Komunikaty PR

Kolejne przejęcie przez Green Factory – firma kupiła węgierską fabrykę

2021-07-05  |  11:58
Biuro prasowe

Trzy tygodnie temu firma podpisała wiążącą umowę nabycia pakietu większościowego udziałów w spółce K&K Family Kft, przedsiębiorstwa o tożsamym profilu działalności. Nowa spółka, poza zapewnieniem dostaw na Węgrzech i Słowacji, będzie dobrą bazą do obsługi rynków sąsiadujących.

K&K Family Kft to rodzinne przedsiębiorstwo, zlokalizowane w pobliżu Budapesztu. Specjalizuje się w dostarczaniu do kanału nowoczesnego oraz sektora HoReCa mieszanek sałat, mono produktów i gotowych sałatek. W ich ofercie można odnaleźć także wachlarz gotowych surówek i dressingów. To wicelider w swojej branży na rodzimym rynku – posiada ok. 40 proc. udziałów. K&K Family Kft jest również jednym z czołowych graczy na sąsiadującej Słowacji. 

Wspólne cele rozwojowe

Zakup 70 proc. udziałów węgierskiego przedsiębiorstwa jest dla Green Factory kolejnym krokiem na drodze do umacniania swojej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej. – Podejmując decyzję o zakupie kierowaliśmy się przede wszystkim perspektywą wejścia na kolejne rynki zagraniczne. Fabryka K&K Family umożliwi nam rozwinięcie się na Węgrzech oraz na Słowacji, a w przyszłości swobodne działania w krajach sąsiadujących. Jeśli chodzi o zarządzanie fabryką to ponad wszystko cenimy wiedzę o rynku lokalnym, którą posiada jej kadra. Pan Kristóf Kemény, założyciel i obecny współwłaściciel K&K Family, pozostanie wspólnikiem mniejszościowym i dyrektorem generalnym firmy. Jesteśmy pewni, że wspólnie osiągniemy sukces, a co za tym idzie, będziemy w stanie jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby konsumentów – mówi Artur Rytel, właściciel i Prezes Zarządu Green Holding.

Green Factory podkreśla swą wolę zbudowania silnego i zgranego zespołu z Panem Kemeny i kontynuacji działalności K&K Family w oparciu o wieloletnie, lokalne doświadczenie Pana Kemeny i wykorzystując liczne synergie związane z wejściem do grupy Green Factory.

Tak jak w przypadku poprzednich zakupów, Green Factory kontynuuje wypracowywanie takich samych standardów pracy dla wszystkich swoich fabryk. Ma to na celu usprawnienie działań i stworzenie możliwości kooperacji pracownikom z różnych zakładów.

Nieustanne rozszerzanie działań

Green Factory to uznany w Polsce producent świeżych, mytych warzyw i dań gotowych, któremu ufają największe sieci handlowe w Polsce, rynek tradycyjny oraz branża HoReCa. Jakość produktów doceniają także zagraniczne rynki, m.in. Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, kraje nadbałtyckie, gdzie obecne są produkty firmy. W 2006 r. do portfolio całego przedsiębiorstwa dołączyła marka Fit & Easy, która jako pierwsza w Polsce zaproponowała klientom wachlarz świeżych, umytych i pociętych warzyw oraz gotowych sałatek. W 2021 roku firma wprowadziła na rynek markę Good Greens – mieszanki sałat pochodzące z przyjaznych środowisku upraw hydroponicznych. Świeżo zebrane w szklarni, od razu pakowane i w 24 godziny dostarczane do magazynów sklepowych.

Rozwój krajowy Green Factory idzie równolegle z sukcesywnym poszerzaniem działań zagranicą. W marcu przedsiębiorstwo połączyło swoje siły z litewską firmą UAB Salpronė, a wcześniej w 2019 r. firma kupiła zakład Fino Verde na Ukrainie. Tym samym Green Factory nieustannie udowadnia, że zasługuje na tytuł lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności Biuro prasowe
2024-07-11 | 10:00

Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności

39% dorosłych Polaków i 41% matek w imieniu swoich dzieci deklaruje zaangażowanie w ograniczenie zmian klimatycznych[1] – wynika z badania „Talerz Polaka – Nawyki
Przemysł spożywczy Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?
2024-07-10 | 17:00

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

  Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu
Przemysł spożywczy DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO
2024-07-09 | 16:40

DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO

Grupa spółek DANONE dołączyła do Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Tym samym stała się częścią Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO[1]) i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.