Komunikaty PR

DANONE zwiększy efektywność zakładów produkcyjnych Żywiec Zdrój

2023-10-30  |  12:00
Biuro prasowe

Należący do grupy spółek DANONE producent wody butelkowanej Żywiec Zdrój pomyślnie ukończył wdrożenie systemu CMMS w swoich czterech zakładach produkcyjnych. Zrealizowana inwestycja to dowód na to, że informatyzacja produkcji oraz wdrożenie nowoczesnych technologii, wpisujących się w koncepcję Przemysłu 4.0, odgrywają istotną rolę w działalności grupy spółek DANONE.


Żywiec Zdrój posiada linie produkcyjne, które są jednymi z najbardziej rozwiniętych w całym polskim sektorze napojów butelkowanych. Kierownictwo producenta doskonale rozumie znaczenie innowacji i nowoczesnych technologii w przemyśle spożywczym, dlatego podjęło decyzję o wdrożeniu nowoczesnego rozwiązania w obszarze utrzymania ruchu.

– Dzięki wykorzystaniu systemu CMMS chcemy przede wszystkim w pełni wykorzystać posiadany potencjał produkcyjny. Rozwiązanie umożliwi nam całkowite przejście na strategię prewencyjnego utrzymania ruchu, zmniejszenie liczby awarii oraz zwiększenie dostępności maszyn, dzięki czemu finalnie będziemy mogli działać efektywniej z pomocą tych samych zasobów – tłumaczy Rafał Palacz, Projekt Menadżer w Żywiec Zdrój.

Na wzrost wydajności produkcji pozytywnie ma wpłynąć również optymalizacja zarządzania magazynami części zamiennych oraz poprawa komunikacji zarówno z działem produkcji, jak i między jednostkami utrzymania ruchu we wszystkich zakładach objętych wdrożeniem.

Arkadiusz Więdłocha, wiceprezes zarządu spółki Queris, która dostarczyła system CMMS dla żywieckiego producenta, zwraca także szczególną uwagę na sposób realizacji wdrożenia, interesujący szczególnie dla dużych firm.

– Wielozakładowe przedsiębiorstwa często obawiają się komplikacji przy wdrażaniu systemów IT na dużą skalę, dlatego zwykle wprowadzają nowe rozwiązania kaskadowo, czyli po kolei w każdym oddziale. To znacznie wydłuża realizację całej inwestycji. W firmie Żywiec Zdrój zastosowaliśmy inne podejście. Najpierw wdrożyliśmy system w zakładzie w Jeleśni, wraz z jego pełną konfiguracją i uruchomieniem. Następnie przenieśliśmy indywidualny schemat wdrożenia na zakłady w Mirosławcu, Rzeniszowie i Radziechowach-Wieprzu, gdzie system uruchamialiśmy już jednocześnie. W ten sposób reorganizacja utrzymania ruchu w całej firmie przebiegła znacznie sprawniej, a wdrożenie zakończyło się kilka miesięcy wcześniej, niż gdybyśmy przeprowadzili je w standardowym trybie – wyjaśnia Więdłocha.

Wdrożenie systemu CMMS w żywieckich zakładach to strategiczna inwestycja będąca częścią działań rozwojowych spółki, których celem jest osiągnięcie pełnej informatyzacji produkcji i procesów okołoprodukcyjnych. Uruchomienie rozwiązania przeprowadziła firma Queris, będąca polskim liderem w dziedzinie systemów dla produkcji.

 

O Żywiec Zdrój

Żywiec-Zdrój S.A. to lider na rynku wody butelkowanej[1]. W ofercie spółki znajdują się takie produkty, jak krystaliczna górska woda źródlana Żywiec Zdrój, woda źródlana gazowana, a także niskokaloryczne napoje w różnych wariantach smakowych . Żywiec Zdrój jest częścią grupy spółek DANONE - producenta żywności dopasowanej do potrzeb odbiorców na każdym etapie życia. W Polsce DANONE działa w trzech obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywienie specjalistyczne, obejmujące żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego (Nutricia). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz misja niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez oferowane produkty oraz realizowane projekty i programy - w myśl wspólnej wizji One Planet. One Health - spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zdrowia kolejnych pokoleń i lepszego stanu naszej planety. W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.

 


[1] Żywiec Zdrój za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (food), sprzedaż wolumenowa oraz sprzedaż wartościowa w okresie wrzesień 2022 - sierpień 2023, kategoria wody butelkowanej (excl. Private Labels)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.