Komunikaty PR

Kaufland partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2022-04-22  |  12:45
Biuro prasowe

W drodze do zrównoważonego rozwoju ważną rolę pełnią sojusze i partnerstwa, które umożliwiają wymianę wiedzy i doświadczeń, a przede wszystkim jednoczą różne podmioty w realizacji SDGs. Świadoma tego jest m.in. sieć Kaufland, która od 1 kwietnia br. stała się partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu – organizacji zrzeszającej od ponad 20 lat przedsiębiorstwa działające zgodnie z koncepcją CSR.  

Partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu mogą zostać firmy, które wykazują konkretne osiągnięcia w obszarze zrównoważonego rozwoju. W sieci Kaufland odpowiedzialność wobec ludzi i środowiska naturalnego jest wpisana w strategię biznesową przedsiębiorstwa. Firma jest już członkiem Polskiego Paktu Plastikowego, Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego, jest także sygnatariuszem Karty Różnorodności oraz Partnerstwa na rzecz Realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce. Detalista w swoich działaniach koncentruje się przede wszystkim na promocji świadomego odżywiania, przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, poprawie dobrostanu zwierząt oraz ochronie klimatu. Kaufland, jako członek Programu Partnerstwa FOB, będzie dzielił się dobrymi praktykami z wymienionych obszarów, a także sam czerpał z inspiracji, badań i najnowszych rozwiązań rynkowych prezentowanych przez pozostałe firmy zrzeszone w organizacji. Sieć podejmie także działania mające na celu popularyzację standardów etycznego postępowania biznesu. 

- W firmie Kaufland jesteśmy świadomi swojej odpowiedzialności wobec pracowników, klientów, dostawców i lokalnych społeczności, dlatego od ponad 20 lat konsekwentnie realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju. Nasze działania prowadzimy zgodnie z hasłem „Zróbmy to razem”, ponieważ w realizacji celów SDG kluczowe jest współdziałanie różnych podmiotów, w tym przedstawicieli biznesu, polityki i organizacji pozarządowych. Wierzymy, że jako partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu będziemy mogli zacieśnić współpracę na tym polu i jeszcze efektywniej pracować nad realizacją Agendy 2030 – tłumaczy Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

- Program Partnerstwa FOB jest platformą umożliwiającą firmom rozwój i poszerzanie wiedzy o obszarach ESG, dzielenie się dobrymi praktykami oraz wyzwaniami w zakresie odpowiedzialności biznesu. Cieszymy się, że coraz więcej przedsiębiorstw w Polsce chce w sposób strategiczny realizować działania z zakresu CSR i z przyjemnością witamy w tym gronie sieć Kaufland – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest jedną z organizacji, z którą Kaufland nawiązał współpracę w obszarze zrównoważonego rozwoju. Od dwóch lat detalista jest członkiem Polskiego Paktu Plastikowego, gdzie wypracowuje rozwiązania gospodarki obiegu zamkniętego. Jako partner Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego sieć stawia na odpowiedzialny charakter upraw i w produktach marek własnych wykorzystuje wyłącznie certyfikowany olej palmowy. Będąc pracodawcą, którego siłą jest różnorodność zespołu, Kaufland stał się sygnatariuszem Karty Różnorodności zainicjowanej i koordynowanej również przez FOB międzynarodowej inicjatywy pod auspicjami Komisji Europejskiej, przez co zobowiązał się do promocji polityki diversity & inclusion w miejscu pracy. Aby wyrazić poparcie wizji rozwoju świata zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w 2020 r. Kaufland przystąpił również do Partnerstwa na rzecz realizacji SDGs w Polsce i regularnie dzieli się swoimi praktykami w newsletterze Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha! Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:00

Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!

Monster Munch ogłasza start wyjątkowej loterii, której motywem przewodnim jest promowanie bezpiecznej jazdy na rowerze oraz korzyści płynących z kolarstwa. Do wygrania są
Przemysł spożywczy Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.