Komunikaty PR

Historia równości i różnorodności w Wedlu

2023-03-09  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Inf.pras. ( 3.11 MB )

1853 r.

Pierwsza wzmianka o kobietach. Założycielowi firmy, Karolowi Wedlowi w organizacji produkcji pomaga żona Karolina. 

Lata 1919-1923

Rodzinnym biznesem sprawnie zarządza Eugenia Wedlowa. Później kierownictwo objął jej syn – Jan Wedel. 

1922 r.

Od tego roku kobiety pracują w działach ekspedycji i sprzedaży.

1925 r.

Jan Wedel, chcąc unowocześniać zakład, przełamuje dotychczas panujące zawodowe tabu i zaczyna zatrudniać kobiety również w produkcji cukierniczej, co było dotąd typowo męskim zawodem. 

Lata 20-te

Kobiety zajmują w Wedlu stanowiska kierownicze. 

1931 r. 

Zaczął funkcjonować Klub Sportowy Rywal, w ramach którego sportowa reprezentacja Wedla (damska i męska) mogła trenować różne dyscypliny. Rok później do nowopowstałej sekcji kolarskiej przystąpiły także kobiety. Obecnie KS Rywal reaktywowano, dając pracownikom przestrzeń na rozwijanie sportowych pasji.

Lata 30-te

Reprezentacja kobiet w Wedlu stanowi 70 proc. załogi.

Lata współczesne 

Dziś damska reprezentacja stanowi blisko połowę zatrudnionych, również wśród stanowisk kierowniczych. To kobiety – profesjonalistki, kreatorki smaków i pasjonatki czekoladowej sztuki. 

Równe traktowanie oraz transparentność są dla nas priorytetem. Średnie odchylenie wynagrodzenia między kobietami a mężczyznami wynosi 1,82 proc. Działania w zakresie równości płac dwukrotnie doceniło jury konkursu Lidl Fair Pay. 

Jesteśmy firmą wielopokoleniową - pracują u nas osoby w różnym wieku, przedstawiciele 4 generacji. 

2021 r.

Wedel zostaje sygnatariuszem Karty Różnorodności koordynowanej Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 

Z inicjatywy załogi powstaje Grupa ds. Różnorodności „Mieszanka Wedlowska”, która działa na rzecz promowania różnorodności, równości i przeciwdziałania dyskryminacji. W efekcie jej działań powstaje oddolnie przygotowana “Deklaracja Różnorodności i Włączania” podkreślająca znaczenie powyższych wartości wśród pracowników. 

Od 2021 roku w Wedlu istnieje program CzekoSprawni, działający na rzecz aktywizacji zawodowej Osób z Niepełnosprawnościami. Za jego sprawą wskaźnik zatrudnienia OzN wzrósł w ciągu roku z blisko 1% do 4%. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.