Komunikaty PR

Kaufland partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2022-04-22  |  12:45
Biuro prasowe

W drodze do zrównoważonego rozwoju ważną rolę pełnią sojusze i partnerstwa, które umożliwiają wymianę wiedzy i doświadczeń, a przede wszystkim jednoczą różne podmioty w realizacji SDGs. Świadoma tego jest m.in. sieć Kaufland, która od 1 kwietnia br. stała się partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu – organizacji zrzeszającej od ponad 20 lat przedsiębiorstwa działające zgodnie z koncepcją CSR.  

Partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu mogą zostać firmy, które wykazują konkretne osiągnięcia w obszarze zrównoważonego rozwoju. W sieci Kaufland odpowiedzialność wobec ludzi i środowiska naturalnego jest wpisana w strategię biznesową przedsiębiorstwa. Firma jest już członkiem Polskiego Paktu Plastikowego, Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego, jest także sygnatariuszem Karty Różnorodności oraz Partnerstwa na rzecz Realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce. Detalista w swoich działaniach koncentruje się przede wszystkim na promocji świadomego odżywiania, przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, poprawie dobrostanu zwierząt oraz ochronie klimatu. Kaufland, jako członek Programu Partnerstwa FOB, będzie dzielił się dobrymi praktykami z wymienionych obszarów, a także sam czerpał z inspiracji, badań i najnowszych rozwiązań rynkowych prezentowanych przez pozostałe firmy zrzeszone w organizacji. Sieć podejmie także działania mające na celu popularyzację standardów etycznego postępowania biznesu. 

- W firmie Kaufland jesteśmy świadomi swojej odpowiedzialności wobec pracowników, klientów, dostawców i lokalnych społeczności, dlatego od ponad 20 lat konsekwentnie realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju. Nasze działania prowadzimy zgodnie z hasłem „Zróbmy to razem”, ponieważ w realizacji celów SDG kluczowe jest współdziałanie różnych podmiotów, w tym przedstawicieli biznesu, polityki i organizacji pozarządowych. Wierzymy, że jako partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu będziemy mogli zacieśnić współpracę na tym polu i jeszcze efektywniej pracować nad realizacją Agendy 2030 – tłumaczy Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

- Program Partnerstwa FOB jest platformą umożliwiającą firmom rozwój i poszerzanie wiedzy o obszarach ESG, dzielenie się dobrymi praktykami oraz wyzwaniami w zakresie odpowiedzialności biznesu. Cieszymy się, że coraz więcej przedsiębiorstw w Polsce chce w sposób strategiczny realizować działania z zakresu CSR i z przyjemnością witamy w tym gronie sieć Kaufland – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest jedną z organizacji, z którą Kaufland nawiązał współpracę w obszarze zrównoważonego rozwoju. Od dwóch lat detalista jest członkiem Polskiego Paktu Plastikowego, gdzie wypracowuje rozwiązania gospodarki obiegu zamkniętego. Jako partner Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego sieć stawia na odpowiedzialny charakter upraw i w produktach marek własnych wykorzystuje wyłącznie certyfikowany olej palmowy. Będąc pracodawcą, którego siłą jest różnorodność zespołu, Kaufland stał się sygnatariuszem Karty Różnorodności zainicjowanej i koordynowanej również przez FOB międzynarodowej inicjatywy pod auspicjami Komisji Europejskiej, przez co zobowiązał się do promocji polityki diversity & inclusion w miejscu pracy. Aby wyrazić poparcie wizji rozwoju świata zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w 2020 r. Kaufland przystąpił również do Partnerstwa na rzecz realizacji SDGs w Polsce i regularnie dzieli się swoimi praktykami w newsletterze Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.