Mars z prestiżową nagrodą Top Brand Pet Food w konkursie MSC Awards Poland 2023
Marine Stewardship Council (MSC) podsumowała 10 lat działalności w Polsce i przyznała nagrody podmiotom, które w ciągu ostatniej dekady wyróżniły się największym zaangażowaniem w rozwój Programu MSC w naszym kraju. Firma Mars Polska zdobyła tytuł Top Brand Pet Food za wieloletnie działania na rzecz zrównoważonego rybołówstwa.
Organizacja pozarządowa Marine Stewardship Council (MSC) działa w Polsce od 2013 roku. W tym czasie wielkość produkcji przetwórstwa rybnego w naszym kraju wzrosła o ponad 38%[1], a sprzedaż certyfikowanych produktów zaliczyła blisko 14-krotny wzrost[2]. Wraz z rozwojem branży zmieniała się również świadomość dotycząca wpływu rybołówstwa na planetę i ekosystemy morskie. Organizacja nie tylko przyznaje certyfikaty MSC produktom, które zawierają ryby pochodzące z identyfikowalnego, zrównoważonego źródła, ale też co roku nagradza najbardziej zaangażowane organizacje i osoby w konkursie MSC Awards. W tym roku MSC, obchodząc 10-lecie działalności w Polsce, przyznała nagrody polskim podmiotom.
MSC Awards po raz pierwszy w Polsce
MSC Awards to prestiżowe nagrody, przyznawane od lat firmom i instytucjom m.in. w Wielkiej Brytanii, Australii, USA czy Hiszpanii, które wyróżniają się szczególnym zaangażowaniem na rzecz zrównoważonego korzystania z zasobów morskich. 7 września br., podczas jubileuszowej Gali 10-lecia MSC w Polsce, nagrody te po raz pierwszy w historii konkursu zostały przyznane także podmiotom z Polski, honorując ich wybitne osiągnięcia i wyniki w zakresie zrównoważonego rybołówstwa w całym spektrum biznesowym w Polsce w ciągu ostatniej dekady oraz zaangażowanie w rozwój Programu MSC w naszym kraju.
Mars Polska najlepszą marką w kategorii pet food w Polsce
Firma Mars Polska została laureatem nagrody MSC Awards Poland 2023 zdobywając tytuł Top Brand Pet Food za wieloletnie zaangażowanie w zrównoważone rybołówstwo, w tym posiadanie produktów SHEBA™ ze znakiem MSC, wdrażanie kompleksowej polityki i komunikacji dotyczącej odpowiedzialnego pozyskiwania ryb oraz zobowiązanie do kontynuowania i zwiększania asortymentu produktów z wykorzystaniem ryb z certyfikatem MSC.
– Świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj. Czujemy się zobowiązani do wspierania pozytywnych zmian na rzecz ludzi, zwierząt i naszej planety. Kontynuujemy naszą podróż w kierunku zrównoważonego pozyskiwania ryb i jesteśmy dumni, że MSC uznało firmę Mars za odpowiedzialnego producenta jedzenia dla zwierząt domowych i doceniło nas nagrodą Top Brand Pet Food. Dzięki współpracy z organizacjami takimi jak MSC chcemy inspirować cały ekosystem pet care do wprowadzania zmian pomagających chronić morza i oceany, promować odpowiedzialne praktyki, a także wzmacniać świadomość, że zrównoważona przyszłość rybołówstwa jest nie tylko możliwa, ale wręcz niezbędna – mówi Marzena Ignaczak, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Mars Polska.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.msc.org/pl/10-lat oraz na www.mars.pl
[1] Wielkość produkcji przetwórstwa rybnego w 2012 r. wynosiła 423,2 tys. ton (Rynek Ryb Nr 22/2014, IERIGŻ, str. 25), a w 2022 r. szacowana była na 584,3 tys. ton (Rynek Ryb Nr 33/2022, IERIGŻ, str. 26).
[2] Porównanie wolumenu sprzedaży certyfikowanych produktów MSC w Polsce w latach 2012 (1664 ton rocznie) i w 2022 (23182 ton rocznie). Dane Marine Stewardship Council.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.