Diamant na Dożynkach Prezydenckich 2022
W dniu 11 września, na terenie Pałacu Belwerderskiego odbyły się prestiżowe Dożynki Prezydenckie 2022 – nie mogło zabraknąć na nich polskiego producenta cukru, który był jednym z wystawców podczas wydarzenia.
Znane i oczekiwane Dożynki Prezydenckie 2022 pod patronatem Pary Prezydenckiej to święto plonów, podziękowanie za tegoroczne zbiory i za oddanie polskich rolników. Marka Diamant współpracuje z ponad 8000 plantatorami z całej Polski, przetwarzając ponad 4 mln buraków cukrowych rocznie – polskie rolnictwo jest więc dla niej szczególnie ważne, podobnie jak polskie regiony i ich tradycja, które wspierane są w ramach programu grantowego Dobre Działania. I one również zostały promowane podczas wydarzenia w Warszawie.
Marka Diamant została zaproszona do udziału jako jedna z nielicznych, prezentując nie tylko ofertę, ale i udowadniając, jak ważna jest dziś polska produkcja żywności. Cukier jest obecny w niemal każdym polskim domu, dlatego dyskusja o produkcji cukru jest wyjątkowo potrzebna. Podobnie jak rozmowa o zrównoważonym rolnictwie, które jest jego fundamentem – ciekawostką może być fakt, że jeden hektar uprawy buraków cukrowych monitorowanych przez Diamant pochłania rocznie 36 ton CO2 – tyle, ile wyemituje samochód przejeżdżając 180 tys. km.
Prestiżowe spotkanie w Belwederze, podczas którego zaprezentowała się marka Diaman,t zbiega się w czasie z akcją Słodkie Łączy z natury, która od września promuje zrównoważoną produkcję, w tym nowe, czyste graficznie opakowania cukrów ze znakiem „Z natury w zgodzie ze środowiskiem”.
Przedstawiciele marki Diamant – z prezesem dr Romanem Kubiakiem na czele – podzielili się z branżą doświadczeniami, ale i mieli okazję na wymianę opinii m.in. z Parą Prezydencką. Nie mogło zabraknąć rozmów m.in. z Kołami Gospodyń Wiejskich czy polskimi rolnikami.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.