Komunikaty PR

Historia równości i różnorodności w Wedlu

2023-03-09  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Inf.pras. ( 3.11 MB )

1853 r.

Pierwsza wzmianka o kobietach. Założycielowi firmy, Karolowi Wedlowi w organizacji produkcji pomaga żona Karolina. 

Lata 1919-1923

Rodzinnym biznesem sprawnie zarządza Eugenia Wedlowa. Później kierownictwo objął jej syn – Jan Wedel. 

1922 r.

Od tego roku kobiety pracują w działach ekspedycji i sprzedaży.

1925 r.

Jan Wedel, chcąc unowocześniać zakład, przełamuje dotychczas panujące zawodowe tabu i zaczyna zatrudniać kobiety również w produkcji cukierniczej, co było dotąd typowo męskim zawodem. 

Lata 20-te

Kobiety zajmują w Wedlu stanowiska kierownicze. 

1931 r. 

Zaczął funkcjonować Klub Sportowy Rywal, w ramach którego sportowa reprezentacja Wedla (damska i męska) mogła trenować różne dyscypliny. Rok później do nowopowstałej sekcji kolarskiej przystąpiły także kobiety. Obecnie KS Rywal reaktywowano, dając pracownikom przestrzeń na rozwijanie sportowych pasji.

Lata 30-te

Reprezentacja kobiet w Wedlu stanowi 70 proc. załogi.

Lata współczesne 

Dziś damska reprezentacja stanowi blisko połowę zatrudnionych, również wśród stanowisk kierowniczych. To kobiety – profesjonalistki, kreatorki smaków i pasjonatki czekoladowej sztuki. 

Równe traktowanie oraz transparentność są dla nas priorytetem. Średnie odchylenie wynagrodzenia między kobietami a mężczyznami wynosi 1,82 proc. Działania w zakresie równości płac dwukrotnie doceniło jury konkursu Lidl Fair Pay. 

Jesteśmy firmą wielopokoleniową - pracują u nas osoby w różnym wieku, przedstawiciele 4 generacji. 

2021 r.

Wedel zostaje sygnatariuszem Karty Różnorodności koordynowanej Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 

Z inicjatywy załogi powstaje Grupa ds. Różnorodności „Mieszanka Wedlowska”, która działa na rzecz promowania różnorodności, równości i przeciwdziałania dyskryminacji. W efekcie jej działań powstaje oddolnie przygotowana “Deklaracja Różnorodności i Włączania” podkreślająca znaczenie powyższych wartości wśród pracowników. 

Od 2021 roku w Wedlu istnieje program CzekoSprawni, działający na rzecz aktywizacji zawodowej Osób z Niepełnosprawnościami. Za jego sprawą wskaźnik zatrudnienia OzN wzrósł w ciągu roku z blisko 1% do 4%. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych Biuro prasowe
2024-05-15 | 13:00

Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych

Miód, od wieków ceniony jest zarówno ze względu na swój wyjątkowy smak, jak i właściwości zdrowotne. Jego obecność w słodyczach, takich jak miodowe karmelki, to
Przemysł spożywczy Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?
2024-05-13 | 17:00

Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?

30. kwietnia br. w Paryżu odbyło się spotkanie, będące jednocześnie inauguracją kampanii GOOD MOVE, którego jednym z organizatorów było Stowarzyszenie Polskich
Przemysł spożywczy VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim
2024-05-09 | 01:00

VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim

VEGETA liderem w Europie [1] Marka VEGETA od 65 lat jest obecna na polskim rynku i towarzyszy konsumentom w codziennym przygotowywaniu posiłków. VEGETA Uniwersalna, to znana mieszanka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.