Fanex z nowym Centrum Dystrybucji

Biuro Prasowe
Fanex
Radonice 5A
05-870 Błonie
biuro_prasowe|fanex.pl| |biuro_prasowe|fanex.pl
+48 22 47 10 444
www.fanex.pl
Fanex prowadzi swoją działalność w Polsce od 1988 r. Firma od lat posiada ugruntowaną pozycję na rynku sosów i dodatków gastronomicznych. Swoje produkty z powodzeniem eksportuje także na rynkach zagranicznych. W związku z ambitnymi planami biznesowymi, Fanex zdecydował się na stworzenie swojego Centrum Dystrybucji, uniezależniając się tym samym od operatorów logistycznych.
Centrum Dystrybucji Fanex, powstało z połączenia dwóch magazynów, zewnętrznego zarządzanego przez operatora logistycznego oraz magazynu przyzakładowego. Fanex zajął ok 5,5 tys. m2 powierzchni magazynowej z łączną ilością miejsc paletowych przekraczającą 6,3 tyś. oraz powierzchnię biurową 600 m2. W skład inwestycji wchodzi także całkowicie nowa infrastruktura – m.in. regały, wózki widłowe z całym osprzętem, czy też nowy WMS (system zarządzania magazynem) zakupiony w drodze przetargu od firmy Logifact, która przedstawiła najlepszą i najbardziej dopasowaną pod potrzeby firmy ofertą.
- Rozwój naszej firmy jest obecnie bardzo dynamiczny. Stąd pojawiła się naturalna potrzeba zwiększenia mocy produkcyjnej. Po wielu analizach stwierdziliśmy, że możemy skorzystać z infrastruktury przyzakładowych hal magazynowych, a składowanie i dystrybucję przenieść do sąsiedniego EQT Exeter Park Radonice. Pozwoliło nam to na uniezależnienie się od operatora logistycznego. W zasadzie kilka dni po otwarciu, utwierdziliśmy się w przekonaniu o słuszności tej inwestycji – jesteśmy teraz jeszcze bardziej elastyczni wobec naszych Klientów i znacząco zredukowaliśmy czas realizacji zamówień – mówi Monika Kurowska, Dyrektor Logistyki i Sprzedaży w Fanex.
Obecnie do grona kluczowych klientów Fanex należą m.in. sieci gastronomiczne, dystrybutorzy HoReCa, restauracje, bary bistro, hotele, firmy cateringowe, stacje paliw, food trucki i wszelkiego rodzaju punkty typu convenience store.
Oprócz sprzedaży na rynku krajowym, produkty Fanex eksportowane są również na wiele rynków zagranicznych – m.in. do Danii, Niemiec, Anglii, USA, krajów skandynawskich, Węgier, Rumunii, Czech, Słowacji czy Chorwacji.
***
Fanex jest polską firmą rodzinna z 35 letnią tradycją. Specjalizuje się w produkcji sosów, przypraw oraz wielu dodatków gastronomicznych dla szerokorozumianej branży HoReCa.
Od momentu powstania firmy, smak leży u podstaw wszystkiego co robimy. Jesteśmy pasjonatami jakości i podczas tworzenia każdej receptury, wykorzystujemy surowce o najwyższych parametrach. Naszym celem jest produkcja wyrobów spożywczych o wyjątkowym i niezmiennie dobrym smaku. Aby tego dokonać, systematycznie inwestujemy w kulinarną sztukę tworzenia, wiedzę o smaku, jak również w najnowszą technologię produkcji. Kluczowe produkty Fanexu, zostały wielokrotnie wyróżnione nagrodami branżowymi oraz prestiżowymi certyfikatami jakości.
W naszej regularnej ofercie posiadamy około 300 kompozycji produktowych. Specjalizujemy się także w tworzeniu produktów na potrzeby marek własnych naszych kluczowych klientów. Na rynku gastronomicznym posiadamy renomę partnera, dla którego nie ma zadań nie do wykonania. Za dystrybucję produktów Fanex w Polsce, jak i za granicą, odpowiedzialny jest doświadczony oraz profesjonalny zespół regionalnych przedstawicieli handlowych, którzy do każdego Klienta podchodzą w indywidualny sposób.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.