Lidl wprowadza nowy produkt z winem z polskiej winnicy
Lidl Polska wprowadza do oferty nowy produkt – już od piątku 17 czerwca miłośnicy owoców morza znajdą na sklepowych półkach mule w białym winie. Egzotycznym, śródziemnomorskim małżom towarzyszyć będzie białe wytrawne wino Palava z podwrocławskiej Winnicy Niemczańskiej. W ten sposób Lidl Polska promuje lokalne wino najwyższej jakości, idealnie nadające się do gotowania. Nowy produkt będzie dostępny w czasowej sprzedaży, a cena za jedno opakowanie wyniesie tylko 23,90 zł.
Owoce morza, w tym słonawe mule, to jeden ze specjałów kuchni śródziemnomorskiej. Od piątku 17 czerwca będą one dostępne w ciekawej odsłonie, w nowym produkcie Lidl Polska. Jego skład wyróżnia się obecnością białego wina pochodzącego z polskiej Winnicy Niemczańskiej, położonej na styku wzgórz nad brzegiem rzeki Ślęży. Winnica posiada 5 hektarów zbocza z bogatą w minerały lessową ziemią, umożliwiającą produkcję win o unikalnym smaku i aromacie. Jednym z nich jest białe wytrawne wino, powstałe ze szczepu Palava, cechująca się przyjemnym aromatem róży, brzoskwini i miodu oraz świeżym smakiem. Idealnie komponuje się ono z delikatnymi potrawami, jakimi są owoce morza. To jednak nie jedyny powód, dla którego do duetu z małżami wybrane zostało polskie wino. Klienci sklepów Lidl Polska coraz częściej doceniają walory smakowe rodzimych win, o czym świadczy ich zainteresowanie produktami lokalnych winnic, dostępnych na platformie WinnicaLidla.pl. Wśród nich znaleźć można m.in. wina pochodzące ze Wzgórz Niemczańskich.
– Zależy nam na wspieraniu krajowych firm, a także polskich tradycji winogrodnictwa, które w ostatnich latach zaczynają się odradzać. W naszej ofercie dostępnych jest wiele regionalnych produktów, posiadamy także markę „Regionalne Szlaki”, którą współtworzymy z lokalnymi dostawcami. Krajowe produkty promujemy także w ramach specjalnego „Tygodnia regionalnego”. Tym razem poszliśmy o krok dalej – postanowiliśmy spróbować połączenia egzotycznych małży z lokalnym winem. Polskie wina cieszą się rosnącą popularnością i bardzo dobrą opinią klientów Winnicy Lidla, dlatego jesteśmy pewni, że wino Palava z Winnicy Niemczańskiej zostanie docenione przez naszych klientów także w nowym produkcie – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.
Skarbnica zdrowia
Małże uchodzą za jeden z kulinarnych afrodyzjaków, a do tego wyśmienicie smakują! Nic dziwnego, że spożywane są regularnie przez mieszkańców takich krajów, jak Belgia, Francja czy Włochy. W ostatnich latach śródziemnomorski przysmak zyskuje również w oczach Polaków. Bardzo dobrze, bo dzięki wysokiej zawartości białka i małej zawartości tłuszczu, owoce morza stanowią zdrową alternatywę dla mięsa. Odpowiednio przyrządzone, są też skarbnicą nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także wielu cennych składników odżywczych, jak cynk, selen czy – szczególnie kojarzący się z morzem – jod. Dodatkowo mule w białym winie z polskiej winnicy, dostępne w ofercie Lidl Polska, opatrzone są certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC, który oznacza, że pochodzą one ze stabilnych, dobrze zarządzanych łowisk oraz z legalnych i pewnych źródeł. Nie pozostaje zatem nic, jak tylko je smakować!
Mule w białym winie z polskiej winnicy będą dostępne w ramach czasowej oferty od piątku 17 czerwca w atrakcyjnej cenie 23,90 zł /1 opak.
DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych
Witaminy na wiosnę - czego nam brakuje i jak je uzupełnić?
Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Ochrona środowiska
Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.