Komunikaty PR

Ekologiczna hodowla gęsi kluczem do wysokiej jakości wyrobów

2022-03-22  |  12:00
Biuro prasowe

Ekologia w kontekście zmian klimatycznych oraz zdrowego stylu życia jest dziś na ustach wielu aktywistów, publicystów czy blogerów. Polacy stają się świadomymi konsumentami, a na znaczeniu zyskują produkty oparte o tradycyjne czy nawet regionalne receptury. Wpływ prośrodowiskowego podejścia zauważamy również w branży wyrobów mięsnych. O tym, jakie znaczenie ma ekologia w sektorze wędliniarskim, opowiada Witold Bednarski, twórca marki Złota Gęś.

Ekologia uważana była jeszcze nie tak dawno za sezonowy trend. Jednak popularność produktów „bio” i „eko” nie słabnie, a Polacy zwracają coraz większą uwagę na skład i pochodzenie produktów, które lądują na naszych talerzach. Dlaczego tak jest? Jak wynika z badania IMAS International ,,Żywność ekologiczna w Polsce. Raport 2021”, Polacy sięgają po takie produkty przede wszystkim ze względów zdrowotnych lub z chęci zmiany nawyków żywieniowych. Niewątpliwie wpływ na to miała pandemia, ponieważ zmieniła nasze podejście do odżywiania, które jest kluczem do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a także dobrego samopoczucia. Wybierając produkty ekologiczne, mamy przekonanie, że są one pozbawione niekorzystnych substancji i posiadają więcej wartości odżywczych oraz witamin.

Odpowiedzialne podejście w branży mięsnej

Różnice między żywnością ekologiczną a konwencjonalną to przede wszystkim podejście prośrodowiskowe, które opiera się na minimalizowaniu lub wykluczeniu szkodliwych substancji i pestycydów w całym procesie produkcji. Dotyczy to nie tylko uprawy roślin, ale również hodowli zwierząt. Ekologiczne podejście do produkcji  i troska o środowisko to podstawa do uzyskiwania dobrej jakości produktów spożywczych, takich jak mleko, wędliny czy jaja. Osoby specjalizujące się w wytwarzaniu naturalnych produktów podkreślają, że jest to kwestia priorytetowa dla konsumentów.

Z mojego doświadczenia wynika, że jakość wyrobów mięsnych producenci zapewniają tym, jak dbają o zwierzęta i gdzie je hodują. My możemy pochwalić się tym, że sami zajmujemy się gęśmi od wylęgu do uboju, dzięki czemu mamy pełną kontrolę nad ich chowem. Sprzeciwiamy się hodowli klatkowej drobiu, która jest nieetyczna i zupełnie odbiega od naszych standardów. Dbamy także o to, aby gęsi karmione były zdrowo, bez zbędnych antybiotyków i w sposób naturalny – komentuje Witold Bednarski, pomysłodawca i twórca marki Złota Gęś.

Z wypowiedzi eksperta wynika, że kluczem do wysokiej jakości wyrobów mięsnych jest odpowiedzialne, zrównoważone podejście firm. Proekologiczne wartości towarzyszą dziś wielu producentom. Liczba ich rośnie, co także dobrze wróży przyszłości branży.

Ekologiczna gęsina z Wielkopolski

Gęsina to mięso, które w Polsce uznawane jest za mięso niszowe, chociaż w sklepach zaczyna pojawiać się coraz częściej. Chociaż niewielu z nas zdaje sobie z tego sprawę, jednak istnieją regiony w Polsce, które słyną z doskonałej jakości tradycyjnych wyrobów z gęsiny. Należy do nich z pewnością Wielkopolska. 

Szczególny nacisk od początku istnienia naszego zakładu produkcyjnego kładliśmy na jakość i tradycyjny, naturalny smak gęsiny. Każdy z naszych wyrobów zawiera ponad 90% mięsa, w tym 100% mięsa z gęsi. W składach znajdziemy wyłącznie mięso gęsie, wodę i przyprawy znane w kuchni polskiej od lat, takie jak czosnek, majeranek, czy jałowiec. Prosty, krótki skład to dla naszych klientów gwarancja jakości produktów, które nie potrzebują zbędnych ulepszaczy – dodaje Witold Bednarski.

Jesteś tym, co jesz 

Jak się okazuje, unikanie „chemii” w żywności, czyli konserwantów i polepszaczy to obecnie jedna z głównych definicji zdrowego odżywiania według Polaków (wskazuje to 40% badanych), o czym mówią najnowsze dane z raportu ,,Zdrowe odżywianie: postawy Polaków”, zrealizowanego przez firmę Inquiry. Mamy coraz większą wiedzę na temat żywności, chętniej wybieramy produkty, które nie tylko są apetyczne, ale także jakościowe.

Uważam, że jako producenci żywności musimy odpowiadać aktualnym potrzebom naszych klientów. Myślę, że zmiany dotyczące jasnego informowania konsumentów, skąd pochodzi dany produkt oraz z jakiej jakości składników został wykonany, są wartościowe i będą coraz bardziej pożądane w Polsce i na świecie – zauważa Witold Bednarski.

W obliczu tak silnego trendu konsumenckiego, zorientowanego na ekologiczną produkcję żywności, mamy nadzieję, że kolejne lata na rynku spożywczym będą niewątpliwie czasem pozytywnych zmian w naszym sposobie odżywiania i dokonywania wyborów konsumenckich, które będą miały pozytywny wpływ na środowisko.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.

Firma

Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.

Ochrona środowiska

Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.