Komunikaty PR

Good Food zainwestował w nową linię ważąco-pakującą od Ishidy

2022-07-22  |  11:00
Biuro prasowe

Pikantne przekąski, które są smaczne, pożywne, nie zawierają glutenu i mają obniżoną zawartość soli? Miniwafle Corn A’petit od Good Food Products idealnie wpisują się w potrzeby klientów, którzy stawiają na zdrowsze zamienniki popularnych chipsów. Najnowszy produkt największego polskiego producenta wafli ryżowych i kukurydzianych powstał dzięki nowej linii od Ishidy, składającej się z naważarki, maszyny pakującej i wagi kontrolnej.

W przypadku przekąsek poza chrupkością liczy się to, z jakich składników je przygotowano. Firma Good Food Products wypuściła na rynek waflowe przekąski Corn A’petit, stworzone na bazie ziaren kukurydzy. Wypiekane są bez dodatku tłuszczu, bez konserwantów i bez glutenu. Mają też obniżoną zawartość soli, dzięki czemu stanowią zdrową alternatywę dla fanów przekąsek.

Produkt, jakiego jeszcze nie było

Stworzenie nowego produktu, który podbije serca i podniebienia konsumentów, wymagało inwestycji. Firma Good Food Products zamówiła zupełnie nowy typ linii, który był w stanie poradzić sobie ze specyfikacją nowej przekąski – snacki Corn A’petit mają średnicę 45 mm, podczas gdy średnica tradycyjnych wafli to 90 mm.

– Naszą decyzję o wyborze dostawcy sprzętu poprzedziliśmy dokładnymi badaniami rynku. Ishida okazała się optymalną opcją. Jakość maszyn tej firmy mówi sama za siebie. Chcieliśmy mieć to, co najlepsze dla nowego produktu, który jest przełomem na rynku snacków – mówi Łukasz Wawrzyniak, kierownik działu inżynierii w Good Food.

Nowa linia, na której produkowane są Corn A’petit, składa się z maszyn do wypieku, maszyny do nanoszenia posypki (flavouringowania) oraz pakowarki. Ishida dostarczyła naważarkę, maszynę pakującą Inspira oraz dynamiczną wagę kontrolną.

Kluczowy czynnik: integracja komponentów

Zestaw został zamówiony w 2020 roku, a jego instalacja rozpoczęła się latem 2021 roku. Produkcja została uruchomiona dwa miesiące później, we wrześniu.

– Wyzwaniem było zintegrowanie części przeznaczonej do pakowania, które odbywa się w końcowym etapie procesu, po etapie wypieku i flavouringowania. Cała linia musiała stanowić zintegrowaną całość. Po przeprowadzonych testach oceniliśmy, że wszystko działa sprawnie, a instalacja przebiegła bezbłędnie – podkreśla Wawrzyniak.

Rezultaty pracy nowej linii

Opakowanie najnowszej przekąski waży 60 gramów. Maszyna zainstalowana przez Ishidę jest w stanie przygotować 40 paczek na minutę, pracując 24 godziny na dobę przez 5 dni w tygodniu.

Corn A’petit jest produktem unikatowym, jeśli chodzi o smak. Klienci mogą kupić go w różnych wersjach: od tradycyjnej papryki w jej łagodnym wydaniu, przez ziołowe przyprawy kojarzące się z włoską pizzą, po niezwykle wyraźny aromat popcornowy. Stale też rozwijane są nowe wersje. Oznacza to, że maszyna od Ishidy musi elastycznie reagować na przezbrojenia.

– Tygodniowa liczba przezbrojeń zależy od tego, jak dużo opakowań danego smaku planujemy wyprodukować. Po każdym przezbrojeniu następuje mycie. Dzięki systemowi kubełkowemu do zmywarki trafiają poszczególne elementy maszyny. Przezbrojenie samego urządzenia i naważarki z czyszczeniem trwa ok. 30 minut – wyjaśnia przedstawiciel Good Food.

Good Food gotowa na innowacje

Istniejąca od ponad 30 lat firma Good Food od początku swojej działalności stawia na jakość i innowacje. Jest pionierem w produkcji wafli ryżowych i kukurydzianych, a także prekursorem zdrowego stylu odżywiania. W związku z nową inwestycją planuje rozwój kolejnych linii smakowych waflowych minisnacków, m.in. na zróżnicowanych bazach surowcowych, jak np. warzywne i proteinowe.

Firma stale rośnie, oferując nowe produkty. Zakłady w Tarnowie Podgórnym i Skórzewie zatrudniają łącznie ok. 400 osób. Przy maszynie, która produkuje nowe snacki, pracuje jeden operator oraz 2–4 osoby do obsługi pakowania. Dzięki nowoczesnej funkcji, jaką jest połączenie naważarki z wagą kontrolną, zespół potrafi lepiej kontrolować ilość naważonego produktu, co jest niesłychanie wygodne z punktu widzenia utrzymania wagi w trybie ciągłym.

– Po roku używania mogę ocenić, że maszyna spełnia nasze oczekiwania. Rozwiązania oferowane przez Ishidę umożliwiają nam dostosowanie się do najbardziej wygórowanych wymagań dotyczących produktu. Ishida daje nam elastyczność – podsumowuje Wawrzyniak.

O Ishida

Ishida oferuje pełen asortyment maszyn do ważenia, uszczelniania, kontroli rentgenowskiej, ważenia kontrolnego i wykrywania wycieków, a także oprogramowania wspierającego linię produkcyjną zarówno w przypadku zastosowań spożywczych, jak i niespożywczych. Wizją firmy jest odgrywanie trwałej i niezbędnej roli w globalnym łańcuchu dostaw żywności, zapewniając, by produkty spożywcze na całym świecie były dostarczane i konsumowane bezpiecznie, wydajnie i w sposób zrównoważony.

Źródło: www.ishidaeurope.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.