ID Logistics rozpoczyna obsługę sklepu internetowego Lindt&Sprüngli
ID Logistics, specjalista w zakresie dedykowanych rozwiązań logistyki kontraktowej, rozszerzył współpracę z Lindt&Sprüngli (Poland), światowym liderem na rynku czekolady premium, i rozpoczął obsługę sprzedaży internetowej tego producenta w centrum dystrybucyjnym w Grodzisku Mazowieckim.
ID Logistics współpracuje z Lindt&Sprüngli (Poland) już od ponad 11 lat i zarządza jego jedynym w Polsce centrum dystrybucyjnym w Grodzisku Mazowieckim. Do tej pory składowane tu wyroby czekoladowe i praliny dostarczane były do ponad 800 punktów sprzedaży, w tym sklepów, sieci handlowych i hurtowni. Po rozszerzeniu współpracy między firmami, od 2 kwartału br. w grodziskim centrum dystrybucyjnym obsługiwane są także zamówienia e-commerce dla klientów robiących zakupy w sklepie online. To oznacza, że ID Logistics zapewnia teraz kompleksową obsługę magazynową wszystkich kanałów sprzedaży Lindt&Sprüngli (Poland).
- Dynamicznie rosnąca liczba zamówień sklepu online spowodowała, że zdecydowaliśmy się na uruchomienie ich centralnej obsługi w magazynie w Grodzisku. Dodatkowo chcieliśmy wykorzystać doświadczenie naszego partnera logistycznego, ID Logistics, w organizacji dystrybucji dla kanału e-commerce – mówi dr Filip Kamiński, kierownik ds. łańcucha dostaw, Lindt&Sprüngli (Poland).
Obsługa magazynowa i procesy dostosowane do e-commerce
W ramach obsługi e-commerce, ID Logistics odpowiada za przyjęcie zamówień, ich kompletację, pakowanie oraz przygotowanie do odbioru przez firmę kurierską, wraz z obsługą zwrotów i reklamacji.
- Rozszerzenie obsługi magazynowej, gdzie najmniejszą jednostką był karton, o fulfillment i kompletację zamówień pickingu sztukowego, wymagało zaprojektowania i wdrożenia nowych procesów. Wprowadziliśmy zmiany w organizacji miejsc składowania i kompletowania zamówień, wyznaczyliśmy też dedykowany zespół pracowników, którzy wzięli udział w szkoleniach prowadzonych przez naszego klienta – mówi Marcin Papuga, dyrektor centrum dystrybucyjnego w Grodzisku Mazowieckim.
Specjalna strefa co-packingu dla e-commerce
W grodziskim magazynie wydzielono dodatkową strefę co-packingu, tzw. dark store, z ograniczonym dostępem, dodatkowymi regałami do składowania i wyposażeniem dostosowanym do obsługi zamówień internetowych. Wykorzystano tu m.in. specjalne stoły i wózki do kompletacji zamówień, zainstalowano dodatkowe separatory do regałów. W ramach usługi co-packingu ID Logistics odpowiada za pakowanie zamówionych w e-sklepie wyrobów czekoladowych w specjalne opakowania firmowe Lindt&Sprüngli, z wkładami chłodzącymi. Przygotowywane są też spersonalizowane zestawy prezentowe, tj. gift boxy czy zestawy promocyjne PICK&MIX - Słodka Niespodzianka.
- Po uruchomieniu w bardzo szybkim tempie operacji dla e-commerce, w grodziskim centrum dystrybucji zaczęliśmy przygotowania do obsługi szczytu sprzedażowego, który zacznie się na jesieni. Wspólnie z Lindt&Sprüngli będziemy też wdrażać kolejne rozwiązania, w tym automatyzację, które zwiększą efektywność procesów magazynowych, zarówno dla e-commerce jak i sprzedaży stacjonarnej – zapowiada Marcin Papuga.
Centrum dystrybucyjne Lindt&Sprüngli w Grodzisku Mazowieckim o powierzchni 7,6 tys. mkw., z 13 tys. miejsc paletowych, uruchomione zostało w czerwcu 2020 r. Obiekt spełnia restrykcyjne wymogi związane ze składowaniem i obsługą logistyczną produktów wrażliwych, do jakich zaliczają się czekolady i wyroby czekoladowe. Utrzymywana jest tu ściśle kontrolowana temperatura 12°-16°C, z zachowaniem stałego poziomu wilgotności powietrza na poziomie maks. 65 proc. Zespół ID Logistics zarządza kompleksowymi procesami magazynowymi dla sprzedaży stacjonarnej i e-commerce (składowanie, zarządzanie zapasami, kompletowanie zamówień, co-packing, obsługa zwrotów i reklamacji) oraz dystrybucję wyrobów czekoladowych do punktów dostaw (dedykowany transport FTL).
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.