Krakowscy restauratorzy zmierzyli się w konkursie na najlepszy autorski sernik
27 października w studiu kulinarnym Coolinarium w Krakowie spotkali się restauratorzy i szefowie kuchni, aby zmierzyć się w rywalizacji na najlepszy sernik w mieście. Podczas finału konkursu „Mistrzowski sernik” zorganizowanego w ramach programu „Ja Cię SERniczę!” sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka zaprezentowali swoje autorskie przepisy, spośród których jury wybrało 3 laureatów. Kto z krakowskiej branży gastro stanął na podium?
Konkurs „Mistrzowski sernik” ma wyłonić najsmaczniejszy sernik w mieście. Krakowskie restauracje na początku października mogły zgłaszać autorskie przepisy na ten deser, a następnie internauci wybierali propozycje, które staną do walki o podium. Podczas finału restauratorzy przygotowywali swoje ciasta na żywo. Rywalizacja była zacięta, a jury oceniało efekt zarówno pod względem walorów smakowych i wizualnych, jak i doboru składników. Na evencie zagościli również uczestnicy głosowania internetowego. Podczas finału zdecydowali, komu przypadnie Nagroda Publiczności.
W finałowym etapie zmierzyli się przedstawiciele 5 lokali: restauracji Paula's Cake, restauracji Gospoda na Piastowskiej, restauracji Akita Ramen, restauracji Thien long oraz restauracji U Włocha. Pierwsze miejsce zdobył Pan Krystian z restauracji Akita Ramen, który zaproponował oryginalny przepis na Sernik truskawkowy z pastą miso. Drugie miejsce zajęła Pani Paulina z Paula’s Cake za swój przepis Sernikowelove, z kolei trzecie – Pan Bogdan z Gospody na Piastowskiej za sernik z czekoladą. Nagroda Publiczności również przypadła laureatowi konkursu – Akita Ramen. Zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody: vouchery na kurs cukierniczy, blender kielichowy czy zestaw ręcznie malowanych talerzy.
To już ostatnia edycja konkursu „Mistrzowski sernik”, organizowanego w ramach kampanii „Ja Cię SERniczę!” z Funduszu Promocji Mleka. Restauratorzy z Wrocławia, Gdańska, Warszawy, Białegostoku i Krakowa mogli zmierzyć się w rywalizacji na najlepszą wariację na temat sernika, a internauci każdorazowo angażowali się w głosowanie, decydując o tym, kto zakwalifikuje się do finału.
Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.