Komunikaty PR

Kolejna edycja Uber Eats Cravings: nie lubimy cebuli i chętniej jemy zdrowo

2022-02-08  |  17:00

Znane przysłowie mówi: „przez żołądek do serca”. Uber Eats przyjrzał się danym pochodzącym z zamówień Polaków, by sprawdzić, jakie kulinaria kochają Polacy. Jak miniony rok odbił się na trendach w naszych zamówieniach? Użytkownicy z którego miasta pozostawiają najmilsze komentarze swoim ulubionym restauracjom oraz jaka jest rekordowa liczba zamówień złożona z jednej restauracji?

Cravings Report to specjalne zestawienie, stworzone na podstawie zagregowanych danych, pochodzących z zamówień za pośrednictwem Uber Eats. Poprzednie edycje pokazały, że spór o ananasa na pizzy pozostaje nierozstrzygnięty, dlatego tym razem firma przyjrzała się nie tylko zachciankom, ale także nawykom konsumentów.

Jak personalizujemy dania?

Każdy z nas ma własne ulubione gastronomiczne kompozycje oraz dodatki, bez których nie może żyć… lub takie, których unika. Nie boimy się też tego mówić na głos - według danych pochodzących z platformy prawie co dziesiąte zamówienie zawiera specjalne prośby dotyczące składu potraw. Najczęściej o modyfikacje proszą mieszkańcy Krakowa, Lublina oraz Stalowej Woli. Najmniej z tej możliwości korzystają użytkownicy z Białegostoku, Śląska i Bydgoszczy.

Cebula non grata

Według analizy komentarzy ze specjalnymi życzeniami do zamówień, Polacy najczęściej rezygnują z cebuli - bez względu na dzień, porę roku oraz położenie geograficzne. “Bez cebuli” jest najpopularniejszą prośbą aż w trzynastu miastach, w których funkcjonuje aplikacja. Mieszkańcy Płocka natomiast najczęściej proszą o usunięcie pomidora. Kolejnymi składnikami, z których rezygnujemy, są kolendra, surówka oraz jalapeno. Dane z zamówień wskazują, że Polacy są umiarkowanymi fanami ostrych wrażeń, gdyż najczęściej zwracamy się z prośbą o sos mieszany lub czosnkowy. 

Mimo że często wykluczamy mniej lubiane warzywa, nadal lubimy jeść zdrowo. W 2021 roku Polacy złożyli ponad ćwierć miliona zamówień z restauracji znajdujących się w kategorii “Zdrowe”. Taką kuchnię najczęściej wybierają mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania oraz Łodzi.

Doceniamy dostawę

Uber Eats przyjrzał się również danym dotyczącym liczby zamawianych potraw. Miastami z największą liczbą zamówień w stosunku do populacji są kolejno: Warszawa, Kraków, Wrocław oraz Poznań. Zarówno w obecnej, jak i w historycznej stolicy naszego kraju, suma wszystkich zamówień przekroczyła dwukrotnie liczbę mieszkańców.

Obfitość restauracji dostępnych w aplikacji to szansa na sprawdzanie nowych kuchni. Gdybyśmy chcieli spróbować codziennie zamawiać z innej restauracji w kraju, potrzebowalibyśmy aż 5 lat na sprawdzenie wszystkich. Z reguły jednak pozostajemy wierni ulubionym smakom. Jeden z mieszkańców Warszawy w szczególności upodobał sobie ofertę restauracji India Express by Mandala, w której złożył aż 774 zamówień w ciągu roku. Liczba jest szczególnie imponująca, gdyż na drugim miejscu znajduje się fan restauracji Pan Struś, z której zamówił “zaledwie” 419 razy w ciągu 12 miesięcy.

W pierwszej dziesiątce lokalnych restauracji oznaczonych jako “ulubione” znalazły się:

  1. Rico
  2. Hypno Truck
  3. Horapa
  4. L’olivo 
  5. Pełną Parą
  6. El Gordito
  7. Ramen People
  8. Kura Warzyw
  9. Nanaki Sushi
  10. Moa Burger

Najdroższe zamówienie, jakie zostało zrealizowane za pośrednictwem Uber Eats w 2021 roku, było dostarczone z restauracji Sakana Sushi i wynosiło 551 zł. W czołówce znalazły się również zamówienia z Wypieczeni.pl (438,35 zł) oraz Boska Włoska (348,27 zł).

Tren(d)y w komentarzach

Po każdym zamówieniu Uber Eats zachęca do oceny zarówno posiłku, jak i samej dostawy. Na podstawie pozostawionych opinii możemy podzielić użytkowników na kilka kategorii:

  1. Zen - jest to kategoria użytkowników, którzy bez względu na czas dostawy czy drobne uchybienia, zawsze podkreślają swoją satysfakcję i zadowolenie, pozostawiając “dziękuję” na końcu komentarza.
  2. Perfekcjoniści - doceniają swoje ulubione restauracje i stoją na straży ich jakości. W komentarzu dadzą znać, czy zabrakło fety, którą zastali w pudełku przy poprzednim zamówieniu… a nawet sprawdzą, czy waga frytek wymieniona w ofercie zgadza się ze stanem faktycznym.
  3. Strażnicy - to ci, którzy kontaktują się z restauracją, pozostawiając najbardziej szczegółowe komentarze. Z reguły nie mają za złe drobnych uchybień, ale czują się w obowiązku poinformowania o sytuacji. Lubią też pytać o sekrety przepisów ich ulubionych dań.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.