Komunikaty PR

Kolejna edycja Uber Eats Cravings: nie lubimy cebuli i chętniej jemy zdrowo

2022-02-08  |  17:00

Znane przysłowie mówi: „przez żołądek do serca”. Uber Eats przyjrzał się danym pochodzącym z zamówień Polaków, by sprawdzić, jakie kulinaria kochają Polacy. Jak miniony rok odbił się na trendach w naszych zamówieniach? Użytkownicy z którego miasta pozostawiają najmilsze komentarze swoim ulubionym restauracjom oraz jaka jest rekordowa liczba zamówień złożona z jednej restauracji?

Cravings Report to specjalne zestawienie, stworzone na podstawie zagregowanych danych, pochodzących z zamówień za pośrednictwem Uber Eats. Poprzednie edycje pokazały, że spór o ananasa na pizzy pozostaje nierozstrzygnięty, dlatego tym razem firma przyjrzała się nie tylko zachciankom, ale także nawykom konsumentów.

Jak personalizujemy dania?

Każdy z nas ma własne ulubione gastronomiczne kompozycje oraz dodatki, bez których nie może żyć… lub takie, których unika. Nie boimy się też tego mówić na głos - według danych pochodzących z platformy prawie co dziesiąte zamówienie zawiera specjalne prośby dotyczące składu potraw. Najczęściej o modyfikacje proszą mieszkańcy Krakowa, Lublina oraz Stalowej Woli. Najmniej z tej możliwości korzystają użytkownicy z Białegostoku, Śląska i Bydgoszczy.

Cebula non grata

Według analizy komentarzy ze specjalnymi życzeniami do zamówień, Polacy najczęściej rezygnują z cebuli - bez względu na dzień, porę roku oraz położenie geograficzne. “Bez cebuli” jest najpopularniejszą prośbą aż w trzynastu miastach, w których funkcjonuje aplikacja. Mieszkańcy Płocka natomiast najczęściej proszą o usunięcie pomidora. Kolejnymi składnikami, z których rezygnujemy, są kolendra, surówka oraz jalapeno. Dane z zamówień wskazują, że Polacy są umiarkowanymi fanami ostrych wrażeń, gdyż najczęściej zwracamy się z prośbą o sos mieszany lub czosnkowy. 

Mimo że często wykluczamy mniej lubiane warzywa, nadal lubimy jeść zdrowo. W 2021 roku Polacy złożyli ponad ćwierć miliona zamówień z restauracji znajdujących się w kategorii “Zdrowe”. Taką kuchnię najczęściej wybierają mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania oraz Łodzi.

Doceniamy dostawę

Uber Eats przyjrzał się również danym dotyczącym liczby zamawianych potraw. Miastami z największą liczbą zamówień w stosunku do populacji są kolejno: Warszawa, Kraków, Wrocław oraz Poznań. Zarówno w obecnej, jak i w historycznej stolicy naszego kraju, suma wszystkich zamówień przekroczyła dwukrotnie liczbę mieszkańców.

Obfitość restauracji dostępnych w aplikacji to szansa na sprawdzanie nowych kuchni. Gdybyśmy chcieli spróbować codziennie zamawiać z innej restauracji w kraju, potrzebowalibyśmy aż 5 lat na sprawdzenie wszystkich. Z reguły jednak pozostajemy wierni ulubionym smakom. Jeden z mieszkańców Warszawy w szczególności upodobał sobie ofertę restauracji India Express by Mandala, w której złożył aż 774 zamówień w ciągu roku. Liczba jest szczególnie imponująca, gdyż na drugim miejscu znajduje się fan restauracji Pan Struś, z której zamówił “zaledwie” 419 razy w ciągu 12 miesięcy.

W pierwszej dziesiątce lokalnych restauracji oznaczonych jako “ulubione” znalazły się:

  1. Rico
  2. Hypno Truck
  3. Horapa
  4. L’olivo 
  5. Pełną Parą
  6. El Gordito
  7. Ramen People
  8. Kura Warzyw
  9. Nanaki Sushi
  10. Moa Burger

Najdroższe zamówienie, jakie zostało zrealizowane za pośrednictwem Uber Eats w 2021 roku, było dostarczone z restauracji Sakana Sushi i wynosiło 551 zł. W czołówce znalazły się również zamówienia z Wypieczeni.pl (438,35 zł) oraz Boska Włoska (348,27 zł).

Tren(d)y w komentarzach

Po każdym zamówieniu Uber Eats zachęca do oceny zarówno posiłku, jak i samej dostawy. Na podstawie pozostawionych opinii możemy podzielić użytkowników na kilka kategorii:

  1. Zen - jest to kategoria użytkowników, którzy bez względu na czas dostawy czy drobne uchybienia, zawsze podkreślają swoją satysfakcję i zadowolenie, pozostawiając “dziękuję” na końcu komentarza.
  2. Perfekcjoniści - doceniają swoje ulubione restauracje i stoją na straży ich jakości. W komentarzu dadzą znać, czy zabrakło fety, którą zastali w pudełku przy poprzednim zamówieniu… a nawet sprawdzą, czy waga frytek wymieniona w ofercie zgadza się ze stanem faktycznym.
  3. Strażnicy - to ci, którzy kontaktują się z restauracją, pozostawiając najbardziej szczegółowe komentarze. Z reguły nie mają za złe drobnych uchybień, ale czują się w obowiązku poinformowania o sytuacji. Lubią też pytać o sekrety przepisów ich ulubionych dań.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.