Komunikaty PR

Diety pudełkowe przechodzą na automatyzację

2022-06-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kuczyńska
dfusion

Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl

Dzisiejsi konsumenci mają coraz mniej czasu i jednocześnie coraz wyższe wymagania wobec jakości i zróżnicowania codziennych posiłków. Nie dziwi więc, że chętnie sięgają po zdrowe, wygodne i relatywnie niedrogie diety pudełkowe, co przekłada się na rozwój rynku usług cateringowych. Zainteresowanie dostawami gotowych posiłków prosto pod drzwi widoczne jest także w Polsce. Przybywa firm, ofert, a przede wszystkim klientów, których obsługa wymaga wsparcia technologii, m.in. w obszarze logistyki zamówień.  

Polacy przodują w dietach pudełkowych  

Rynek polskich usług cateringowych wart jest już ponad 2,5 mld złotych. Jego wartość rośnie z roku na rok. Największy skok odnotowano w pierwszej połowie 2021 roku, po wyciszeniu początkowych fal pandemii koronawirusa i związanych z nią obaw o finanse domowe. Jak wynika z szacunkowych danych SuperMenu, obecnie na polskim rynku działa już ok. 850 firm z tego sektora, które rocznie realizują niemal 50 mln dostaw. 

Wyzwania dla branży cateringowej  

Oczekiwania konsumentów wobec branży dietetycznej stale rosną - osoby korzystające z diety pudełkowej oprócz bogatej oferty chcą szybkiej i sprawnej dostawy bez konieczności wychodzenia z domu. Rosną też potrzeby samej branży - w obliczu zwiększającej się liczby zamówień i natężonego ruchu pojazdów w miastach pojawia się potrzeba optymalizacji działań. Branża cateringowa sięga zatem coraz chętniej po usługi outsourcingowe, w tym także planowanie dostaw wielopunktowych i zarządzanie systemem dostaw, z budowaniem stref i podziałem pracy włącznie.

Z wyzwaniami w obszarze logistyki mierzą się przede wszystkim rozwijające się marki. W odróżnieniu od niewielkich firm ręcznie planujących doręczenia z wykorzystaniem kilku pojedynczych pojazdów, muszą one skoordynować pracę wielu kierowców i kurierów jednocześnie. By robić to w sposób, który pozwoli zoptymalizować liczbę pokonywanych kilometrów czy odpowiednio zaplanować załadunek (kolejność dostaw ma powiązanie z kolejnością ułożenia paczek na samochodzie) potrzebują narzędzi automatyzujących procesy logistyczne. Odpowiednio dobrane pozwalają oszczędzić czas, obniżyć koszty i zwiększyć skuteczność, co przekłada się na satysfakcję klienta końcowego. Dobry system optymalizujący dostawy cateringowe zbiera także dane i dostarcza firmie informacji, w przypadku reklamacji złożonej od klienta: np. możliwe są archiwizacje zdjęć wykonanych przez kurierów oraz notatek. 

Zarówno większe marki, jak i rozwijające się firmy cateringowe szukające sposobu na oszczędności i podniesienie skuteczności swoich działań mają do dyspozycji narzędzia analityczne usprawniające proces dostaw realizowanych dużą flotą pojazdów i do wielu klientów jednego dnia. Specjalnie dla firm cateringowych opracowaliśmy System AutoMapa Enterprise Last Mile, który działa w trybie real time. To możliwość zaplanowania pracy dla wszystkich kierowców jednocześnie, z uwzględnieniem równego obłożenia w ramach stref i obliczenia zoptymalizowanej trasy (pod kątem czasu lub długości trasy). To obniża koszty logistyki, pozwala na optymalne wykorzystanie pracowników i optymalny podział pracy. Ponadto dyspozytor jest poinformowany przez system o błędach w adresach zleceń, co niweluje pomyłki w procesie logistycznym już na poziomie jego planowania” – komentuje Maciej Polkowski, key account manager w AutoMapa Enterprise.

„W ostatnim półroczu odnotowaliśmy znaczący wzrost zainteresowania naszą ofertą dietetyczną, na co wpływ mógł mieć częściowy powrót naszych klientów do pracy biurowej i chęć zaoszczędzenia czasu przy wyborze codziennej diety. Rosnąca ilość zamówień to także szereg wyzwań dla nas, głównie logistycznych. Codziennie dostarczamy ponad kilka tysięcy diet na terenie Warszawy, Trójmiasta i okolic. To niejako wymusiło na nas konieczność zautomatyzowania procesów dostawczych w naszej firmie i współpracę z AutoMapą Enterprise. Dziś dokładnie wiemy, jak będzie wyglądał nasz dzień: ile kilometrów kierowcy przejadą, w których strefach miasta, w jakim czasie. Na bieżąco kontrolujemy, gdzie już byliśmy, a gdzie dostawa zostanie dopiero zrealizowana. W systemie mamy także zdjęcia każdej dostarczonej paczki i notatkę od kierowcy przy zleceniu, a po dostawie możemy wysyłać sms do Klienta. Ta ostatnia funkcja wysyłki sms - wbrew naszym obawom - została bardzo pozytywnie odebrana przez naszych klientów. Niweluje to ryzyko kradzieży paczki spod drzwi i daje możliwość klientowi zabrania diety, by schować ją w lodówce.  Takie rozwiązanie to pewność, że nasze usługi są realizowane na najwyższym poziomie, z dbałością o jakość, zdrowie i czas. A nawet, jak coś pójdzie nie tak, mamy archiwum, możemy sprawdzić co się wydarzyło z przesyłką. – komentuje Piotr Bieńkowski - manager firmy BoskiBox, która z systemem AutoMapa Enterprise Last Mile zrealizowała już ponad kilkaset tysięcy dostaw.

Diety pudełkowe to jedna z wielu branż, które coraz chętniej korzystają z zewnętrznych usług planowania tras wielopunktowych i optymalizacji logistycznych - z podobnych rozwiązań korzysta także branża transportowa czy ubezpieczenia. Klienci biznesowi dostrzegają korzyści płynące z korzystania z takich personalizowanych usług, które bardzo szybko przekładają się na znaczne obniżenie kosztów i utrzymanie wysokich standardów obsługi zamówień. Automatyzacja logistyki to działanie niezbędne już w pierwszym etapie rozwoju i warto powierzyć je specjalistom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.