ID Logistics rozpoczyna obsługę sklepu internetowego Lindt&Sprüngli
ID Logistics, specjalista w zakresie dedykowanych rozwiązań logistyki kontraktowej, rozszerzył współpracę z Lindt&Sprüngli (Poland), światowym liderem na rynku czekolady premium, i rozpoczął obsługę sprzedaży internetowej tego producenta w centrum dystrybucyjnym w Grodzisku Mazowieckim.
ID Logistics współpracuje z Lindt&Sprüngli (Poland) już od ponad 11 lat i zarządza jego jedynym w Polsce centrum dystrybucyjnym w Grodzisku Mazowieckim. Do tej pory składowane tu wyroby czekoladowe i praliny dostarczane były do ponad 800 punktów sprzedaży, w tym sklepów, sieci handlowych i hurtowni. Po rozszerzeniu współpracy między firmami, od 2 kwartału br. w grodziskim centrum dystrybucyjnym obsługiwane są także zamówienia e-commerce dla klientów robiących zakupy w sklepie online. To oznacza, że ID Logistics zapewnia teraz kompleksową obsługę magazynową wszystkich kanałów sprzedaży Lindt&Sprüngli (Poland).
- Dynamicznie rosnąca liczba zamówień sklepu online spowodowała, że zdecydowaliśmy się na uruchomienie ich centralnej obsługi w magazynie w Grodzisku. Dodatkowo chcieliśmy wykorzystać doświadczenie naszego partnera logistycznego, ID Logistics, w organizacji dystrybucji dla kanału e-commerce – mówi dr Filip Kamiński, kierownik ds. łańcucha dostaw, Lindt&Sprüngli (Poland).
Obsługa magazynowa i procesy dostosowane do e-commerce
W ramach obsługi e-commerce, ID Logistics odpowiada za przyjęcie zamówień, ich kompletację, pakowanie oraz przygotowanie do odbioru przez firmę kurierską, wraz z obsługą zwrotów i reklamacji.
- Rozszerzenie obsługi magazynowej, gdzie najmniejszą jednostką był karton, o fulfillment i kompletację zamówień pickingu sztukowego, wymagało zaprojektowania i wdrożenia nowych procesów. Wprowadziliśmy zmiany w organizacji miejsc składowania i kompletowania zamówień, wyznaczyliśmy też dedykowany zespół pracowników, którzy wzięli udział w szkoleniach prowadzonych przez naszego klienta – mówi Marcin Papuga, dyrektor centrum dystrybucyjnego w Grodzisku Mazowieckim.
Specjalna strefa co-packingu dla e-commerce
W grodziskim magazynie wydzielono dodatkową strefę co-packingu, tzw. dark store, z ograniczonym dostępem, dodatkowymi regałami do składowania i wyposażeniem dostosowanym do obsługi zamówień internetowych. Wykorzystano tu m.in. specjalne stoły i wózki do kompletacji zamówień, zainstalowano dodatkowe separatory do regałów. W ramach usługi co-packingu ID Logistics odpowiada za pakowanie zamówionych w e-sklepie wyrobów czekoladowych w specjalne opakowania firmowe Lindt&Sprüngli, z wkładami chłodzącymi. Przygotowywane są też spersonalizowane zestawy prezentowe, tj. gift boxy czy zestawy promocyjne PICK&MIX - Słodka Niespodzianka.
- Po uruchomieniu w bardzo szybkim tempie operacji dla e-commerce, w grodziskim centrum dystrybucji zaczęliśmy przygotowania do obsługi szczytu sprzedażowego, który zacznie się na jesieni. Wspólnie z Lindt&Sprüngli będziemy też wdrażać kolejne rozwiązania, w tym automatyzację, które zwiększą efektywność procesów magazynowych, zarówno dla e-commerce jak i sprzedaży stacjonarnej – zapowiada Marcin Papuga.
Centrum dystrybucyjne Lindt&Sprüngli w Grodzisku Mazowieckim o powierzchni 7,6 tys. mkw., z 13 tys. miejsc paletowych, uruchomione zostało w czerwcu 2020 r. Obiekt spełnia restrykcyjne wymogi związane ze składowaniem i obsługą logistyczną produktów wrażliwych, do jakich zaliczają się czekolady i wyroby czekoladowe. Utrzymywana jest tu ściśle kontrolowana temperatura 12°-16°C, z zachowaniem stałego poziomu wilgotności powietrza na poziomie maks. 65 proc. Zespół ID Logistics zarządza kompleksowymi procesami magazynowymi dla sprzedaży stacjonarnej i e-commerce (składowanie, zarządzanie zapasami, kompletowanie zamówień, co-packing, obsługa zwrotów i reklamacji) oraz dystrybucję wyrobów czekoladowych do punktów dostaw (dedykowany transport FTL).
Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"
DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.