Komunikaty PR

Dobre praktyki Wedla docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2022-05-30  |  01:00
Biuro prasowe

10 dobrych praktyk firmy Wedel wyróżniono w jubileuszowej, 20. edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki”, wydawanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Doceniono w nim działania Wedla we wszystkich kategoriach normy ISO 26000, która jest osią wydawnictwa i jednocześnie podstawą klasyfikacji inicjatyw CSR.  

Rok jubileuszy

Publikowany cyklicznie przez FOB raport stanowi podsumowanie działań biznesu w poprzednim roku. Dla Wedla był to wyjątkowy czas, w którym firma, wspólnie z pracownikami i partnerami, świętowała swoje 170-lecie. Przez 12 miesięcy Wedel angażował różne grupy interesariuszy do wspólnych działań. Wśród wyróżnionych inicjatyw znalazł się szeroki dialog z interesariuszami. W ramach zrealizowanego badania „Zaangażowanie społeczne firm”, w którym udział wzięło ponad 1000 osób, zebrano oczekiwania konsumentów na temat działalności społecznej przedsiębiorstw. Uzyskane wyniki stanowią cenną wskazówkę w planowaniu działań Wedla dla lokalnych społeczności. Kolejnym odnotowanym w publikacji działaniem był wydany przez Wedla raport „Światowy i polski rynek czekolady”. W ten sposób firma edukuje konsumentów i ekspertów na temat czekoladowego świata, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu doceniło także jubileuszowy konkurs grantowy „Wedel od Serca”. Była to nowa odsłona projektu realizowanego wewnętrznie w firmie od 15 lat, do której, tym razem, zaproszono praskie organizacje pozarządowe. Dzięki dofinansowaniu firmy Wedel zorganizowano 6 niezwykłych projektów skierowanych do mieszkańców bezpośredniego sąsiedztwa fabryki. Ponadto, wyróżniono także wewnętrzną kampanię urodzinową, w ramach której przez cały rok zorganizowano m.in. szereg wystaw, konkursów oraz akcji sportowo-charytatywnych dedykowanych pracownikom.

Siła tkwi w różnorodności

Kolejna grupa projektów dotyczyła obszaru różnorodności, zarówno w tworzeniu przyjaznego środowiska pracy, jak i w relacjach z konsumentami.

- Zarządzanie różnorodnością to jeden z priorytetów Wedla, wpisanych w nasze korporacyjne wartości. Mamy głęboko zakorzenione poczucie wpływu i każdego dnia czerpiemy z różnych punktów widzenia, inspirując siebie nawzajem, w myśl zasady „Nasz przepis to ludzie – różni ludzie” - mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierowniczka Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel.

Jedną z docenionych inicjatyw jest Grupa ds. Różnorodności i Włączania „Mieszanka Wedlowska”. Dzięki zaangażowaniu załogi podpisano przygotowaną oddolnie Deklarację Różnorodności i Włączania. W firmie uruchomiono także program „CzekoSprawni”, który wspiera zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami oraz skupia się na edukacji wokół tego tematu. Aby promować różnorodność w miejscu pracy, w specjalnym cyklu „Wedel z pasją” na firmowym profilu w serwisie LinkedIn pokazano zainteresowania pracowników i barwną załogę.

W 2021 r. Wedel dostosował również swoją stronę internetową do potrzeb osób niewidomych, niedowidzących i z innymi niepełnosprawnościami. Dzięki wprowadzonym zmianom, zarekomendowanym po audycie Fundacji Widzialni, strona w 86% spełnia standard WCAG 2.1, a umieszczone tam treści są dostępne dla różnych grup konsumentów, pracowników i kandydatów.

Odpowiedzialność na każdym etapie

Wedel rozwija także swoją odpowiedzialność w obszarze produktów i funkcjonowania całego łańcucha dostaw. Dlatego firma angażuje się w działania na terenie Ghany, skąd pochodzi najwyższej jakości kakao wykorzystywane w wedlowskich słodyczach. W 2021 r., we współpracy z Omenaa Foundation, Wedel otworzył szkołę w ghanijskiej Temie, gdzie uczy się 40 dzieci z trudnymi doświadczeniami, dla których dostęp do edukacji to szansa na lepszą przyszłość.

Kolejną praktyką, która pojawiła się w raporcie FOB, jest wdrożenie przez firmę certyfikacji oleju palmowego w standardzie RSPO (ang. Roundtable for Sustainable Palm Oil). Dzięki temu, do produkcji wykorzystywany jest składnik, pozyskiwany w sposób zrównoważony, z poszanowaniem środowiska naturalnego.

Fabryka Wedla na warszawskim Kamionku sąsiaduje z historycznym Parkiem Skaryszewskim, dlatego firma dokłada wszelkich starań, by prowadzona działalność nie wpływała negatywnie na środowisko naturalne w okolicy. W sierpniu 2021 r. w sąsiedztwie fabryki stanęły hotele dla owadów, które są kolejnym, po pasiece na dachu i budkach lęgowych dla ptaków, działaniem firmy na rzecz ochrony bioróżnorodności.  

- Wyróżnione w raporcie praktyki dotyczą wszystkich kategorii normy ISO 26000: ładu organizacyjnego, praw człowieka, praktyk z zakresu pracy, obszaru środowiskowego, zagadnień konsumenckich, uczciwych praktyk operacyjnych i zaangażowania lokalnego. To dowód na kompleksowe podejście Wedla do zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że po raz kolejny nasze działania zyskały uznanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Jednocześnie jest to dla nas zobowiązanie do dalszego działania w tym kierunku - podsumowuje Aleksandra Kusz vel Sobczuk.

 

O raporcie

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” wydawany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu to największy w Polsce przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju. W 20. edycji zaprezentowano 1677 działań podjętych przez 283 firmy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.