Mars Polska w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
25 maja Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) po raz 20 opublikowało największy w Polsce przegląd działań CSR i Zrównoważonego Rozwoju - „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Kolejny rok z rzędu doceniono w nim inicjatywy Mars Polska. W tegorocznej edycji raportu FOB podsumowano działania firm zrealizowane w 2021 roku. Wśród wyróżnionych inicjatyw znalazło się także osiem praktyk Mars Polska. W raporcie doceniono tak różnorodne działania jak prowadzony od lat ogólnopolski program edukacyjny Orbit® „Dziel się Uśmiechem”, nowe podejście do pracy i nowe biuro Mars Wrigley , realizowany w ramach wolontariatu pracowniczego cykl szkoleń dla przedstawicieli NGO - „WiedzoDzielnia”, długofalową współpracę z Bankami Żywności, czy przewodnik po zasadach postępowania w Mars. Opisano także trzy inicjatywy związane z segmentem Mars Petcare – ogólnopolski program zajęć dogoterapii prowadzony w szpitalach dla dzieci oraz Domach Pomocy Społecznej dla seniorów, kampania poświęcona odpowiedzialnej adopcji czworonogów - „Pedigree Dla Dobra Psów” oraz długoterminowe wsparcie schronisk. - Świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj. Dlatego ukazanie się aż ośmiu naszych praktyk w raporcie FOB jest dla nas powodem do dumy. Dobroczynny wpływ programów Marsa, jaki obserwujemy motywuje nas, aby kontynuować obecne działania oraz wprowadzać kolejne w duchu zrównoważonego rozwoju. – komentuje Marzena Ignaczak, dyrektor ds. korporacyjnych w Mars Polska. Drugi rok z rzędu wyróżniony został ogólnopolski program edukacyjny Orbit® „Dziel się Uśmiechem” – od lat organizowany przez Polski Czerwony Krzyż oraz Mars Polska we współpracy z Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej. Inicjatywa ma na celu popularyzację zasad prawidłowej higieny jamy ustnej oraz promowanie 4 kroków do zdrowych zębów. Co roku akcja obejmuje tysiące uczniów szkół podstawowych w całej Polsce. Pandemia znacząco wpłynęła na sposób pracy organizacji rynkowej Mars Wrigley. Przez pierwszą część roku większość pracowników biurowych wykonywała obowiązki zdalnie. Jednak wraz ze zmieniającą się rzeczywistością ewoluowały również ich potrzeby i preferencje. Dlatego w lipcu 2021 Mars Wrigley w Polsce dopasował biuro do nowych wyzwań i potrzeb zespołu oraz hybrydowego modelu pracy. Rezultatem jest przestrzeń podzielona na strefy odpowiadające konkretnym zadaniom: interakcji, pracy zespołowej, pracy analitycznej, czy generowaniu pomysłów. Wszystko po to, by zwiększać efektywność pracy w równowadze ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem oraz realizacją planu zrównoważonego rozwoju. . W ramach inicjatywy „WiedzoDzielnia” pracownicy Mars Polska wraz z Fundacją Pro NGO zrealizowali w czerwcu 2021 roku 13 spotkań. Osoby, które na co dzień pracują m.in. w obszarze sprzedaży, produkcji, marketingu, zakupów, HR czy zarządzania projektami, podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem z przedstawicielami organizacji pozarządowych. Duży nacisk został położony na zdobywanie wiedzy niezbędnej do efektywnego nawiązywania współpracy z biznesem. Cała akcja odbyła się w ramach programu wolontariatu pracowniczego Mars. Publikacja FOB zawiera również informację o współpracy z Bankami Żywności. Okres pandemii był niezwykle trudny dla osób, które zmagają się z problemami niedożywienia i ubóstwa. Właśnie dlatego Mars Polska dołożył wszelkich starań, aby dostarczyć niezbędnych produktów do najbardziej potrzebujących osób w Polsce. Na przestrzeni 2021 rozdystrybuowano ponad 2 mln sztuk przekąsek na cele statutowe BŻ. W lipcu 2021 firma Mars Polska wzmocniła komunikację dot. zgodności oraz etyki w pracy. Rozpoczęła kampanię, która dotarła do wszystkich współpracowników fabryk oraz części sprzedażowej. Korzystając z newsletterów, wewnętrznych mediów społecznościowych, plakatów oraz spotkań komunikacyjnych, podczas których omawiano najważniejsze zasady obowiązujące w Mars oraz przedstawiono zaktualizowany przewodnik The Guide, czyli „Przewodnik po zasadach postępowania w pracy”. To dokument w duchu 5 zasad (Jakości, Odpowiedzialności, Wzajemności, Wydajności oraz Wolności), który pomaga podejmować etyczne decyzje. W raporcie doceniono także ogólnopolski program zajęć dogoterapii połączonej z „Terapią śmiechem”, który Mars Polska realizuje od 2017 roku razem z Fundacją „Dr Clown” w szpitalach i ośrodkach terapeutycznych dla dzieci. W 2021 roku pomimo ograniczeń związanych z pandemią odbyło się 75 spotkań dogoterapeutycznych, w których udział wzięło łącznie 775 dzieci. Od początku trwania programu blisko 8700 małych pacjentów skorzystało z dobroczynnego wpływu czworonoga. Dodatkowo w 2021 roku działania rozszerzono o dogoterapię dla seniorów przebywających w 14 Domach Pomocy Społecznej. Założenia programu oparte są na badaniach naukowych m.in. Instytutu Nauki o Zwierzętach Waltham, które potwierdzają, że obecność psa pozytywnie wpływa np. na zdrowie fizyczne, samopoczucie i wiarę we własne możliwości, stanowiąc cenne uzupełnienie procesu leczenia dzieci i dorosłych. Kampania „Pedigree Dla dobra psów” zachęcała do odpowiedzialnej adopcji i opieki nad czworonogiem. W partnerstwie z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Polsce, marka Pedigree przeznaczyła 1 mln złotych na inicjatywy wspierające adopcje i służące dobru psów m.in. opiekę behawiorystów, wsparcie leczenia czworonogów oraz edukację dzieci i młodzieży. Pedigree zaprosiło także ekspertów oraz influencerów, aby podzielili się wiedzą i pomogli przełamywać bariery adopcyjne w nagraniach opublikowanych na kanałach social media marki. Dodatkowo, nowi opiekunowie, którzy zdecydowali się na czworonożnego członka rodziny, otrzymywali w schroniskach TOZ pakiety „Nowy dom z Pedigree”, zawierające produkty dla zwierzęcia i materiały edukacyjne. W ramach kampanii nowy dom znalazło prawie 1850 psów. Mars Polska w ramach realizacji swojej misji tworzenia „Lepszego Świata dla Zwierząt” od ponad 20 lat wspiera schroniska i fundacje na terenie całej Polski opiekujące się bezdomnymi zwierzętami. W 2021 roku firma pomogła tym organizacjom, przekazując ponad 300 ton swoich produktów m.in. marek Pedigree i Whiskas.
|
Link do raportu: https://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2022/05/Raport2021.pdf

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.