Komunikaty PR

Gdzie kupić w Warszawie oryginalne włoskie produkty?

2021-06-07  |  12:20
Biuro prasowe

Zdarza się czasami, że konsumenci mają problem z odróżnieniem autentycznych wyrobów od innych, które nie mają wiele wspólnego z oryginałami. Jak można zyskać pewność, że produkt, który kupujemy jest oryginalny? Gdzie w Warszawie kupić autentyczne włoskie produkty?

Certyfikat, który potwierdza oryginalność

Z pomocą przychodzi Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, która rozpoczęła  w maju 2021 proces certyfikowania małych sklepów, które oferują oryginalne włoskie produkty. Pierwsza faza projektu objęła punkty w Warszawie i okolicach. W tym momencie 26 sklepów przeszło pozytywnie proces certyfikacji.

Certyfikacja polegała na weryfikacji sklepów i spełnienia wymogów ustalonych przez włoskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej.

– W ciągu ostatnich miesięcy w czasie pandemii przybyło na mapie stolicy butikowych sklepów, jakie oferują jakościowe produkty, w tym również wyroby z Włoch – wina, sery, wędliny, makarony, oliwy, słodycze i inne pyszne włoskie jedzenie. Camera di Commercio e dell’Industria Italiana in Polonia zdecydowało, że w tak trudnym czasie należy się podziękowanie i wsparcie sklepom poprzez certyfikację. Chcieliśmy również dać konsumentom pewność, że kupując w sklepach  z certyfikatem nadanym przez CCIIP, mają pewność jakości i autentyczności włoskich wyrobów. – mówi Elisabetta Caprino, sekretarz generalny Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

Jak poznać sklepy?

Na stronie internetowej Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce https://www.cciip.pl/  konsumenci znajdą listę certyfikowanych sklepów. Ponadto każdy taki sklep będzie miał umieszczoną na witrynie specjalną naklejkę: Tu kupisz oryginalne produkty Made in Italy. Naklejka stanowi potwierdzenie przejścia procesu certyfikacji przez sklep.

 –  Certyfikat, który nadaje sklepom La Camera di Commercio e dell’Industria Italiana in Polonia to jasna informacja dla konsumenta, że kupując w danym sklepie ma gwarancję autentyczności włoskich produktów, a co za tym idzie – potwierdzenie wysokiej jakości, smaku i niepowtarzalnego związku miedzy jedzeniem a terytorium pochodzenia. – mówi Stefano Zedde, wice sekretarz generalny Włoskiej Izby Handlowo- Przemysłowej w Polsce.

W następnych miesiącach akcja certyfikacji prowadzona będzie też w innych polskich miastach.

Jak sprawdzić, czy Twój sklep spełnia warunki certyfikacji? Informacje znajdują się TU>> https://www.cciip.pl/2391si_true-italian-taste-2021-w-polsce/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Zielonogórska serowarnia Na Zielonej Łące laureatem prestiżowej nagrody Biuro prasowe
2024-05-10 | 01:00

Zielonogórska serowarnia "Na Zielonej Łące" laureatem prestiżowej nagrody

Zielonogórska Serowarnia "Na Zielonej Łące" została uhonorowana nagrodą Chefs Choice, przyznawaną przez cenionych ekspertów z branży gastronomicznej. Nagroda Chefs
Przemysł spożywczy VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim
2024-05-09 | 01:00

VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim

VEGETA liderem w Europie [1] Marka VEGETA od 65 lat jest obecna na polskim rynku i towarzyszy konsumentom w codziennym przygotowywaniu posiłków. VEGETA Uniwersalna, to znana mieszanka
Przemysł spożywczy Wiosenne nowości WSP „Społem”
2024-05-08 | 01:00

Wiosenne nowości WSP „Społem”

Na sklepowe półki trafiły dwa nowe sosy produkowane przez WSP „Społem”. Sos Kielecki prażona cebulka oraz Sos Kielecki sałatkowy z oliwkami idealnie komponują się z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.