DANONE zwiększy efektywność zakładów produkcyjnych Żywiec Zdrój
Należący do grupy spółek DANONE producent wody butelkowanej Żywiec Zdrój pomyślnie ukończył wdrożenie systemu CMMS w swoich czterech zakładach produkcyjnych. Zrealizowana inwestycja to dowód na to, że informatyzacja produkcji oraz wdrożenie nowoczesnych technologii, wpisujących się w koncepcję Przemysłu 4.0, odgrywają istotną rolę w działalności grupy spółek DANONE.
Żywiec Zdrój posiada linie produkcyjne, które są jednymi z najbardziej rozwiniętych w całym polskim sektorze napojów butelkowanych. Kierownictwo producenta doskonale rozumie znaczenie innowacji i nowoczesnych technologii w przemyśle spożywczym, dlatego podjęło decyzję o wdrożeniu nowoczesnego rozwiązania w obszarze utrzymania ruchu.
– Dzięki wykorzystaniu systemu CMMS chcemy przede wszystkim w pełni wykorzystać posiadany potencjał produkcyjny. Rozwiązanie umożliwi nam całkowite przejście na strategię prewencyjnego utrzymania ruchu, zmniejszenie liczby awarii oraz zwiększenie dostępności maszyn, dzięki czemu finalnie będziemy mogli działać efektywniej z pomocą tych samych zasobów – tłumaczy Rafał Palacz, Projekt Menadżer w Żywiec Zdrój.
Na wzrost wydajności produkcji pozytywnie ma wpłynąć również optymalizacja zarządzania magazynami części zamiennych oraz poprawa komunikacji zarówno z działem produkcji, jak i między jednostkami utrzymania ruchu we wszystkich zakładach objętych wdrożeniem.
Arkadiusz Więdłocha, wiceprezes zarządu spółki Queris, która dostarczyła system CMMS dla żywieckiego producenta, zwraca także szczególną uwagę na sposób realizacji wdrożenia, interesujący szczególnie dla dużych firm.
– Wielozakładowe przedsiębiorstwa często obawiają się komplikacji przy wdrażaniu systemów IT na dużą skalę, dlatego zwykle wprowadzają nowe rozwiązania kaskadowo, czyli po kolei w każdym oddziale. To znacznie wydłuża realizację całej inwestycji. W firmie Żywiec Zdrój zastosowaliśmy inne podejście. Najpierw wdrożyliśmy system w zakładzie w Jeleśni, wraz z jego pełną konfiguracją i uruchomieniem. Następnie przenieśliśmy indywidualny schemat wdrożenia na zakłady w Mirosławcu, Rzeniszowie i Radziechowach-Wieprzu, gdzie system uruchamialiśmy już jednocześnie. W ten sposób reorganizacja utrzymania ruchu w całej firmie przebiegła znacznie sprawniej, a wdrożenie zakończyło się kilka miesięcy wcześniej, niż gdybyśmy przeprowadzili je w standardowym trybie – wyjaśnia Więdłocha.
Wdrożenie systemu CMMS w żywieckich zakładach to strategiczna inwestycja będąca częścią działań rozwojowych spółki, których celem jest osiągnięcie pełnej informatyzacji produkcji i procesów okołoprodukcyjnych. Uruchomienie rozwiązania przeprowadziła firma Queris, będąca polskim liderem w dziedzinie systemów dla produkcji.
O Żywiec Zdrój
Żywiec-Zdrój S.A. to lider na rynku wody butelkowanej[1]. W ofercie spółki znajdują się takie produkty, jak krystaliczna górska woda źródlana Żywiec Zdrój, woda źródlana gazowana, a także niskokaloryczne napoje w różnych wariantach smakowych . Żywiec Zdrój jest częścią grupy spółek DANONE - producenta żywności dopasowanej do potrzeb odbiorców na każdym etapie życia. W Polsce DANONE działa w trzech obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywienie specjalistyczne, obejmujące żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego (Nutricia). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz misja niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez oferowane produkty oraz realizowane projekty i programy - w myśl wspólnej wizji One Planet. One Health - spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zdrowia kolejnych pokoleń i lepszego stanu naszej planety. W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.
[1] Żywiec Zdrój za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (food), sprzedaż wolumenowa oraz sprzedaż wartościowa w okresie wrzesień 2022 - sierpień 2023, kategoria wody butelkowanej (excl. Private Labels)
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.