Komunikaty PR

Lidl ratuje niedoskonałe warzywa i wspiera polskich rolników przed Święta

2022-12-12  |  01:00
Biuro prasowe

Choć wyglądają inaczej, smakują tak samo! Lidl Polska wspiera polskich rolników przed Świętami, ponownie wprowadzając do oferty niedoskonałe warzywa. Marchewki, selery oraz buraki o wyjątkowym kształcie będą dostępne do wyczerpania zapasów – warto dać im szansę.

Wybierając warzywa, najczęściej kierujemy się ich wyglądem: symetrycznym kształtem, nienaganną skórką czy soczystym kolorem. Warto jednak pamiętać, że wygląd nie zawsze świadczy o ich smaku i wartości. Wielu polskich rolników ponosi straty, gdy ich warzywa nie spełniają przyjętych na rynku „norm”. Tak było w latach wcześniejszych, gdy ponad tysiąc ton buraków pana Mieczysława niemal uległo zmarnowaniu po tym, jak nie nadawało się na sprzedaż. Powód? Nie mieściły się w kalibrze 3-6 cm. Wówczas część krzywych buraków wykupiła sieć Lidl Polska, która postanowiła zachęcić do nich swoich klientów. Okazało się, że nie tylko dobrze je przyjęli, ale pokochali nieperfekcyjne warzywa: najpierw buraki, a potem marchewki.

Pomoc rolnikom potrzebna jest szczególnie teraz – przed Świętami – dlatego Lidl Polska, po raz kolejny, wprowadza do oferty warzywa o  wyjątkowym kształcie: marchewki, selery i buraki, będące składnikami wielu ulubionych, świątecznych potraw Polaków.

Od poniedziałku 12 grudnia do wyczerpania zapasów będzie można kupić zestaw nieperfekcyjnych warzyw (marchewka, seler, burak) w świetnej cenie 6,99 zł/ 3 kg/ 1 opak.

Działania w duchu zero waste

Święta, choć piękne, to również czas, kiedy wyrzucamy o wiele więcej żywności niż zazwyczaj. Ważne, aby przed zakupem zastanowić się, ile jedzenia potrzebujemy – pomocna będzie tu np. lista zakupów. O niemarnowanie żywności dbają też sieci handlowe. Lidl Polska nie tylko wspiera polskich producentów, ale optymalizuje zamówienia i dostawy żywności tak, aby na sklepowych półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci. W  ten sposób sieć ogranicza marnowanie jedzenia. We wszystkich sklepach sieci prowadzony jest też projekt „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego oferowane są w pełni wartościowe produkty, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia. Nadwyżki żywności i  pozostałe produkty przekazywane są z kolei do organizacji pomocowych, m.in. Federacji Polskich Banków Żywności czy Caritas Polska.

Polskie niedoskonałe warzywa będą dostępne w sklepach sieci Lidl Polska od poniedziałku 12 grudnia do wyczerpania zapasów w cenie 2,33 zł/ 1 kg.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.