Komunikaty PR

Czy wiesz, co wspólnego ma cukier z produkcją tlenu?

2022-11-17  |  09:00
Biuro prasowe

Burak cukrowy jest rośliną wyjątkową. Nie tylko dlatego, że wydobywamy z niego pyszny cukier, lecz także dlatego, że z całego płodozmianu jest rośliną najbardziej tlenogenną. Tylko 1 hektar uprawy buraka cukrowego Diamant wytwarza tyle tlenu, ile rocznie potrzebuje do oddychania aż 100 osób! Co więcej – w tym samym procesie burak cukrowy pochłania i wiąże w glebie najwięcej CO2 z pośród wszystkich roślin rolniczych uprawianych w Polsce, co jest równie korzystne dla środowiska. Jakie jeszcze ma właściwości i jak wygląda proces jego uprawy?

Jeden z największych producentów cukru w Polsce pracuje z ok. 8000 plantatorów z Wielkopolski i Mazowsza. Wspiera ich w zakresie zaopatrzenia w nasiona, o jakości weryfikowanej przez niezależne, renomowane laboratorium. Plantatorom zapewniane są nasiona odmian buraków, które zostały wyhodowane w naturalny sposób – bez technologii GMO. Do jego uprawy stosuje się minimalną ilość nawozów, by wyeliminować wpływ na organizmy pożyteczne – m.in. mikroflorę gleby i pszczoły. Wysokiej jakości burak potrzebuje też odpowiedniego podłoża, dlatego też producent promuje wśród plantatorów uprawę pasową, w której maszyny za jednym przejazdem przygotowują glebę do siewu, sieją nasiona i nawożą glebę jednocześnie. Uprawa pasowa stosowana przez Diamant to mniej spalin, ograniczenie erozji wietrznej i wodnej gleby oraz lepsze wykorzystanie nawozów mineralnych, a co za tym idzie – ograniczenie ryzyka zanieczyszczenia wód powierzchniowych i podziemnych.

– Jakość naszych produktów ma swój początek na polach współpracujących z nami plantatorów, dlatego wspólnie doskonalimy technologię uprawy buraków cukrowych. Cieszymy się, że z większością naszych plantatorów współpracujemy od pokoleń. Jako pierwsi w Polsce premiujemy też tych, którzy dostarczają do naszych cukrowni buraki z niską zawartością azotu α-aminowego, dzięki czemu od 2004 roku zużycie mineralnych nawozów azotowych na naszych plantacjach zmniejszyło się o ponad 34% – komentuje Paweł Maciejewski, Dyrektor ds. Sprzedaży w Pfeifer & Langen Polska.

 

Odpowiedzialne praktyki stosowane przez markę Diamant w uprawie buraków, ale także w kolejnych etapach produkcji można poznać w najnowszej akcji Słodkie łączy z natury. Informuje ona choćby o nowych opakowaniach produktów detalicznych. Znalazły się na nich dwa nowe znaki „PRODUKT POLSKI” oraz „Z NATURY W ZGODZIE ZE ŚRODOWISKIEM”, podkreślające polskie pochodzenie produktu i surowców, a także naturalne podejście do uprawy, zgodnie z praktykami zrównoważonego rozwoju. Osią akcji jest strona https://znatury.slodkielaczy.pl, na której możemy znaleźć tajniki produkcji cukru, inspiracje do tego, by żyć w zgodzie ze środowiskiem, a także obszerny i przejrzysty Raport Zrównoważonego Rozwoju. Potwierdza on, że cukier Diamant to rezultat przemyślanych i odpowiedzialnych praktyk, a także wyznacza kolejne kamienie milowe dla firmy – ograniczenie emisji CO2 o 60% oraz zużycia energii elektrycznej o 25% do 2035 roku.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.