Komunikaty PR

Kolejne przejęcie przez Green Factory – firma kupiła węgierską fabrykę

2021-07-05  |  11:58
Biuro prasowe

Trzy tygodnie temu firma podpisała wiążącą umowę nabycia pakietu większościowego udziałów w spółce K&K Family Kft, przedsiębiorstwa o tożsamym profilu działalności. Nowa spółka, poza zapewnieniem dostaw na Węgrzech i Słowacji, będzie dobrą bazą do obsługi rynków sąsiadujących.

K&K Family Kft to rodzinne przedsiębiorstwo, zlokalizowane w pobliżu Budapesztu. Specjalizuje się w dostarczaniu do kanału nowoczesnego oraz sektora HoReCa mieszanek sałat, mono produktów i gotowych sałatek. W ich ofercie można odnaleźć także wachlarz gotowych surówek i dressingów. To wicelider w swojej branży na rodzimym rynku – posiada ok. 40 proc. udziałów. K&K Family Kft jest również jednym z czołowych graczy na sąsiadującej Słowacji. 

Wspólne cele rozwojowe

Zakup 70 proc. udziałów węgierskiego przedsiębiorstwa jest dla Green Factory kolejnym krokiem na drodze do umacniania swojej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej. – Podejmując decyzję o zakupie kierowaliśmy się przede wszystkim perspektywą wejścia na kolejne rynki zagraniczne. Fabryka K&K Family umożliwi nam rozwinięcie się na Węgrzech oraz na Słowacji, a w przyszłości swobodne działania w krajach sąsiadujących. Jeśli chodzi o zarządzanie fabryką to ponad wszystko cenimy wiedzę o rynku lokalnym, którą posiada jej kadra. Pan Kristóf Kemény, założyciel i obecny współwłaściciel K&K Family, pozostanie wspólnikiem mniejszościowym i dyrektorem generalnym firmy. Jesteśmy pewni, że wspólnie osiągniemy sukces, a co za tym idzie, będziemy w stanie jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby konsumentów – mówi Artur Rytel, właściciel i Prezes Zarządu Green Holding.

Green Factory podkreśla swą wolę zbudowania silnego i zgranego zespołu z Panem Kemeny i kontynuacji działalności K&K Family w oparciu o wieloletnie, lokalne doświadczenie Pana Kemeny i wykorzystując liczne synergie związane z wejściem do grupy Green Factory.

Tak jak w przypadku poprzednich zakupów, Green Factory kontynuuje wypracowywanie takich samych standardów pracy dla wszystkich swoich fabryk. Ma to na celu usprawnienie działań i stworzenie możliwości kooperacji pracownikom z różnych zakładów.

Nieustanne rozszerzanie działań

Green Factory to uznany w Polsce producent świeżych, mytych warzyw i dań gotowych, któremu ufają największe sieci handlowe w Polsce, rynek tradycyjny oraz branża HoReCa. Jakość produktów doceniają także zagraniczne rynki, m.in. Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, kraje nadbałtyckie, gdzie obecne są produkty firmy. W 2006 r. do portfolio całego przedsiębiorstwa dołączyła marka Fit & Easy, która jako pierwsza w Polsce zaproponowała klientom wachlarz świeżych, umytych i pociętych warzyw oraz gotowych sałatek. W 2021 roku firma wprowadziła na rynek markę Good Greens – mieszanki sałat pochodzące z przyjaznych środowisku upraw hydroponicznych. Świeżo zebrane w szklarni, od razu pakowane i w 24 godziny dostarczane do magazynów sklepowych.

Rozwój krajowy Green Factory idzie równolegle z sukcesywnym poszerzaniem działań zagranicą. W marcu przedsiębiorstwo połączyło swoje siły z litewską firmą UAB Salpronė, a wcześniej w 2019 r. firma kupiła zakład Fino Verde na Ukrainie. Tym samym Green Factory nieustannie udowadnia, że zasługuje na tytuł lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.