„Herbapol-Lublin” S.A. kończy tegoroczne zbiory

Sezon zbiorów rozpoczął się już w kwietniu, a poprzedzony był wieloma działaniami przygotowawczymi, związanymi z planowaniem, ustaleniem harmonogramu i zawarciem umów z dostawcami. Teraz nadszedł czas na jego finalny etap, który również wiąże się z pozyskaniem ważnych dla produkcji surowców. Trwa rozpoczęty jeszcze we wrześniu skup owoców bzu czarnego, ze stanu naturalnego, przede wszystkim z rejonów województwa warmińsko-mazurskiego, podlaskiego i podkarpackiego. Również z Podkarpacia oraz z terenów wałów rzecznych Odry i Wisły pochodzą owoce dzikiej róży, która dla firmy „Herbapol-Lublin” S.A. jest niezwykle istotnym surowcem. Czas pierwszych przymrozków to także najlepszy moment na zbiory owoców głogu i tarniny.
Dobiega końca skup ziół z plantacji, z tzw. „drugiego pokosu”. Firma realizuje obecnie duże zakupy swych strategicznych surowców ziołowych, czyli melisy lekarskiej oraz mięty pieprzowej. Skupowana melisa pochodzi w dużej mierze z rejonu Fajsławic, gdzie znajduje się jeden z oddziałów „Herbapol-Lublin” S.A. Zakończył się zbiór innych ziół, takich jak pokrzywa, lipa, krwawnik, rdest, skrzyp i dziurawiec. Czwarty kwartał to również czas pozyskiwania surowców korzeniowych, czyli kozłka lekarskiego, prawoślazu i mniszka. Ich skup będzie kontynuowany jeszcze na początku przyszłego roku.
Zbigniew Ostasz, Kierownik Zakupów Ziół w „Herbapol-Lublin” S.A., pozytywnie ocenia kończący się sezon zbiorów. – Nasze potrzeby w zakresie pozyskania surowców roślinnych są bardzo duże – podkreśla Zbigniew Ostasz. – Chodzi tu zarówno o ich wolumen, jak i różnorodność, gdyż nasza firma skupuje aż 70 ich rodzajów. Jest to więc ogromne wyzwanie, którego realizacja wymaga starannie zaplanowanych i sprawnie prowadzonych działań. Nasze wieloletnie doświadczenie w tym zakresie, jak i współpraca ze sprawdzonymi dostawcami, po raz kolejny pomogły nam osiągnąć założone cele zakupowe.
Wszystkie surowce pozyskane przez „Herbapol-Lublin S.A.” są poddawane badaniom, zgodnym z obowiązującymi normami i dodatkowymi standardami firmy. Ich potwierdzona, wysoka jakość jest gwarancją smaku i dobroczynnych właściwości powstających na ich bazie produktów marek Herbapol, Big-Active i Zioła Mnicha.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.