Komunikaty PR

IPA weszło do piwnej codzienności

2021-10-29  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania YourIPA ( 0.09 MB )

Jeszcze 10 lat temu prawie nikt o nim nie słyszał, a teraz ponad pół miliona Polaków deklaruje, że najbardziej lubi piwo w stylu IPA – znacznie bogatsze w smaki i aromaty niż typowe jasne piwa koncernowe. Dlatego Browar PINTA, który warzy najwięcej IPA wśród polskich browarów rzemieślniczych, postanowił pomóc India Pale Ale w dalszym wychodzeniu z niszy i wprowadził na rynek serię przystępnych i łatwo dostępnych ip na każdy dzień tygodnia. 

– W Polsce zdecydowana większość ludzi nadal wybiera piwa kierując się ich barwą lub smakiem, a nie stylem, ale piwna świadomość stale rośnie i to jest jedno z największych osiągnięć browarów rzemieślniczych – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA, pionierów piwnej rewolucji w Polsce.

Według badania ABR Sesta „Preferencje piwne Polaków”, w sierpniu 2021 roku 2% respondentów pijących piwa preferowało te w stylu IPA/APA. Mają z czego wybierać, ponieważ IPA, czyli India Pale Ale jest od kilku lat najczęściej warzonym stylem piwa w Polsce. Według portalu Piwna Zwrotnica, ponad jedna trzecia spośród 2071 premierowych piw uwarzonych przez wszystkie browary w Polsce w 2020 roku to były różne warianty IPA.

Ich największymi odbiorcami są wielbiciele piw rzemieślniczych. Spośród 8 najpopularniejszych piw Browaru PINTA aż 5 to są różne warianty piw w stylu IPA. Razem stanowią one ponad 40% produkcji browaru, z czego niemal 20% to „Atak Chmielu”, pierwsze komercyjne IPA i pierwsze piwo piwnej rewolucji w Polsce. 

Ale IPA warzą w naszym kraju nie tylko browary rzemieślnicze lub regionalne. W ciągu roku Grupa Żywiec i Kompania Piwowarska sprzedają w sklepach detalicznych więcej swoich ip niż wszystkie polskie browary rzemieślnicze razem wzięte. Cały czas jednak wśród piwnych stylów rozpoznawanych przez Polaków dwa-trzy razy większą popularnością od IPA cieszą się m.in. piwa pszeniczne i pilsy. 

– Prawdziwe IPA jest napakowane chmielem jak plantacje w dolinie Yakima, co czyni takie piwo droższym od wielu innych, ale my daliśmy radę nachmielić nasze „IPY na co dzień” kilkoma odmianami chmielu, zachowując przy tym ceny akceptowalne przez klientów, czyli poniżej 10 zł za półlitrową butelkę rzemieślniczego piwa – mówi Ziemowit Fałat.

Dzięki temu rasowe DDH IPA/ DIPA, czyli podwójnie chmielone na zimno klasyczne lub podwójne IPA – chmielone najpierw w kotle warzelnym podczas gotowania brzeczki, później w kadzi whirlpool w trakcie odwirowania i na końcu na zimno w tanku – można kupić nie tylko w sklepach specjalistycznych i najlepszych pubach, ale też premierowo w sieci sklepów Lidl. W zależności od użytych odmian chmielu „Psst… It’s Your … IPA” może mieć aromaty m.in. cytrusowe, tropikalne, żywiczne, kwiatowe, owocowe lub korzenne.

Na razie „codzienne IPA” PINTY istnieje w wersji od poniedziałku do czwartku: Monday, Tuesday, Wednesday i Thursday, ale w nieodległych planach warzelni browaru z Wieprza jest też piątek z weekendem. Jeśli IPA na każdy dzień tygodnia posmakuje konsumentom, to jej kolejne warki raczej będą mieć inne receptury, żeby przyciągać bogactwem wariantów i różnorodnością stylu IPA. – Może dzięki temu jeszcze więcej osób polubi IPA – dodaje Ziemowit Fałat. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Queris rozpoczyna kampanię MESOZOIK. Nowa era produkcji Biuro prasowe
2024-05-07 | 13:30

Queris rozpoczyna kampanię "MESOZOIK. Nowa era produkcji"

Producent i dostawca systemu Queris MES oraz innych rozwiązań dla produkcji, rozpoczął szeroką kampanię kierowaną do producentów branży spożywczej i FMCG. W ramach działań
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych

Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.

Transport

Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie

Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok  temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.

Ochrona środowiska

Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe

Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.