Lidl wprowadza nowy produkt z winem z polskiej winnicy
Lidl Polska wprowadza do oferty nowy produkt – już od piątku 17 czerwca miłośnicy owoców morza znajdą na sklepowych półkach mule w białym winie. Egzotycznym, śródziemnomorskim małżom towarzyszyć będzie białe wytrawne wino Palava z podwrocławskiej Winnicy Niemczańskiej. W ten sposób Lidl Polska promuje lokalne wino najwyższej jakości, idealnie nadające się do gotowania. Nowy produkt będzie dostępny w czasowej sprzedaży, a cena za jedno opakowanie wyniesie tylko 23,90 zł.
Owoce morza, w tym słonawe mule, to jeden ze specjałów kuchni śródziemnomorskiej. Od piątku 17 czerwca będą one dostępne w ciekawej odsłonie, w nowym produkcie Lidl Polska. Jego skład wyróżnia się obecnością białego wina pochodzącego z polskiej Winnicy Niemczańskiej, położonej na styku wzgórz nad brzegiem rzeki Ślęży. Winnica posiada 5 hektarów zbocza z bogatą w minerały lessową ziemią, umożliwiającą produkcję win o unikalnym smaku i aromacie. Jednym z nich jest białe wytrawne wino, powstałe ze szczepu Palava, cechująca się przyjemnym aromatem róży, brzoskwini i miodu oraz świeżym smakiem. Idealnie komponuje się ono z delikatnymi potrawami, jakimi są owoce morza. To jednak nie jedyny powód, dla którego do duetu z małżami wybrane zostało polskie wino. Klienci sklepów Lidl Polska coraz częściej doceniają walory smakowe rodzimych win, o czym świadczy ich zainteresowanie produktami lokalnych winnic, dostępnych na platformie WinnicaLidla.pl. Wśród nich znaleźć można m.in. wina pochodzące ze Wzgórz Niemczańskich.
– Zależy nam na wspieraniu krajowych firm, a także polskich tradycji winogrodnictwa, które w ostatnich latach zaczynają się odradzać. W naszej ofercie dostępnych jest wiele regionalnych produktów, posiadamy także markę „Regionalne Szlaki”, którą współtworzymy z lokalnymi dostawcami. Krajowe produkty promujemy także w ramach specjalnego „Tygodnia regionalnego”. Tym razem poszliśmy o krok dalej – postanowiliśmy spróbować połączenia egzotycznych małży z lokalnym winem. Polskie wina cieszą się rosnącą popularnością i bardzo dobrą opinią klientów Winnicy Lidla, dlatego jesteśmy pewni, że wino Palava z Winnicy Niemczańskiej zostanie docenione przez naszych klientów także w nowym produkcie – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.
Skarbnica zdrowia
Małże uchodzą za jeden z kulinarnych afrodyzjaków, a do tego wyśmienicie smakują! Nic dziwnego, że spożywane są regularnie przez mieszkańców takich krajów, jak Belgia, Francja czy Włochy. W ostatnich latach śródziemnomorski przysmak zyskuje również w oczach Polaków. Bardzo dobrze, bo dzięki wysokiej zawartości białka i małej zawartości tłuszczu, owoce morza stanowią zdrową alternatywę dla mięsa. Odpowiednio przyrządzone, są też skarbnicą nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także wielu cennych składników odżywczych, jak cynk, selen czy – szczególnie kojarzący się z morzem – jod. Dodatkowo mule w białym winie z polskiej winnicy, dostępne w ofercie Lidl Polska, opatrzone są certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC, który oznacza, że pochodzą one ze stabilnych, dobrze zarządzanych łowisk oraz z legalnych i pewnych źródeł. Nie pozostaje zatem nic, jak tylko je smakować!
Mule w białym winie z polskiej winnicy będą dostępne w ramach czasowej oferty od piątku 17 czerwca w atrakcyjnej cenie 23,90 zł /1 opak.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.