Kultowe smaki na start grilla
Kiełbasa beskidzka – nowość od marki Duda na start sezonu grillowego – jest już dostępna w sprzedaży. To propozycja nawiązująca do tradycji regionalnych smaków, która zasila ofertę linii produktów Duda Nasze Polskie, kultowych polskich smaków.
Kiełbasę wyróżnia dodatek czosnku niedźwiedziego, który w Polsce rośnie w Beskidach, to temu regionowi nowość marki Duda zawdzięcza swoją nazwę i góralski charakter.
- Linia Nasze Polskie to ukłon w stronę rodzimych smaków, dlatego planując tegoroczne nowości na sezon grillowy, skupiliśmy się na produkcie nawiązującym smakiem do Beskidów, u podnóża których na co dzień produkujemy nasze wędliny – mówi Marietta Stefaniak, członek zarządu ds. strategii i rozwoju.
Czosnek niedźwiedzi cechuje się wysoką zawartością mikroelementów i witamin, w ostatnim czasie zyskuje na popularności i jest coraz częściej stosowany jako dodatek smakowy. - Zależało nam na połączeniu walorów smakowych z wygodą grillowania, dlatego wersja paczkowana kiełbasy jest już nacięta, właściwie gotowa do wrzucenia na ruszt – dodaje Marietta Stefaniak.
Wprowadzeniu kiełbasy beskidzkiej z czosnkiem niedźwiedzim towarzyszą działania realizowane w formule 360 stopni. Najważniejszym z nich będą Mistrzostwa Polski w grillowaniu, które odbędą się już w czerwcu w Wiśle – stolicy polskich Beskidów.
- Grillowanie to sport narodowy Polaków, w wakacyjnej już atmosferze chcemy wyłonić mistrza – konkurs będzie mieć kilka etapów, a start pierwszego etapu przewidziany jest na początek maja, kiedy większość z nas w majówkę rozpocznie na dobre sezon grillowy – mówi Marietta Stefaniak. – Jesteśmy przekonani, że nasza nowość sprawdzi się na grillu, a jej smaku będzie można spróbować podczas akcji degustacyjnej, która potrwa przez dwa miesiące – food truck przemierzy Polskę, kończąc swoją trasę w Wiśle – dodaje.
Kiełbasa beskidzka jest już dostępna w sprzedaży – zarówno w hipermarketach, supermarketach, jak i w handlu hurtowym – w dwóch gramaturach: paczkowana 440 g oraz 1 kg do handlu tradycyjnego.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.