Komunikaty PR

„Herbapol-Lublin” S.A. kończy tegoroczne zbiory

2022-12-08  |  10:10
Biuro prasowe

Sezon zbiorów rozpoczął się już w kwietniu, a poprzedzony był wieloma działaniami przygotowawczymi, związanymi z planowaniem, ustaleniem harmonogramu i zawarciem umów z dostawcami. Teraz nadszedł czas na jego finalny etap, który również wiąże się z pozyskaniem ważnych dla produkcji surowców. Trwa rozpoczęty jeszcze we wrześniu skup owoców bzu czarnego, ze stanu naturalnego, przede wszystkim z rejonów województwa warmińsko-mazurskiego, podlaskiego i podkarpackiego. Również z Podkarpacia oraz z terenów wałów rzecznych Odry i Wisły pochodzą owoce dzikiej róży, która dla firmy „Herbapol-Lublin” S.A. jest niezwykle istotnym surowcem. Czas pierwszych przymrozków to także najlepszy moment na zbiory owoców głogu i tarniny.

Dobiega końca skup ziół z plantacji, z tzw. „drugiego pokosu”. Firma realizuje obecnie duże zakupy swych strategicznych surowców ziołowych, czyli melisy lekarskiej oraz mięty pieprzowej. Skupowana melisa pochodzi w dużej mierze z rejonu Fajsławic, gdzie znajduje się jeden z oddziałów „Herbapol-Lublin” S.A. Zakończył się zbiór innych ziół, takich jak pokrzywa, lipa, krwawnik, rdest, skrzyp i dziurawiec. Czwarty kwartał to również czas pozyskiwania surowców korzeniowych, czyli kozłka lekarskiego, prawoślazu i mniszka. Ich skup będzie kontynuowany jeszcze na początku przyszłego roku.

Zbigniew Ostasz, Kierownik Zakupów Ziół w „Herbapol-Lublin” S.A., pozytywnie ocenia kończący się sezon zbiorów. – Nasze potrzeby w zakresie pozyskania surowców roślinnych są bardzo duże – podkreśla Zbigniew Ostasz. – Chodzi tu zarówno o ich wolumen, jak i różnorodność, gdyż nasza firma skupuje aż 70 ich rodzajów. Jest to więc ogromne wyzwanie, którego realizacja wymaga starannie zaplanowanych i sprawnie prowadzonych działań. Nasze wieloletnie doświadczenie w tym zakresie, jak i współpraca ze sprawdzonymi dostawcami, po raz kolejny pomogły nam osiągnąć założone cele zakupowe.

Wszystkie surowce pozyskane przez „Herbapol-Lublin S.A.” są poddawane badaniom, zgodnym z obowiązującymi normami i dodatkowymi standardami firmy. Ich potwierdzona, wysoka jakość jest gwarancją smaku i dobroczynnych właściwości powstających na ich bazie produktów marek Herbapol, Big-Active i Zioła Mnicha.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.