Komunikaty PR

Dlaczego konsumenci sięgają po sezamki?

2021-10-07  |  12:06
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl

Sezamki to przekąska po którą sięga niemal 60 proc. Polaków, a zdecydowana większość z nich kupuje je przynajmniej raz w miesiącu – wynika z raportu Omnibus. Sezamki to również produkt na którego zakup Polacy decydują się w dużej mierze impulsywnie, już przy kasach sklepowych. Jednak, co sprawia, że ten asortyment trafia do koszyków zakupowych konsumentów? Jakimi cechami powinien się wyróżniać? Odpowiada Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Kto sięga po sezamki?

Sezamki „przynajmniej od czasu do czasu” kupuje 58,1 proc. badanych. Produkt jest nieco bardziej popularny wśród rodzin z dziećmi – 64% wśród nich deklaruje zakup tego asortymentu. Zdecydowanie większą grupę konsumentów stanowią kobiety – 61,5 proc., przy 54,3 proc. wskazań wśród mężczyzn. Analiza danych z poprzednich lat pokazuje jednak, że różnica wśród przedstawicieli określonej płci sukcesywnie się zmniejsza. Ponadto w porównaniu do ubiegłego roku obserwujemy większy odsetek osób sięgających po sezamki w młodszej grupie wiekowej – 25-34 lata – 53 proc. (51,5 proc. w 2020 r.). Zakupu sezamków wciąż najczęściej dokonują osoby w wieku 45-55 lat (65,1 proc.) oraz 55+ (61,5 proc.).

Najważniejsze aspekty decyzji zakupowych w kategorii sezamków

Regularnie obserwujemy zmieniające się tendencje na rynku sezamków, a dzięki badaniom jesteśmy w stanie zdefiniować i określić główne elementy, które sprawiają, że konsumenci sięgają po produkty z tej kategorii produktowej. Głównym driverem zakupów sezamków jest ich smak – taką odpowiedź wskazało 54 proc. badanych. Niezwykle cieszy nas fakt, że konsumenci mają bardzo pozytywne skojarzenia z naszą marką Amki. Wśród określeń pojawiały się m.in. słowa „lubię”, „smaczne” „rozkosz”, „pyszne”, czy „rewelacyjne”. Do innych istotnych elementów na które konsumenci zwracają uwagę podczas kupowania sezamków należą – cena – taką odpowiedź wskazała co druga osoba, a także jakość produktu oraz jego chrupkość, skład, naturalność i stosowane dodatki. Znamy oczekiwania konsumentów i chcemy im sprostać, dlatego nasze sezamki cechują się wyjątkową chrupkością i smakiem. Wytworzone są z wysokiej jakości starannie wyselekcjonowanych ziaren sezamu z Afryki, charakteryzujących się wyjątkową słodkością. Dodatkowo przy produkcji prażymy ziarno, żeby osiągnąć ten wyjątkowy smak i chrupkość – komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Warto również zwrócić uwagę na okazje i sytuacje podczas których konsumenci decydują się na zakup sezamków. Najczęściej kupujemy je dla swoich bliskich i członków rodziny – 88 proc. badanych wskazało to jako jedną z głównych okazji zakupu. Kolejny ważny powód to wyjazdy lub wycieczki, które wskazało 87 proc. badanych. Natomiast 79 proc. badanych zaznaczyło odpowiedź – „kupuję sezamki w biegu i od razu zjadam”. Co ciekawe, zdecydowana większość konsumentów sięgających po sezamki dokonuje zakupu „kilku małych paczek” lub większych opakowań, a zaledwie 18,7 proc. decyduje się na umieszczenie „jednej małej paczki” w swoim koszyku zakupowym.

Nowości od Unitop

Coraz większa grupa konsumentów zwraca uwagę na kwestie prozdrowotne spożywanych produktów, dlatego pojawia się coraz większe zainteresowanie produktami bez dodatku cukrów. Dotyczy to również kategorii słodyczy, w tym sezamków.

W badaniu Omnibus 16 proc. respondentów wskazało, że poszukuje sezamków, które charakteryzują się obniżoną zawartością cukru. To duża grupa, której również chcemy zapewnić dostęp do ulubionych przekąsek. Dlatego do naszej oferty wprowadziliśmy Amki TO GO bez dodatku cukrów. Zachowują one wszystkie cechy klasycznych sezamków – chrupkość, smak, nie zawierają glutenu i są źródłem błonnika. Co ważne, jest to produkt całkowicie wegański – dodaje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Ofertę Unitop w kategorii sezamków wzbogaciły również Amki TO GO w czekoladzie, Amki TO GO z kokosem oraz Amki TO GO w polewie jogurtowej. Cała oferta dostępna jest także w sklepie internetowym na stronie: https://www.unitop.com.pl/produkty/sezamki/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności Biuro prasowe
2024-07-11 | 10:00

Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności

39% dorosłych Polaków i 41% matek w imieniu swoich dzieci deklaruje zaangażowanie w ograniczenie zmian klimatycznych[1] – wynika z badania „Talerz Polaka – Nawyki
Przemysł spożywczy Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?
2024-07-10 | 17:00

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

  Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu
Przemysł spożywczy DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO
2024-07-09 | 16:40

DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO

Grupa spółek DANONE dołączyła do Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Tym samym stała się częścią Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO[1]) i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.