Kolejne przejęcie przez Green Factory – firma kupiła węgierską fabrykę
Trzy tygodnie temu firma podpisała wiążącą umowę nabycia pakietu większościowego udziałów w spółce K&K Family Kft, przedsiębiorstwa o tożsamym profilu działalności. Nowa spółka, poza zapewnieniem dostaw na Węgrzech i Słowacji, będzie dobrą bazą do obsługi rynków sąsiadujących.
K&K Family Kft to rodzinne przedsiębiorstwo, zlokalizowane w pobliżu Budapesztu. Specjalizuje się w dostarczaniu do kanału nowoczesnego oraz sektora HoReCa mieszanek sałat, mono produktów i gotowych sałatek. W ich ofercie można odnaleźć także wachlarz gotowych surówek i dressingów. To wicelider w swojej branży na rodzimym rynku – posiada ok. 40 proc. udziałów. K&K Family Kft jest również jednym z czołowych graczy na sąsiadującej Słowacji.
Wspólne cele rozwojowe
Zakup 70 proc. udziałów węgierskiego przedsiębiorstwa jest dla Green Factory kolejnym krokiem na drodze do umacniania swojej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej. – Podejmując decyzję o zakupie kierowaliśmy się przede wszystkim perspektywą wejścia na kolejne rynki zagraniczne. Fabryka K&K Family umożliwi nam rozwinięcie się na Węgrzech oraz na Słowacji, a w przyszłości swobodne działania w krajach sąsiadujących. Jeśli chodzi o zarządzanie fabryką to ponad wszystko cenimy wiedzę o rynku lokalnym, którą posiada jej kadra. Pan Kristóf Kemény, założyciel i obecny współwłaściciel K&K Family, pozostanie wspólnikiem mniejszościowym i dyrektorem generalnym firmy. Jesteśmy pewni, że wspólnie osiągniemy sukces, a co za tym idzie, będziemy w stanie jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby konsumentów – mówi Artur Rytel, właściciel i Prezes Zarządu Green Holding.
Green Factory podkreśla swą wolę zbudowania silnego i zgranego zespołu z Panem Kemeny i kontynuacji działalności K&K Family w oparciu o wieloletnie, lokalne doświadczenie Pana Kemeny i wykorzystując liczne synergie związane z wejściem do grupy Green Factory.
Tak jak w przypadku poprzednich zakupów, Green Factory kontynuuje wypracowywanie takich samych standardów pracy dla wszystkich swoich fabryk. Ma to na celu usprawnienie działań i stworzenie możliwości kooperacji pracownikom z różnych zakładów.
Nieustanne rozszerzanie działań
Green Factory to uznany w Polsce producent świeżych, mytych warzyw i dań gotowych, któremu ufają największe sieci handlowe w Polsce, rynek tradycyjny oraz branża HoReCa. Jakość produktów doceniają także zagraniczne rynki, m.in. Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, kraje nadbałtyckie, gdzie obecne są produkty firmy. W 2006 r. do portfolio całego przedsiębiorstwa dołączyła marka Fit & Easy, która jako pierwsza w Polsce zaproponowała klientom wachlarz świeżych, umytych i pociętych warzyw oraz gotowych sałatek. W 2021 roku firma wprowadziła na rynek markę Good Greens – mieszanki sałat pochodzące z przyjaznych środowisku upraw hydroponicznych. Świeżo zebrane w szklarni, od razu pakowane i w 24 godziny dostarczane do magazynów sklepowych.
Rozwój krajowy Green Factory idzie równolegle z sukcesywnym poszerzaniem działań zagranicą. W marcu przedsiębiorstwo połączyło swoje siły z litewską firmą UAB Salpronė, a wcześniej w 2019 r. firma kupiła zakład Fino Verde na Ukrainie. Tym samym Green Factory nieustannie udowadnia, że zasługuje na tytuł lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.