Komunikaty PR

Jak wygląda ich praca? Znani zainspirowali młodzież do udziału w konkursie

2021-02-04  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania wawel ( 1.35 MB )

Kim chcę być, gdy dorosnę? To pytanie zadaje sobie tysiące młodych ludzi. Wybór idealnego zawodu to niełatwa sprawa… Fundacja “Wawel z Rodziną” przygotowała dla dzieci i młodzieży program edukacyjny pod nazwą #DobraRobotaChallenge, mający ich wesprzeć w podejmowaniu tych trudnych decyzji. Do programu dołączyło grono znanych, ciekawych osób, które od kuchni pokazały jak wygląda ich zawód. W ten sposób chcieli zainspirować młodzież do podjęcia decyzji, w którym kierunku dalej mogą podążać. Rąbka tajemnicy jak wygląda dzień pracy uchylił m.in. Prezydent Miasta Krakowa - Profesor Jacek Majchrowski, dziennikarz radiowy Irek Jakubek, czy też wokalista zespołu Feel - Piotr Kupicha. Organizator akcji przygotował materiały edukacyjne ułatwiające przeprowadzenie zajęć z dziećmi z klas VII-VIII szkół podstawowych oraz z klas szkół ponadpodstawowych. Do programu zgłosiło się aż 255 szkół i placówek opiekuńczych. Co więcej, dzieci wykonując zadania z gwiazdką mogły wziąć udział w konkursie.

W ramach przygotowanych materiałów edukacyjnych nauczyciele i wychowawcy mieli do dyspozycji scenariusze do przeprowadzenia trzech lekcji: “Zawody wczoraj, dziś, jutro”, „Jak wygląda dzień pracy w różnych zawodach” i „Pasja, a zawód”. Zajęcia te miały na celu wesprzeć młodych ludzi w planowaniu ścieżki zawodowej i trafnego podjęcia decyzji dotyczącej wyboru szkoły czy uczelni, w której będą kontynuować naukę. Do skryptów znane osoby przygotowały interesujące materiały filmowe, w których “od środka” pokazują, na czym polega ich praca. Przekrój zawodów pokazanych w filmach był tak różnorodny jak dzisiejszy rynek pracy. Swój film - oprócz wymienionych już osób - nagrał również podróżnik Janusz Gałka, influencer manager Grzegorz Paliś, ordynator Oddziału Chorób Wewnętrznych ze Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego w Krakowie, dr Lech Kucharski, a także psycholog Alicja Szarapanowska-Walkiewicz. W sumie pod hashtagiem #dobrarobotachallenge dostępnych jest ponad 20 filmów, w których różni ludzie opowiadają o swoim niezwykłym zawodzie.

Akcji towarzyszył także konkurs, w którym należało wykonać wszystkie polecenia opisane w materiałach dydaktycznych, jako „Zadania z gwiazdką”, a następnie sfotografować efekt pracy i przesłać na adres mailowy Fundacji. Nadesłane prace prezentowały wysoki poziom pomysłowości, kreatywności i zaangażowania włożonego w ich wykonanie. Wyobrażenie młodzieży o niektórych zawodach było zupełnie inne niż wypowiedzi znanych osób na temat ich pracy, którą wykonują. Obejrzenie filmów na temat poszczególnych zawodów zobrazowało młodym ludziom, na czym dany zawód polega w rzeczywistości. Na zwycięzców konkursu czekały słodkie nagrody od marki Wawel. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.