Dlaczego konsumenci sięgają po sezamki?
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Sezamki to przekąska po którą sięga niemal 60 proc. Polaków, a zdecydowana większość z nich kupuje je przynajmniej raz w miesiącu – wynika z raportu Omnibus. Sezamki to również produkt na którego zakup Polacy decydują się w dużej mierze impulsywnie, już przy kasach sklepowych. Jednak, co sprawia, że ten asortyment trafia do koszyków zakupowych konsumentów? Jakimi cechami powinien się wyróżniać? Odpowiada Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.
Kto sięga po sezamki?
Sezamki „przynajmniej od czasu do czasu” kupuje 58,1 proc. badanych. Produkt jest nieco bardziej popularny wśród rodzin z dziećmi – 64% wśród nich deklaruje zakup tego asortymentu. Zdecydowanie większą grupę konsumentów stanowią kobiety – 61,5 proc., przy 54,3 proc. wskazań wśród mężczyzn. Analiza danych z poprzednich lat pokazuje jednak, że różnica wśród przedstawicieli określonej płci sukcesywnie się zmniejsza. Ponadto w porównaniu do ubiegłego roku obserwujemy większy odsetek osób sięgających po sezamki w młodszej grupie wiekowej – 25-34 lata – 53 proc. (51,5 proc. w 2020 r.). Zakupu sezamków wciąż najczęściej dokonują osoby w wieku 45-55 lat (65,1 proc.) oraz 55+ (61,5 proc.).
Najważniejsze aspekty decyzji zakupowych w kategorii sezamków
Regularnie obserwujemy zmieniające się tendencje na rynku sezamków, a dzięki badaniom jesteśmy w stanie zdefiniować i określić główne elementy, które sprawiają, że konsumenci sięgają po produkty z tej kategorii produktowej. Głównym driverem zakupów sezamków jest ich smak – taką odpowiedź wskazało 54 proc. badanych. Niezwykle cieszy nas fakt, że konsumenci mają bardzo pozytywne skojarzenia z naszą marką Amki. Wśród określeń pojawiały się m.in. słowa „lubię”, „smaczne” „rozkosz”, „pyszne”, czy „rewelacyjne”. Do innych istotnych elementów na które konsumenci zwracają uwagę podczas kupowania sezamków należą – cena – taką odpowiedź wskazała co druga osoba, a także jakość produktu oraz jego chrupkość, skład, naturalność i stosowane dodatki. Znamy oczekiwania konsumentów i chcemy im sprostać, dlatego nasze sezamki cechują się wyjątkową chrupkością i smakiem. Wytworzone są z wysokiej jakości starannie wyselekcjonowanych ziaren sezamu z Afryki, charakteryzujących się wyjątkową słodkością. Dodatkowo przy produkcji prażymy ziarno, żeby osiągnąć ten wyjątkowy smak i chrupkość – komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.
Warto również zwrócić uwagę na okazje i sytuacje podczas których konsumenci decydują się na zakup sezamków. Najczęściej kupujemy je dla swoich bliskich i członków rodziny – 88 proc. badanych wskazało to jako jedną z głównych okazji zakupu. Kolejny ważny powód to wyjazdy lub wycieczki, które wskazało 87 proc. badanych. Natomiast 79 proc. badanych zaznaczyło odpowiedź – „kupuję sezamki w biegu i od razu zjadam”. Co ciekawe, zdecydowana większość konsumentów sięgających po sezamki dokonuje zakupu „kilku małych paczek” lub większych opakowań, a zaledwie 18,7 proc. decyduje się na umieszczenie „jednej małej paczki” w swoim koszyku zakupowym.
Nowości od Unitop
Coraz większa grupa konsumentów zwraca uwagę na kwestie prozdrowotne spożywanych produktów, dlatego pojawia się coraz większe zainteresowanie produktami bez dodatku cukrów. Dotyczy to również kategorii słodyczy, w tym sezamków.
W badaniu Omnibus 16 proc. respondentów wskazało, że poszukuje sezamków, które charakteryzują się obniżoną zawartością cukru. To duża grupa, której również chcemy zapewnić dostęp do ulubionych przekąsek. Dlatego do naszej oferty wprowadziliśmy Amki TO GO bez dodatku cukrów. Zachowują one wszystkie cechy klasycznych sezamków – chrupkość, smak, nie zawierają glutenu i są źródłem błonnika. Co ważne, jest to produkt całkowicie wegański – dodaje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.
Ofertę Unitop w kategorii sezamków wzbogaciły również Amki TO GO w czekoladzie, Amki TO GO z kokosem oraz Amki TO GO w polewie jogurtowej. Cała oferta dostępna jest także w sklepie internetowym na stronie: https://www.unitop.com.pl/produkty/sezamki/.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.