Gobarto nagrodziło hodowców
– Ostatnie lata były trudne na rynku wieprzowiny. Nie popadamy ani w skrajny optymizm ani pesymizm. Twardo stąpamy po ziemi – mówił prezes Gobarto SA. podczas balu Hodowcy Gobarto 2022. Wydarzenie było okazją do spotkania się hodowców trzody chlewnej współpracujących z firmą oraz nagrodzenia ich za najlepsze wyniki.
Po okresie pandemicznych obostrzeń Gobarto powróciła do organizowania cyklicznych spotkań dla hodowców współpracujących w ramach tuczu kontraktowego oraz programu Gobarto 500. Do Uniejowa przybyło 150 zaproszonych gości.
– Firmę Cedrob założyła grupa hodowców. To od nich wszystko się zaczęło. Dlatego nie bez przyczyny w Grupie przykładamy ogromną wagę do pracy hodowlanej. Wiemy, jak istotne jest gospodarskie oko – powiedział Marcin Śliwiński, prezes Gobarto SA, stanowiącej część Grupy Kapitałowej Cedrob. – Patrzymy długoterminowo i trzymamy się ustalonych zasad, mimo zawirowań na rynku – wskazał prezes podczas gali wieczoru.
Wcześniej w panelu szkoleniowym przedstawiciele Grupy opowiedzieli hodowcom o zmianach zachodzących na globalnym i krajowym rynku trzody, przedstawili proces produkcji pasz w Cedrob Pasze i funkcjonowanie Zakład Usług Weterynaryjnych Cedrob. Szczegółowo omówiona została także interakcja środowiska i hodowli trzody chlewnej.
– Współpracują z nami hodowcy, którzy stawiają na nowoczesność, profesjonalizację produkcji i bioasekurację. Podczas spotkania mieliśmy okazję wymienić się doświadczeniami, podzielić wiedzą i nagrodzić tych, którzy uzyskają najlepsze wyniki – wyjaśnił Jacek Jagiełłowicz, prezes Gobarto Hodowca. To ta spółka Gobarto bezpośrednio odpowiada za współpracę z hodowcami.
Na balu nagrodzeni zostali najlepsi hodowcy III kwartału 2022 r. Goście mogli także wziąć udział w konkursie na najlepsze hasło reklamowe Gobarto, w którym główną nagrodą był skuter elektryczny. Wydarzenie było okazją do integracji i podziękowania hodowcom za całoroczną współpracę. Organizatorzy liczą, że w przyszłym roku uda się spotkać jeszcze w większym gronie osób, którym bliska jest nowoczesna hodowla trzody chlewnej.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.