Fleksitarian przybywa szybciej niż osób na diecie bezmięsnej

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W kwietniu bieżącego roku, przeprowadziliśmy badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie przeszło 1,000 mieszkańców Polski. 9% z nich zadeklarowało, że pozostaje na diecie bezmięsnej, to o 3 p.p. więcej względem kwietnia zeszłego roku. 6% badanych określa się mianem wegetarian, zaś 3% mianem wegan. Połowa badanych przeszła na dietę wegetariańską lub wegańską w przeciągu ostatnich 2,5 roku. Jedynie w przypadku ¼ badanych okres trwania diety przekracza 5 lat.
Fleksitarian, tj. osób ograniczających konsumpcję mięsa zdaje się przybywać szybciej. I choć w przypadku ponad 2/3 badanych spożycie mięsa utrzymuje się na podobnym poziomie, to 30% respondentów, którzy nie wykluczają mięsa z diety, twierdzi, że w ciągu ostatniego roku jego spożycie przez nich zmalało. Dotyczy to zwłaszcza kobiet (37% wobec 21% mężczyzn), mieszkańców największych miast (39% w przypadku miast liczących powyżej 500 tys.) osób z wykształceniem wyższym (38%) oraz z najwyższej grupy dochodowej, czyli z dochodem miesięcznym w gospodarstwie pow. 3 tys. netto per capita (34%). Jedynie 2% badanych stwierdza zaś, że spożycie mięsa wzrosło (wśród mężczyzn było to 4% i 1% wśród kobiet). Najczęstszą motywacją aby ograniczyć lub wykluczyć mięso były względy zdrowotne (wskazywane przez ponad połowę – 53% – respondentów), następnie lepsze samopoczucie. Na trzecim miejscu pojawiła się troska o dobrostan zwierząt.
Kuchnia roślinna popularna w mediach społecznościowych
O rosnącym zainteresowaniu kuchnią roślinną – nie tylko wśród wegan i wegetarian – świadczy popularność profili o takiej tematyce w mediach społecznościowych. 16% osób niewykluczających mięso z diety obserwuje takie profile na Facebooku a 11% na Instagram. W przypadku osób na diecie bezmięsnej te odsetki wyniosły odpowiednio 52% i 56%.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.