Komunikaty PR

Jak wygląda ich praca? Znani zainspirowali młodzież do udziału w konkursie

2021-02-04  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania wawel ( 1.35 MB )

Kim chcę być, gdy dorosnę? To pytanie zadaje sobie tysiące młodych ludzi. Wybór idealnego zawodu to niełatwa sprawa… Fundacja “Wawel z Rodziną” przygotowała dla dzieci i młodzieży program edukacyjny pod nazwą #DobraRobotaChallenge, mający ich wesprzeć w podejmowaniu tych trudnych decyzji. Do programu dołączyło grono znanych, ciekawych osób, które od kuchni pokazały jak wygląda ich zawód. W ten sposób chcieli zainspirować młodzież do podjęcia decyzji, w którym kierunku dalej mogą podążać. Rąbka tajemnicy jak wygląda dzień pracy uchylił m.in. Prezydent Miasta Krakowa - Profesor Jacek Majchrowski, dziennikarz radiowy Irek Jakubek, czy też wokalista zespołu Feel - Piotr Kupicha. Organizator akcji przygotował materiały edukacyjne ułatwiające przeprowadzenie zajęć z dziećmi z klas VII-VIII szkół podstawowych oraz z klas szkół ponadpodstawowych. Do programu zgłosiło się aż 255 szkół i placówek opiekuńczych. Co więcej, dzieci wykonując zadania z gwiazdką mogły wziąć udział w konkursie.

W ramach przygotowanych materiałów edukacyjnych nauczyciele i wychowawcy mieli do dyspozycji scenariusze do przeprowadzenia trzech lekcji: “Zawody wczoraj, dziś, jutro”, „Jak wygląda dzień pracy w różnych zawodach” i „Pasja, a zawód”. Zajęcia te miały na celu wesprzeć młodych ludzi w planowaniu ścieżki zawodowej i trafnego podjęcia decyzji dotyczącej wyboru szkoły czy uczelni, w której będą kontynuować naukę. Do skryptów znane osoby przygotowały interesujące materiały filmowe, w których “od środka” pokazują, na czym polega ich praca. Przekrój zawodów pokazanych w filmach był tak różnorodny jak dzisiejszy rynek pracy. Swój film - oprócz wymienionych już osób - nagrał również podróżnik Janusz Gałka, influencer manager Grzegorz Paliś, ordynator Oddziału Chorób Wewnętrznych ze Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego w Krakowie, dr Lech Kucharski, a także psycholog Alicja Szarapanowska-Walkiewicz. W sumie pod hashtagiem #dobrarobotachallenge dostępnych jest ponad 20 filmów, w których różni ludzie opowiadają o swoim niezwykłym zawodzie.

Akcji towarzyszył także konkurs, w którym należało wykonać wszystkie polecenia opisane w materiałach dydaktycznych, jako „Zadania z gwiazdką”, a następnie sfotografować efekt pracy i przesłać na adres mailowy Fundacji. Nadesłane prace prezentowały wysoki poziom pomysłowości, kreatywności i zaangażowania włożonego w ich wykonanie. Wyobrażenie młodzieży o niektórych zawodach było zupełnie inne niż wypowiedzi znanych osób na temat ich pracy, którą wykonują. Obejrzenie filmów na temat poszczególnych zawodów zobrazowało młodym ludziom, na czym dany zawód polega w rzeczywistości. Na zwycięzców konkursu czekały słodkie nagrody od marki Wawel. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.