Komunikaty PR

Czy czekają nas dalsze podwyżki cen żywności?

2021-10-28  |  12:00
Biuro prasowe

Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy FRoSTY, komentuje najnowsze dane Głównego Urzędu Statystycznego

Z opublikowanych najnowszych danych GUS wynika, że ceny towarów konsumpcyjnych we wrześniu 2021 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 5,6%, zaś w stosunku do poprzedniego miesiąca o 0,6%. Dodatkowo, wg informacji z 20 października ceny skupu podstawowych produktów rolnych wzrosły we wrześniu 2021 r. zarówno w stosunku do miesiąca poprzedniego (o 0,8%), jak i w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (o 15,3%). Czy zatem czekają nas kolejne podwyżki cen żywności?

Na pytanie odpowiada Paweł Wojciechowski – dyrektor handlowy FRoSTY na Polskę i Europę Centralną: W kolejnych miesiącach możemy oczekiwać dalszego wzrostu cen. Są to tendencje ogólnoświatowe. I dodaje: To reakcja łańcuchowa – drożeją ceny gazu, prądu, z czym powiązane są podwyżki cen produktów rolnych i w konsekwencji ceny towarów. Na ceny warzyw wpłynęła też niekorzystna i niestabilna pogoda, która spowodowała niższe niż zakładane zbiory.

Okazuje się, że ceny żywności może podbijać nie do końca oczywisty czynnik jakim jest cena gazu, która z kolei wpływa na cenę nawozów azotowych. Gaz ziemny stanowi bowiem 60-80% kosztów ich produkcji. Wzrost cen nawozów pociąga za sobą wzrost kosztów produkcji roślin, zbóż (co już widać w zestawieniach GUS), wpływa również na wzrost cen pasz i w konsekwencji również produktów odzwierzęcych.

Z kolei wzrost cen surowców rybnych to rezultat spadku poziomu połowów mintaja w USA, który wynikał z braku pracowników, a powodowany był przez ogniska COVID w fabrykach i na statkach – dodaje Paweł Wojciechowski.

Podwyżki cen surowców i energii to nie jedyne obecnie wyzwania, przed którymi stoi branża spożywcza. Są to też problemy z dostawami produktów, rosnącymi cenami opakowań, czy wreszcie problemy z zasobami ludzkimi, czyli brak „rąk do pracy” – mówi Wojciechowski.

Problemy logistyczne na międzynarodową skalę, które obecnie mają miejsce, skutkują wzrostem cen transportu, a także przerwami w łańcuchu dostaw. Przyczyniają się do tego również takie zjawiska jak globalna nierównowaga kontenerowa, zatory portowe oraz katastrofy naturalne. Ceny opakowań plastikowych rosną za sprawą rekordowych cen tworzyw sztucznych, co spowodowane jest ograniczeniem produkcji przez rafinerie, a papierowych przez światowe problemy z dostępnością drewna, co oznacza braki w dostawie kartonów.

A jak to wszystko wpływa na FRoSTĘ? Od kilku miesięcy FRoSTA zmaga się z globalnym wzrostem cen, ograniczeniem dostępności zasobów i wciąż jeszcze, z długofalowymi skutkami pandemii. We FRoŚCIE korzystamy z wysokiej jakości składników, które pozyskujemy od sprawdzonych i zaufanych dostawców. Staraliśmy się utrzymywać ceny swoich produktów na niezmienionym poziomie, jednak wzrost kosztów jest obecnie na tyle znaczący, że zdecydowaliśmy o podwyżce. Nasza polityka 100% naturalnego smaku oznacza, że zarówno w daniach gotowych, jak i pojedynczych składnikach nie stosujemy dodatków do żywności. W naszych recepturach nie ma aromatów, barwników czy wzmacniaczy smaku. Nie chcemy rezygnować z jakości i mimo światowych wzrostów cen i niższej podaży produktów nie pójdziemy na skróty, nie zrezygnujemy z najwyższej jakości – konkluduje Wojciechowski.

Informacje o firmie:
FRoSTA to marka, która od 1998 roku wyraźnie wyróżnia się na rynku mrożonej żywności. Najważniejszym wyróżnikiem FRoSTY jest polityka 100% naturalnego smaku! Produkty marki nie zawierają dodatków do żywności – wzmacniaczy smaku, barwników ani aromatów. FRoSTA w swoich daniach używa świeżych ziół, prawdziwego masła czy świeżej śmietany – stąd właśnie bierze się ich naturalny smak. FRoSTA. Smaczna i prosta.

Kontakt dla mediów: 
Agata Zielińska
FRoSTA
e-mail: agata.zielinska@frosta.pl

Zuzanna Bieńko
LoveBrands Group
e-mail: zuzanna.bienko@lbrelations.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.