Komunikaty PR

Lidl ratuje niedoskonałe warzywa i wspiera polskich rolników przed Święta

2022-12-12  |  01:00
Biuro prasowe

Choć wyglądają inaczej, smakują tak samo! Lidl Polska wspiera polskich rolników przed Świętami, ponownie wprowadzając do oferty niedoskonałe warzywa. Marchewki, selery oraz buraki o wyjątkowym kształcie będą dostępne do wyczerpania zapasów – warto dać im szansę.

Wybierając warzywa, najczęściej kierujemy się ich wyglądem: symetrycznym kształtem, nienaganną skórką czy soczystym kolorem. Warto jednak pamiętać, że wygląd nie zawsze świadczy o ich smaku i wartości. Wielu polskich rolników ponosi straty, gdy ich warzywa nie spełniają przyjętych na rynku „norm”. Tak było w latach wcześniejszych, gdy ponad tysiąc ton buraków pana Mieczysława niemal uległo zmarnowaniu po tym, jak nie nadawało się na sprzedaż. Powód? Nie mieściły się w kalibrze 3-6 cm. Wówczas część krzywych buraków wykupiła sieć Lidl Polska, która postanowiła zachęcić do nich swoich klientów. Okazało się, że nie tylko dobrze je przyjęli, ale pokochali nieperfekcyjne warzywa: najpierw buraki, a potem marchewki.

Pomoc rolnikom potrzebna jest szczególnie teraz – przed Świętami – dlatego Lidl Polska, po raz kolejny, wprowadza do oferty warzywa o  wyjątkowym kształcie: marchewki, selery i buraki, będące składnikami wielu ulubionych, świątecznych potraw Polaków.

Od poniedziałku 12 grudnia do wyczerpania zapasów będzie można kupić zestaw nieperfekcyjnych warzyw (marchewka, seler, burak) w świetnej cenie 6,99 zł/ 3 kg/ 1 opak.

Działania w duchu zero waste

Święta, choć piękne, to również czas, kiedy wyrzucamy o wiele więcej żywności niż zazwyczaj. Ważne, aby przed zakupem zastanowić się, ile jedzenia potrzebujemy – pomocna będzie tu np. lista zakupów. O niemarnowanie żywności dbają też sieci handlowe. Lidl Polska nie tylko wspiera polskich producentów, ale optymalizuje zamówienia i dostawy żywności tak, aby na sklepowych półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci. W  ten sposób sieć ogranicza marnowanie jedzenia. We wszystkich sklepach sieci prowadzony jest też projekt „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego oferowane są w pełni wartościowe produkty, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia. Nadwyżki żywności i  pozostałe produkty przekazywane są z kolei do organizacji pomocowych, m.in. Federacji Polskich Banków Żywności czy Caritas Polska.

Polskie niedoskonałe warzywa będą dostępne w sklepach sieci Lidl Polska od poniedziałku 12 grudnia do wyczerpania zapasów w cenie 2,33 zł/ 1 kg.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.