Finalizacja inwestycji Herbapol-Lublin w oddziale w Fajsławicach
Inwestycja, której łączna wartość wyniosła niemal 5 milionów złotych, to kolejny istotny krok zwiększający potencjał produkcyjny firmy Herbapol.
Oddział Herbapolu w Fajsławicach (woj. lubelskie) pełni niezwykle istotne zadania w zakresie skupu i przygotowania surowców zielarskich, które są obecne niemal w każdej kategorii produktowej poszczególnych marek firmy. Zakład powstał na początku lat 80. i stopniowo przejął zadania skupowe dawnych oddziałów, takich jak: Lublin, Łańcut, Zamość, Izbica, Zabłotce oraz Chełm. Jego lokalizacja ma kluczowe znaczenie, ze względu na współpracę Herbapolu z lokalnymi zbieraczami i plantatorami. Zioła są skupowane z upraw kontraktowanych (kontrolowanych przez firmę), jak i ze stanu naturalnego.
Nowa inwestycja
Do tej pory w oddziale w Fajsławicach magazynowane były tymczasowo niewielkie ilości surowców zielarskich. Teraz, dzięki oddaniu do użytkowania nowego budynku magazynowo-produkcyjnego, możliwości te zostaną mocno poszerzone. Magazyn został wyposażony w ponad 1 800 miejsc paletowych w formule wysokiego składowania. Ponadto wybudowane w nim zostały dwie nowoczesne rampy załadunkowe.
W części produkcyjnej trwa obecnie montaż nowoczesnej linii sortowania herbat. Proces ten polega na odsiewaniu herbaty o odpowiedniej czystości i granulacji, czyli usuwaniu zanieczyszczeń organicznych i nieorganicznych, pyłów, a także segmentacji kolorystycznej (to m.in. możliwość odróżnienia nieodpowiednio wysuszonych liści np. po ich kolorze). Cały proces jest w pełni zautomatyzowany.
Prezes Herbapolu-Lublin podkreśla znaczenie tej inwestycji dla realizacji strategii firmy. – Inwestycje to niezbędna baza dalszego rozwoju – mówi Evangelos Evangelou. – Dzięki nim możemy zwiększać nasze moce produkcyjne, usprawniać procesy produkcyjno-logistyczne, a tym samym umacniać przewagę konkurencyjną. Co ważne, zgodnie z naszą strategią CSR, każda z realizowanych przez nas inwestycji, spełnia też określone wymogi środowiskowe.
Nowoczesne technologie
W fajsławickim zakładzie zioła są nie tylko skupowane i magazynowane, ale też przygotowywane do dalszych etapów produkcji herbat i herbatek. Surowce przechodzą tutaj proces suszenia, sortowania i standaryzacji. Warto podkreślić, iż oddział ten, jako jeden z nielicznych w Polsce, prowadzi proces fumigacji, który umożliwia czyszczenie ziół bez użycia sztucznych substancji. Fumigacja polega na wprowadzeniu ziół do autoklawów, czyli kapsuł w których pod ciśnieniem 20 atmosfer pompowany jest CO2. Cały proces trwa około godziny i naturalnie unieszkodliwia niepożądane organizmy. Co najważniejsze jest on całkowicie bezpieczny dla ziół, w żaden sposób nie wpływając na ich walory.
Na linii sortowania herbat zainstalowany zostanie ultra nowoczesny sorter optyczny, który zapewnia wyjątkową dokładność w tym procesie. Pozwala on zidentyfikować nawet najmniejsze niepożądane elementy i oddzielić je od herbaty, która trafia potem do torebek. – Dbając o nieustanny rozwój naszych zakładów, korzystamy z najnowocześniejszych, innowacyjnych technologii – mówi Paweł Ogorzałek, Dyrektor Operacyjny w Herbapol-Lublin. – Dzięki zrealizowanej w Fajsławicach inwestycji, możemy magazynować tam większą ilość surowca, co pozwala nam na jeszcze lepszą elastyczność w planowaniu. Szczególnie w ubiegłym roku widzieliśmy, że jest to niezwykle ważne dla zachowania ciągłości produkcji. Inwestycja jest nie tylko wkładem w usprawnienie procesu produkcyjnego, ale też stanowi działanie istotne pod względem środowiskowym. Dzięki sortowaniu ziół w Fajsławicach, czyli zagłębiu ich upraw i skupu, nie musimy transportować surowców do innej lokalizacji, gdzie przechodziłyby ten proces.
Nowy budynek w Fajsławicach został ponadto wyposażony w jeden z pierwszych tak nowoczesnych systemów przeciwpożarowych w Polsce. Firma Herbapol wyraziła pełną otwartość, by ta instalacja została przez strażaków wykorzystana do szkolenia z efektywnej współpracy z tak innowacyjnym systemem.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.