Gdzie kupić w Warszawie oryginalne włoskie produkty?
Zdarza się czasami, że konsumenci mają problem z odróżnieniem autentycznych wyrobów od innych, które nie mają wiele wspólnego z oryginałami. Jak można zyskać pewność, że produkt, który kupujemy jest oryginalny? Gdzie w Warszawie kupić autentyczne włoskie produkty?
Certyfikat, który potwierdza oryginalność
Z pomocą przychodzi Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, która rozpoczęła w maju 2021 proces certyfikowania małych sklepów, które oferują oryginalne włoskie produkty. Pierwsza faza projektu objęła punkty w Warszawie i okolicach. W tym momencie 26 sklepów przeszło pozytywnie proces certyfikacji.
Certyfikacja polegała na weryfikacji sklepów i spełnienia wymogów ustalonych przez włoskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej.
– W ciągu ostatnich miesięcy w czasie pandemii przybyło na mapie stolicy butikowych sklepów, jakie oferują jakościowe produkty, w tym również wyroby z Włoch – wina, sery, wędliny, makarony, oliwy, słodycze i inne pyszne włoskie jedzenie. Camera di Commercio e dell’Industria Italiana in Polonia zdecydowało, że w tak trudnym czasie należy się podziękowanie i wsparcie sklepom poprzez certyfikację. Chcieliśmy również dać konsumentom pewność, że kupując w sklepach z certyfikatem nadanym przez CCIIP, mają pewność jakości i autentyczności włoskich wyrobów. – mówi Elisabetta Caprino, sekretarz generalny Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.
Jak poznać sklepy?
Na stronie internetowej Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce https://www.cciip.pl/ konsumenci znajdą listę certyfikowanych sklepów. Ponadto każdy taki sklep będzie miał umieszczoną na witrynie specjalną naklejkę: Tu kupisz oryginalne produkty Made in Italy. Naklejka stanowi potwierdzenie przejścia procesu certyfikacji przez sklep.
– Certyfikat, który nadaje sklepom La Camera di Commercio e dell’Industria Italiana in Polonia to jasna informacja dla konsumenta, że kupując w danym sklepie ma gwarancję autentyczności włoskich produktów, a co za tym idzie – potwierdzenie wysokiej jakości, smaku i niepowtarzalnego związku miedzy jedzeniem a terytorium pochodzenia. – mówi Stefano Zedde, wice sekretarz generalny Włoskiej Izby Handlowo- Przemysłowej w Polsce.
W następnych miesiącach akcja certyfikacji prowadzona będzie też w innych polskich miastach.
Jak sprawdzić, czy Twój sklep spełnia warunki certyfikacji? Informacje znajdują się TU>> https://www.cciip.pl/2391si_true-italian-taste-2021-w-polsce/

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.