Kultowe smaki na start grilla
Kiełbasa beskidzka – nowość od marki Duda na start sezonu grillowego – jest już dostępna w sprzedaży. To propozycja nawiązująca do tradycji regionalnych smaków, która zasila ofertę linii produktów Duda Nasze Polskie, kultowych polskich smaków.
Kiełbasę wyróżnia dodatek czosnku niedźwiedziego, który w Polsce rośnie w Beskidach, to temu regionowi nowość marki Duda zawdzięcza swoją nazwę i góralski charakter.
- Linia Nasze Polskie to ukłon w stronę rodzimych smaków, dlatego planując tegoroczne nowości na sezon grillowy, skupiliśmy się na produkcie nawiązującym smakiem do Beskidów, u podnóża których na co dzień produkujemy nasze wędliny – mówi Marietta Stefaniak, członek zarządu ds. strategii i rozwoju.
Czosnek niedźwiedzi cechuje się wysoką zawartością mikroelementów i witamin, w ostatnim czasie zyskuje na popularności i jest coraz częściej stosowany jako dodatek smakowy. - Zależało nam na połączeniu walorów smakowych z wygodą grillowania, dlatego wersja paczkowana kiełbasy jest już nacięta, właściwie gotowa do wrzucenia na ruszt – dodaje Marietta Stefaniak.
Wprowadzeniu kiełbasy beskidzkiej z czosnkiem niedźwiedzim towarzyszą działania realizowane w formule 360 stopni. Najważniejszym z nich będą Mistrzostwa Polski w grillowaniu, które odbędą się już w czerwcu w Wiśle – stolicy polskich Beskidów.
- Grillowanie to sport narodowy Polaków, w wakacyjnej już atmosferze chcemy wyłonić mistrza – konkurs będzie mieć kilka etapów, a start pierwszego etapu przewidziany jest na początek maja, kiedy większość z nas w majówkę rozpocznie na dobre sezon grillowy – mówi Marietta Stefaniak. – Jesteśmy przekonani, że nasza nowość sprawdzi się na grillu, a jej smaku będzie można spróbować podczas akcji degustacyjnej, która potrwa przez dwa miesiące – food truck przemierzy Polskę, kończąc swoją trasę w Wiśle – dodaje.
Kiełbasa beskidzka jest już dostępna w sprzedaży – zarówno w hipermarketach, supermarketach, jak i w handlu hurtowym – w dwóch gramaturach: paczkowana 440 g oraz 1 kg do handlu tradycyjnego.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.