Komunikaty PR

Dlaczego konsumenci sięgają po sezamki?

2021-10-07  |  12:06
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl

Sezamki to przekąska po którą sięga niemal 60 proc. Polaków, a zdecydowana większość z nich kupuje je przynajmniej raz w miesiącu – wynika z raportu Omnibus. Sezamki to również produkt na którego zakup Polacy decydują się w dużej mierze impulsywnie, już przy kasach sklepowych. Jednak, co sprawia, że ten asortyment trafia do koszyków zakupowych konsumentów? Jakimi cechami powinien się wyróżniać? Odpowiada Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Kto sięga po sezamki?

Sezamki „przynajmniej od czasu do czasu” kupuje 58,1 proc. badanych. Produkt jest nieco bardziej popularny wśród rodzin z dziećmi – 64% wśród nich deklaruje zakup tego asortymentu. Zdecydowanie większą grupę konsumentów stanowią kobiety – 61,5 proc., przy 54,3 proc. wskazań wśród mężczyzn. Analiza danych z poprzednich lat pokazuje jednak, że różnica wśród przedstawicieli określonej płci sukcesywnie się zmniejsza. Ponadto w porównaniu do ubiegłego roku obserwujemy większy odsetek osób sięgających po sezamki w młodszej grupie wiekowej – 25-34 lata – 53 proc. (51,5 proc. w 2020 r.). Zakupu sezamków wciąż najczęściej dokonują osoby w wieku 45-55 lat (65,1 proc.) oraz 55+ (61,5 proc.).

Najważniejsze aspekty decyzji zakupowych w kategorii sezamków

Regularnie obserwujemy zmieniające się tendencje na rynku sezamków, a dzięki badaniom jesteśmy w stanie zdefiniować i określić główne elementy, które sprawiają, że konsumenci sięgają po produkty z tej kategorii produktowej. Głównym driverem zakupów sezamków jest ich smak – taką odpowiedź wskazało 54 proc. badanych. Niezwykle cieszy nas fakt, że konsumenci mają bardzo pozytywne skojarzenia z naszą marką Amki. Wśród określeń pojawiały się m.in. słowa „lubię”, „smaczne” „rozkosz”, „pyszne”, czy „rewelacyjne”. Do innych istotnych elementów na które konsumenci zwracają uwagę podczas kupowania sezamków należą – cena – taką odpowiedź wskazała co druga osoba, a także jakość produktu oraz jego chrupkość, skład, naturalność i stosowane dodatki. Znamy oczekiwania konsumentów i chcemy im sprostać, dlatego nasze sezamki cechują się wyjątkową chrupkością i smakiem. Wytworzone są z wysokiej jakości starannie wyselekcjonowanych ziaren sezamu z Afryki, charakteryzujących się wyjątkową słodkością. Dodatkowo przy produkcji prażymy ziarno, żeby osiągnąć ten wyjątkowy smak i chrupkość – komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Warto również zwrócić uwagę na okazje i sytuacje podczas których konsumenci decydują się na zakup sezamków. Najczęściej kupujemy je dla swoich bliskich i członków rodziny – 88 proc. badanych wskazało to jako jedną z głównych okazji zakupu. Kolejny ważny powód to wyjazdy lub wycieczki, które wskazało 87 proc. badanych. Natomiast 79 proc. badanych zaznaczyło odpowiedź – „kupuję sezamki w biegu i od razu zjadam”. Co ciekawe, zdecydowana większość konsumentów sięgających po sezamki dokonuje zakupu „kilku małych paczek” lub większych opakowań, a zaledwie 18,7 proc. decyduje się na umieszczenie „jednej małej paczki” w swoim koszyku zakupowym.

Nowości od Unitop

Coraz większa grupa konsumentów zwraca uwagę na kwestie prozdrowotne spożywanych produktów, dlatego pojawia się coraz większe zainteresowanie produktami bez dodatku cukrów. Dotyczy to również kategorii słodyczy, w tym sezamków.

W badaniu Omnibus 16 proc. respondentów wskazało, że poszukuje sezamków, które charakteryzują się obniżoną zawartością cukru. To duża grupa, której również chcemy zapewnić dostęp do ulubionych przekąsek. Dlatego do naszej oferty wprowadziliśmy Amki TO GO bez dodatku cukrów. Zachowują one wszystkie cechy klasycznych sezamków – chrupkość, smak, nie zawierają glutenu i są źródłem błonnika. Co ważne, jest to produkt całkowicie wegański – dodaje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Ofertę Unitop w kategorii sezamków wzbogaciły również Amki TO GO w czekoladzie, Amki TO GO z kokosem oraz Amki TO GO w polewie jogurtowej. Cała oferta dostępna jest także w sklepie internetowym na stronie: https://www.unitop.com.pl/produkty/sezamki/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.