Marka Slodkie posadzi 1000 m2 lasu!
Proekologiczne aktywności na rzecz środowiska naturalnego to już standard w firmie Slodkie. W efekcie współpracy z Fundacją Las na Zawsze za każde złożone zamówienie producent słodyczy reklamowych sadzi 1 m2 lasu. Dzięki działaniom firmy w niespełna pół roku zebrano środki na zalesienie powierzchni wielkości 1000 m2! To kolejna akcja o charakterze CSR w jubileuszowym roku 25-lecia istnienia firmy.
Współpraca Slodkie, producenta brandowanych słodyczy reklamowych, z Fundacją Las na Zawsze, zajmującą się sadzeniem i ochroną terenów leśnych w Polsce, trwa od stycznia 2022 roku. W ramach wsparcia działań Fundacji firma zadeklarowała, że przez cały rok za każde złożone zamówienie posadzi 1 m2 lasu. W ciągu niespełna sześciu miesięcy Slodkie pozyskało środki na zalesienie 1000 m2 terenu, dokładając tym samym cegiełkę do odbudowy bioróżnorodności w Polsce.
Działania na rzecz Fundacji Las na Zawsze to nie jedyna inicjatywa, w którą zaangażowała się marka w 2022 roku. W jubileuszowym roku firma Slodkie podjęła się realizacji 25 akcji o charakterze CSR-owym. Producent zaangażował się we współpracę m.in. z WOŚP-em, Szlachetną Paczką czy Towarzystwem Przyjaciół Zwierząt Otwocki Zwierzyniec. Nie zabrakło także akcji zainicjowanych przez samą markę Slodkie. Od Dnia Pszczoły (20 maja) do końca czerwca do każdego zamówienia firma dołącza nasiona łąki kwietnej, której kwiaty zapewniają pracowitym owadom pokarm.
Idea biznesu odpowiedzialnego społecznie jest mocno zakorzeniona w misji naszej marki. Od początku istnienia firmy chętnie angażujemy się w akcje pomocowe oraz proekologiczne. W tym roku, z okazji 25 lat działalności, postanowiliśmy położyć szczególny akcent na ten obszar naszej pracy, stawiając przed sobą wyzwanie przeprowadzenia 25 akcji CSR. Współpraca z Fundacją Las na Zawsze to jeden z tych projektów, który już dziś przynosi wspaniałe owoce. Szczególnie budujące jest to, że udało nam się w akcję zaangażować nie tylko pracowników naszej firmy, ale także naszych Klientów – komentuje Anna Garmada, Prezes Zarządu marki Slodkie.
Jak podkreśla Fundacja Las na Zawsze, drzewa posadzone w ramach współpracy marki Slodkie z Fundacją są zabezpieczone formalnie oraz finansowo. Oznacza to, że powstałego lasu nie będzie można poddać wycince ani sprzedać.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.