Komunikaty PR

Jak wygląda ich praca? Znani zainspirowali młodzież do udziału w konkursie

2021-02-04  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania wawel ( 1.35 MB )

Kim chcę być, gdy dorosnę? To pytanie zadaje sobie tysiące młodych ludzi. Wybór idealnego zawodu to niełatwa sprawa… Fundacja “Wawel z Rodziną” przygotowała dla dzieci i młodzieży program edukacyjny pod nazwą #DobraRobotaChallenge, mający ich wesprzeć w podejmowaniu tych trudnych decyzji. Do programu dołączyło grono znanych, ciekawych osób, które od kuchni pokazały jak wygląda ich zawód. W ten sposób chcieli zainspirować młodzież do podjęcia decyzji, w którym kierunku dalej mogą podążać. Rąbka tajemnicy jak wygląda dzień pracy uchylił m.in. Prezydent Miasta Krakowa - Profesor Jacek Majchrowski, dziennikarz radiowy Irek Jakubek, czy też wokalista zespołu Feel - Piotr Kupicha. Organizator akcji przygotował materiały edukacyjne ułatwiające przeprowadzenie zajęć z dziećmi z klas VII-VIII szkół podstawowych oraz z klas szkół ponadpodstawowych. Do programu zgłosiło się aż 255 szkół i placówek opiekuńczych. Co więcej, dzieci wykonując zadania z gwiazdką mogły wziąć udział w konkursie.

W ramach przygotowanych materiałów edukacyjnych nauczyciele i wychowawcy mieli do dyspozycji scenariusze do przeprowadzenia trzech lekcji: “Zawody wczoraj, dziś, jutro”, „Jak wygląda dzień pracy w różnych zawodach” i „Pasja, a zawód”. Zajęcia te miały na celu wesprzeć młodych ludzi w planowaniu ścieżki zawodowej i trafnego podjęcia decyzji dotyczącej wyboru szkoły czy uczelni, w której będą kontynuować naukę. Do skryptów znane osoby przygotowały interesujące materiały filmowe, w których “od środka” pokazują, na czym polega ich praca. Przekrój zawodów pokazanych w filmach był tak różnorodny jak dzisiejszy rynek pracy. Swój film - oprócz wymienionych już osób - nagrał również podróżnik Janusz Gałka, influencer manager Grzegorz Paliś, ordynator Oddziału Chorób Wewnętrznych ze Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego w Krakowie, dr Lech Kucharski, a także psycholog Alicja Szarapanowska-Walkiewicz. W sumie pod hashtagiem #dobrarobotachallenge dostępnych jest ponad 20 filmów, w których różni ludzie opowiadają o swoim niezwykłym zawodzie.

Akcji towarzyszył także konkurs, w którym należało wykonać wszystkie polecenia opisane w materiałach dydaktycznych, jako „Zadania z gwiazdką”, a następnie sfotografować efekt pracy i przesłać na adres mailowy Fundacji. Nadesłane prace prezentowały wysoki poziom pomysłowości, kreatywności i zaangażowania włożonego w ich wykonanie. Wyobrażenie młodzieży o niektórych zawodach było zupełnie inne niż wypowiedzi znanych osób na temat ich pracy, którą wykonują. Obejrzenie filmów na temat poszczególnych zawodów zobrazowało młodym ludziom, na czym dany zawód polega w rzeczywistości. Na zwycięzców konkursu czekały słodkie nagrody od marki Wawel. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Queris rozpoczyna kampanię MESOZOIK. Nowa era produkcji Biuro prasowe
2024-05-07 | 13:30

Queris rozpoczyna kampanię "MESOZOIK. Nowa era produkcji"

Producent i dostawca systemu Queris MES oraz innych rozwiązań dla produkcji, rozpoczął szeroką kampanię kierowaną do producentów branży spożywczej i FMCG. W ramach działań
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych

Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.

Transport

Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie

Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok  temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.

Ochrona środowiska

Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe

Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.