Fleksitarian przybywa szybciej niż osób na diecie bezmięsnej

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W kwietniu bieżącego roku, przeprowadziliśmy badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie przeszło 1,000 mieszkańców Polski. 9% z nich zadeklarowało, że pozostaje na diecie bezmięsnej, to o 3 p.p. więcej względem kwietnia zeszłego roku. 6% badanych określa się mianem wegetarian, zaś 3% mianem wegan. Połowa badanych przeszła na dietę wegetariańską lub wegańską w przeciągu ostatnich 2,5 roku. Jedynie w przypadku ¼ badanych okres trwania diety przekracza 5 lat.
Fleksitarian, tj. osób ograniczających konsumpcję mięsa zdaje się przybywać szybciej. I choć w przypadku ponad 2/3 badanych spożycie mięsa utrzymuje się na podobnym poziomie, to 30% respondentów, którzy nie wykluczają mięsa z diety, twierdzi, że w ciągu ostatniego roku jego spożycie przez nich zmalało. Dotyczy to zwłaszcza kobiet (37% wobec 21% mężczyzn), mieszkańców największych miast (39% w przypadku miast liczących powyżej 500 tys.) osób z wykształceniem wyższym (38%) oraz z najwyższej grupy dochodowej, czyli z dochodem miesięcznym w gospodarstwie pow. 3 tys. netto per capita (34%). Jedynie 2% badanych stwierdza zaś, że spożycie mięsa wzrosło (wśród mężczyzn było to 4% i 1% wśród kobiet). Najczęstszą motywacją aby ograniczyć lub wykluczyć mięso były względy zdrowotne (wskazywane przez ponad połowę – 53% – respondentów), następnie lepsze samopoczucie. Na trzecim miejscu pojawiła się troska o dobrostan zwierząt.
Kuchnia roślinna popularna w mediach społecznościowych
O rosnącym zainteresowaniu kuchnią roślinną – nie tylko wśród wegan i wegetarian – świadczy popularność profili o takiej tematyce w mediach społecznościowych. 16% osób niewykluczających mięso z diety obserwuje takie profile na Facebooku a 11% na Instagram. W przypadku osób na diecie bezmięsnej te odsetki wyniosły odpowiednio 52% i 56%.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.