Diamant na Dożynkach Prezydenckich 2022
W dniu 11 września, na terenie Pałacu Belwerderskiego odbyły się prestiżowe Dożynki Prezydenckie 2022 – nie mogło zabraknąć na nich polskiego producenta cukru, który był jednym z wystawców podczas wydarzenia.
Znane i oczekiwane Dożynki Prezydenckie 2022 pod patronatem Pary Prezydenckiej to święto plonów, podziękowanie za tegoroczne zbiory i za oddanie polskich rolników. Marka Diamant współpracuje z ponad 8000 plantatorami z całej Polski, przetwarzając ponad 4 mln buraków cukrowych rocznie – polskie rolnictwo jest więc dla niej szczególnie ważne, podobnie jak polskie regiony i ich tradycja, które wspierane są w ramach programu grantowego Dobre Działania. I one również zostały promowane podczas wydarzenia w Warszawie.
Marka Diamant została zaproszona do udziału jako jedna z nielicznych, prezentując nie tylko ofertę, ale i udowadniając, jak ważna jest dziś polska produkcja żywności. Cukier jest obecny w niemal każdym polskim domu, dlatego dyskusja o produkcji cukru jest wyjątkowo potrzebna. Podobnie jak rozmowa o zrównoważonym rolnictwie, które jest jego fundamentem – ciekawostką może być fakt, że jeden hektar uprawy buraków cukrowych monitorowanych przez Diamant pochłania rocznie 36 ton CO2 – tyle, ile wyemituje samochód przejeżdżając 180 tys. km.
Prestiżowe spotkanie w Belwederze, podczas którego zaprezentowała się marka Diaman,t zbiega się w czasie z akcją Słodkie Łączy z natury, która od września promuje zrównoważoną produkcję, w tym nowe, czyste graficznie opakowania cukrów ze znakiem „Z natury w zgodzie ze środowiskiem”.
Przedstawiciele marki Diamant – z prezesem dr Romanem Kubiakiem na czele – podzielili się z branżą doświadczeniami, ale i mieli okazję na wymianę opinii m.in. z Parą Prezydencką. Nie mogło zabraknąć rozmów m.in. z Kołami Gospodyń Wiejskich czy polskimi rolnikami.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.