w 2021 roku:
- warzywa
- owoce
- jogurty
- mleko
- sery żółte
Niespodzianki
Zaskoczeniem może być to, że największe wzrosty sprzedaży nie dotyczyły warzyw i owoców. Nieoczekiwanymi liderami okazały się w tym przypadku napoje izotoniczne, pizza mrożona i sorbety. Sprzedaż izotoników w porównaniu z 2020 rokiem wzrosła aż o ponad 275 proc., a pizzy mrożonej i sorbetów o ok. 193 proc.
Kiedy kupujemy najchętniej
Klienci najchętniej składali zamówienia w poniedziałki, a kolejnymi dniami były czwartek i wtorek. Zakupy zamawiano w pierwszej części dnia, między 10 - 14. Dniem w którym Szoperzy Everli najczęściej pojawiali się w domach klientów był piątek.
ŹRÓDŁO: Everli - Zgłaszane dane są obliczane na podstawie zakupów dokonanych przez użytkowników Everli za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji w okresach styczeń-grudzień 2021. Informacje są zbierane anonimowo i są wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych.
------------------------------------------------------------------
O Everli
Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Pomysł narodził się z rosnącej potrzeby oddania ludziom jednej z najcenniejszych rzeczy w ich życiu: czasu. Użytkownicy Everli mogą kupować produkty w swoich ulubionych sklepach szybko, wygodnie i bezpiecznie. Dodatkowym atutem jest realizacja zamówienia na określoną godzinę, tego samego dnia, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Zakupy są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową. Z usługi może już skorzystać ponad 10 mln Polaków.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.