Komunikaty PR

Czy czekają nas dalsze podwyżki cen żywności?

2021-10-28  |  12:00
Biuro prasowe

Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy FRoSTY, komentuje najnowsze dane Głównego Urzędu Statystycznego

Z opublikowanych najnowszych danych GUS wynika, że ceny towarów konsumpcyjnych we wrześniu 2021 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 5,6%, zaś w stosunku do poprzedniego miesiąca o 0,6%. Dodatkowo, wg informacji z 20 października ceny skupu podstawowych produktów rolnych wzrosły we wrześniu 2021 r. zarówno w stosunku do miesiąca poprzedniego (o 0,8%), jak i w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (o 15,3%). Czy zatem czekają nas kolejne podwyżki cen żywności?

Na pytanie odpowiada Paweł Wojciechowski – dyrektor handlowy FRoSTY na Polskę i Europę Centralną: W kolejnych miesiącach możemy oczekiwać dalszego wzrostu cen. Są to tendencje ogólnoświatowe. I dodaje: To reakcja łańcuchowa – drożeją ceny gazu, prądu, z czym powiązane są podwyżki cen produktów rolnych i w konsekwencji ceny towarów. Na ceny warzyw wpłynęła też niekorzystna i niestabilna pogoda, która spowodowała niższe niż zakładane zbiory.

Okazuje się, że ceny żywności może podbijać nie do końca oczywisty czynnik jakim jest cena gazu, która z kolei wpływa na cenę nawozów azotowych. Gaz ziemny stanowi bowiem 60-80% kosztów ich produkcji. Wzrost cen nawozów pociąga za sobą wzrost kosztów produkcji roślin, zbóż (co już widać w zestawieniach GUS), wpływa również na wzrost cen pasz i w konsekwencji również produktów odzwierzęcych.

Z kolei wzrost cen surowców rybnych to rezultat spadku poziomu połowów mintaja w USA, który wynikał z braku pracowników, a powodowany był przez ogniska COVID w fabrykach i na statkach – dodaje Paweł Wojciechowski.

Podwyżki cen surowców i energii to nie jedyne obecnie wyzwania, przed którymi stoi branża spożywcza. Są to też problemy z dostawami produktów, rosnącymi cenami opakowań, czy wreszcie problemy z zasobami ludzkimi, czyli brak „rąk do pracy” – mówi Wojciechowski.

Problemy logistyczne na międzynarodową skalę, które obecnie mają miejsce, skutkują wzrostem cen transportu, a także przerwami w łańcuchu dostaw. Przyczyniają się do tego również takie zjawiska jak globalna nierównowaga kontenerowa, zatory portowe oraz katastrofy naturalne. Ceny opakowań plastikowych rosną za sprawą rekordowych cen tworzyw sztucznych, co spowodowane jest ograniczeniem produkcji przez rafinerie, a papierowych przez światowe problemy z dostępnością drewna, co oznacza braki w dostawie kartonów.

A jak to wszystko wpływa na FRoSTĘ? Od kilku miesięcy FRoSTA zmaga się z globalnym wzrostem cen, ograniczeniem dostępności zasobów i wciąż jeszcze, z długofalowymi skutkami pandemii. We FRoŚCIE korzystamy z wysokiej jakości składników, które pozyskujemy od sprawdzonych i zaufanych dostawców. Staraliśmy się utrzymywać ceny swoich produktów na niezmienionym poziomie, jednak wzrost kosztów jest obecnie na tyle znaczący, że zdecydowaliśmy o podwyżce. Nasza polityka 100% naturalnego smaku oznacza, że zarówno w daniach gotowych, jak i pojedynczych składnikach nie stosujemy dodatków do żywności. W naszych recepturach nie ma aromatów, barwników czy wzmacniaczy smaku. Nie chcemy rezygnować z jakości i mimo światowych wzrostów cen i niższej podaży produktów nie pójdziemy na skróty, nie zrezygnujemy z najwyższej jakości – konkluduje Wojciechowski.

Informacje o firmie:
FRoSTA to marka, która od 1998 roku wyraźnie wyróżnia się na rynku mrożonej żywności. Najważniejszym wyróżnikiem FRoSTY jest polityka 100% naturalnego smaku! Produkty marki nie zawierają dodatków do żywności – wzmacniaczy smaku, barwników ani aromatów. FRoSTA w swoich daniach używa świeżych ziół, prawdziwego masła czy świeżej śmietany – stąd właśnie bierze się ich naturalny smak. FRoSTA. Smaczna i prosta.

Kontakt dla mediów: 
Agata Zielińska
FRoSTA
e-mail: agata.zielinska@frosta.pl

Zuzanna Bieńko
LoveBrands Group
e-mail: zuzanna.bienko@lbrelations.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.